Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

A fost PRELUNGIT termenul de dotare a automatelor comerciale cu case de marcat!


Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, aveau obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale pana la data de 31 decembrie 2019, ca urmare a modificarilor introduse in luna iulie 2019 prin Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Acest termen s-a dovedit a fi imposibil de respectat intrucat aparatele de marcat care urmeaza sa fie integrate in automatele comerciale nu exista la aceasta data pe piata, iar pentru realizarea si implementarea lor este necesara parcurgerea urmatoarelor etape obligatorii si consumatoare de timp:
- aprobarea prin hotarare de Guvern a specificatiilor tehnice si functionale ale acestor aparate de marcat;
- construirea prototipurilor de catre producatori;
- testarea prototipurilor la Institutul National de Cercetare Dezvoltare in Informatica;
- autorizarea de catre Ministerul Finantelor Publice a distribuitorilor acestor aparate de marcat;
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
- fabricarea aparatelor de marcat si instalarea lor in cca 90.000 de automate comerciale pe intreg teritoriul tarii, de catre distribuitori si operatorii de service autorizati de Ministerul Finantelor Publice.

In acest context, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, vizati de obligatia de dotare cu aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, sunt in imposibilitatea de a respecta termenul final de dotare stabilit pentru data de 31 decembrie 2019.

Pentru a evita aplicarea de sanctiuni drastice, respectiv amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si suspendarea activitatii la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si confiscarea sumelor nejustificate, in conditiile in care nerespectarea obligatiei nu le este imputabila operatorilor economici carora le revine acesta obligatie, prin O.U.G. nr. 1/2020 privind unele masuri fiscal-bugetare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, publicata in M.Of. nr. 11 din 09 ianuarie 2020, acest termen a fost prelungit pana la data de 31 decembrie 2020.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre prelungire

Prelungirea termenului de aplicare a amnistiei fiscale pana la 20 decembrie 2024

de Profeanu Laura 18 Nov 2024
Ministrul Finantelor, Marcel Bolos, a anuntat o decizie de impact major pentru contribuabili: termenul pentru aplicarea amnistiei fiscale se prelungeste pana la 20 decembrie 2024, in timp ce data limita pentru depunerea notificarilor privind intentia de a beneficia de amnistie ramane 25 noiembrie 2024. Decizia a fost comunicata printr-un mesaj pe pagina sa de Facebook, subliniind necesitatea ...

S-a prelungit termenul pentru vanzarea produselor in ambalaje fara marcaj SGR

de Profeanu Laura 11 Iun 2024
Guvernul Romaniei a prelungind termenul limita pentru vanzarea produselor in ambalaje fara marcajul Sistemului de Garantie Returnare (SGR). Initial stabilit pentru data de 30 iunie 2024, termenul a fost extins pana la 31 decembrie 2024. Modificarea, conform H.G. nr. 580/2024, raspunde apelurilor repetate ale operatorilor economici, care au solicitat o adaptare la realitatile economice si la ...
Mar172024

Strain. Prelungire drept de sedere

de Rodica Mantescu valabil la 17 Mar 2024
Intrebare: Am o nelamurire referitoare la schimbarea angajatorului in cazul unui cetatean strain, care are permis de sedere valabil inca 8 luni din momentul in care a obtinut avizul de munca pentru cea de-a doua companie. El trebuie sa obtina prelungirea permisului de sedere dupa angajare la cea de-a doua companie sau cu 30 de zile inainte sa expire cel valabil? Multumesc!
Iul152022

Taxe pentru prelungirea dreptului de sedere suportate de angajator. Tratament fiscal

de Rodica Mantescu valabil la 15 Iul 2022
Intrebare: Taxele aferente obtinerii prelungirii permisului de sedere achitate de societate in numele angajatilor cetateni non-UE sunt cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit. Sunt, de asemenea, aceste taxe considerate venituri de natura salariala? Sau le pot oprera pe cheltuieli nedeductibile?
Mai182021

Prelungire perioada de suspendare activitate peste perioada de 3 ani

de Elena Garofil valabil la 18 Mai 2021
Intrebare: O societate comerciala a declarat la ONRC suspendarea activitatii pentru perioada 15.01.2019- 15.01.2022 obtinand certificatul constatator ONRC. Totodata, societatea a notificat la ANAF aceasta suspendare pentru care a obtinut regim derogatoriu pana pe data 31.10.2021. Vom depune o noua solicitare la ANAF pentru prelungirea regimului derogatoriu pana pe data de 15.01.2022. Intrebare: Poate ...

Modificari fiscale in saptamana 08-14 februarie 2021

de Irina Dumitrescu 15 Feb 2021
  1. Hotarare Camera Consultantilor Fiscali nr. 3/2021 pentru modificarea si completarea Hotararii Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 13/2020 privind aprobarea cotizatiilor, a termenelor de plata si a obligatiilor declarative pentru membrii Camerei Consultantilor Fiscali in anul 2021 si pentru modificarea anexei nr. 8 la Regulamentul de organizare si ...
Vezi toate studiile de caz despre prelungire keyboard_double_arrow_right
Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, aveau obligatia de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale pana la data de 31 decembrie 2019, ca urmare a modificarilor introduse in luna iulie 2019 prin Legea nr. 136/2019 pentru abrogarea alin. (1), (2) si (4) ale art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.