Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Noiembrie 2024

2012 este ultimul an in care se depun fise fiscale


Fisele fiscale pentru anul 2011 trebuie depuse la Fisc pana la finalul lunii februarie, 2012 fiind ultimul an in care aceste formulare mai trebuie completate anual de catre angajatori. Din 2013, cand ar fi trebuit sa fie depuse fisele fiscale pentru anul fiscal 2012, aceste documente devin istorie. Surpinzator, insa, angajatorii nu scapa de birocratie, ci vor avea in continuare obligatia de a raporta la Fisc retinerile de impozit pentru fiecare beneficiar de venit.


Eliminarea fiselor fiscale este prevazuta in OG 30/2011, actul normativ care a modificat Codul fiscal in luna septembrie a anului trecut.
 

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Printre altele, OG 30/2011 a reformulat art. 59 din Codul Fiscal referitor la fisele fiscale. In vechea forma, acest articol stabilea ca informatiile referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii se cuprind in fisele fiscale, iar platitorul de venituri are obligatia sa completeze aceste formulare pe intreaga durata de efectuare a platii salariilor si sa le pastreze pe intreaga durata a angajarii. Copii dupa fisele fiscale trebuiau depuse la organul fiscal competent, pentru fiecare an, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
 

Insa, odata cu modificarea art. 59 prin OG 30/2011, angajatorii nu mai obligatia sa completeze si sa depuna fisele fiscale. Prevederea se aplica incepand din 1 ianuarie 2012 pentru drepturile salariale si asimilate salariilor dupa aceasta data. Acest lucru inseamna ca, pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor aferente anului 2011, angajatorii au inca obligatia sa completeze si sa depuna fise fiscale. Termenul este, la fel ca pana acum, ultima zi din luna februarie a anului 2012.

Conform modificarilor aduse art. 59 din Codul Fiscal, in locul fiselor fiscale, deci din 2013, angajatorii vor avea obligatia de a completa si a depune o Declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit in termenul prevazut in Codul Fiscal la art. 93 alin. (2), adica tot pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul fiscal expirat.
 

De asemenea, OG 30/2011 stabileste inca o obligatie a platitorilor de venituri. Mai exact, potrivit prevederilor legale, acestia au obligatia de a elibera, la cererea angajatilor, un document care sa cuprinda cel putin informatii privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat in cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat si retinut. Acest document nu este un formular tipizat.
 

Cum se aplica noile reguli privind fisele fiscale
 

Recent, Guvernul a publicat si Normele de aplicare a Codului fiscal care detaliaza cum vor fi puse in practica noile prevederi privind fisele fiscale.

Potrivit HG nr. 50/2012 (publicata in Monitorul Oficial nr. 78, din 31 ianuarie), actul normativ care aduce completari Normelor de aplicare a Codului fiscal, declaratiile privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit se completeaza de platitorul de venit si se depun la organul fiscal la care platitorul de venit este inregistrat in evidenta fiscala.
 

Actul normativ mentionat mai precizeaza ca declaratiile privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit pentru salariatii care au fost detasati la o alta unitate se completeaza de catre unitatea care a incheiat contractele de munca cu acestia.

De asemenea, in situatia in care plata venitului salarial se face de unitatea la care salariatii au fost detasati, platitorul de venituri din salarii care a detasat comunica platitorului la care acestia sunt detasati date referitoare la deducerea personala la care este indreptatit fiecare salariat.
 

Pe baza acestor date unitatea la care salariatii au fost detasati intocmeste statele de salarii, calculeaza impozitul si transmite lunar unitatii de la care au fost detasati informatiile solicitate prin ordinul ministrului finantelor publice, in scopul completarii Declaratiei privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit.
 

Fisele fiscale pentru 2011 – ce trebuie sa stii despre depunere

Pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor aferente anului fiscal 2011, angajatorii au obligatia sa completeze si sa depuna fise fiscale (formular 210) pana miercuri, 29 februarie 2012.

Fisele fiscale se depun la unitatea fiscala in a carei raza teritoriala contribuabilii au domiciliul fiscal sau unde sunt luati in evidenta, in format electronic, insotite de borderoul centralizator editat cu ajutorul programului de asistenta, semnat si stampilat.

Formatul electronic al formularului se obtine prin folosirea programului de asistenta pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), la sectiunea Asistenta contribuabili.

 

Angajatorii sunt obligati sa editeze fisele fiscale in format hartie, in doua exemplare semnate si stampilate. Din cele doua exemplare, unul se pastreaza de catre angajator, iar celalalt se inmaneaza angajatului.

Trebuie sa stiti ca fisele fiscale privind impozitul pe veniturile din salarii, pentru salariatii care isi desfasoara activitatea in cadrul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, se depun de catre contribuabilul care le-a infiintat la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia.
 


Nerespectarea de catre platitorii de salarii si venituri asimilate salariilor a obligatiilor privind completarea si pastrarea fiselor fiscale, precum si neindeplinirea obligatiilor privind transmiterea la organul fiscal competent sau la terte persoane (inclusiv angajat) a fiselor fiscale in termenul stabilit se sanctioneaza cu amenda: pentru persoanele fizice - de la 500 la 1.000 lei, iar pentru persoanele juridice - de la 1.000 la 5.000 lei.



Sursa: www.avocatnet.ro

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre modificari fiscale

Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal. Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...

Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE. Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Ian202024

Contract de inchiriere spatiu cu doi coproprietari (soti)

de Mariana Prejbeanu valabil la 20 Ian 2024
Intrebare: Am inchiriat un spatiu si pe contractul de inchiriere apar ambii soti proprietari, cu cota parte de 50%. Prin prisma modificarilor din 2024 privind impozitul cu retinere la sursa, cum ar trebui sa procedez, sa impozitez suma virata lunar si apoi, sa declar la sfarsitul anului in D205 ambii soti, impartind venitul si impozitul la 2? Virarea venitului din chirie il fac intr-un singur cont comunicat ...
Dec082023

Conditii 2024 pentru aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii

de Alexandru Palaghia valabil la 08 Dec 2023
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca incepand cu anul 2024, pentru a ramane platitor impozit pe venit microintreprindere mai este conditionat de angajarea unei persoane? Cifra de afaceri la sfarsitul anului 2023 este 50,000 euro.
Dec092023

Compensare intre drepturi si obligatii

de Profeanu Laura valabil la 09 Dec 2023
Intrebare: O microintreprindere care aplica sistemul de TVA la incasare doreste sa ofere sub forma de dividende un birou (amenajat ca locuinta) impreuna cu parcarea subterana catre asociatul unic. Biroul a fost achizitionat impreuna cu parcarea subterana in ian. 2022 prin taxare inversa, iar livrarea catre asociat se doreste cu TVA de 5% ca parte a politicii sociale. Pasii pe care dorim sa ii urmam sunt in ...
Vezi toate studiile de caz despre modificari fiscale keyboard_double_arrow_right