Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont



Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

2018 – anul introducerii caselor de marcat cu jurnal electronic


Obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola jurnal a fost introdusa prin OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. De la introducerea cadrului legislativ si pana in prezent termenele pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic au fost prorogate de mai multe ori, ultima data in septembrie 2017 prin OG nr. 20/2017 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si prorogarea unor termene.

Termenele actuale sunt iunie 2018 si august 2018. Astfel, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit dispozitiilor legale, au obligatia de a utiliza noile case de marcat incepand cu data de 1 iunie 2018 iar operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici incepand cu data de 1 august 2018. Tot de la 1 august 2018 se interzice si comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.

Nerespectarea acestor termene de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu:
  • Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
    confiscarea sumelor nejustificate;
  • suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator.

Pana la data implementarii sistemului informatic, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic au obligatia de a transmite anumite date prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999 catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala conform procedurii aprobata prin OANAF 627/2018. Potrivit acestei proceduri, in vederea transmiterii datelor fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal se exportata de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern. Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica) in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele de raportare.

In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate in nicio zi din perioada de raportare utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea "Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate".
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre casa de marcat

Nov212024

Anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal

de Profeanu Laura valabil la 21 Nov 2024
Intrebare: Incepand cu data de 1 octombrie 2024 am dotat spalatoria self service cu casa de marcat conform normelor in vigoare. Furnizorul casei mi-a comunicat ca acesta nu elibereaza bon la fiecare utilizare a jentonului si nici raport zilnic. Am completat registrul de casa pe baza incasarilor efective conform monetarului. Pe 18 nov. s-a efectuat verificarea casei de catre furnizor si s-a constat ca ...
Nov162024

Servicii prestate de o clinica dentara. Aspecte fiscale

de Ionut Jinga valabil la 16 Nov 2024
Intrebare: Un SRL platitor de impozit pe venit, neplatitor de TVA, cu activitate in domeniul prestarilor de servicii medicale stomatologice CAEN 8623, detine o clinica stomatologica, in cadrul careia isi desfasoara activitatea, in baza contractelor de colaborare intre SRL-urile proprii si SRL-ul mai sus mentionat, medici stomatologi care presteaza servicii de medicina dentara catre clienti persoane ...
Nov132024

Servicii prestate de o clinica dentara. Aspecte fiscale

de Ionut Jinga valabil la 13 Nov 2024
Intrebare: Un SRL platitor de impozit pe profit, neplatitor de TVA, cu activitate in domeniul prestarilor de servicii medicale stomatologice CAEN 8623, detine o clinica stomatologica, in cadrul careia isi desfasoara activitatea, in baza contractelor de colaborare intre SRL-urile/PFI-urile/CMI-urile proprii si SRL-ul mai sus mentionat, medici stomatologi care presteaza servicii de medicina dentara catre ...
Oct302024

Radiere punct lucru. Defiscalizare casa de marcat

de Profeanu Laura valabil la 30 Oct 2024
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu pasii de inchidere la ANAF a unui punct de lucru cu mai putin de 5 salariati, care nu a avut cod fiscal (dupa inchiderea la ONRC). De asemenea, ce ar trebui sa facem cu casa de marcat, se inregistreaza la ANAF defiscalizarea acesteia si cum? Multumesc.
Oct302024

AMEF pentru incasarile din parcari

de Alexandru Palaghia valabil la 30 Oct 2024
Intrebare: Societatea are ca domeniu de activitate administrarea unei piete de legume si fructe prin subinchirierea spatiilor catre terti, cod Caen 6820. Lunar societatea emite facturi de chirie pentru spatiile comerciale si terenurile pe care le administreaza. Pe langa aceste venituri din chirii, societatea mai realizeaza venituri si din taxa de acces in targ pe care o platesc toate masinile care intra ...
Oct172024

Obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale pentru cabinete stomatologice

de Profeanu Laura valabil la 17 Oct 2024
Intrebare: Cabinet medical individual stomatologic, fara angajati, presteaza servicii medicale de stomatologie. Trebuie sa-si ia casa de marcat?
Vezi toate studiile de caz despre casa de marcat keyboard_double_arrow_right
Obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola jurnal a fost introdusa prin OUG 91/2014 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. De la introducerea cadrului legislativ si pana in prezent termenele pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic au fost prorogate de mai multe ori, ultima data in septembrie 2017 prin OG nr. 20/2017 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si prorogarea unor termene.