Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 15 Ianuarie 2025

Achizitii intracomunitare de bunuri, consecinte fiscale dupa anularea din oficiu a codului de TVA

Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu opinia dumneavoastra in urmatoarea situatie: Urmare expirarii sediului social, o societate a fost inactivata fiscal in luna septembrie. Implicit a fost anulat si codul de TVA. Pentru achizitiile de la furnizorii interni, am stabilit tratamentul atat din punct de vedere al TVA, cat si al impozitului pe profit, conform art. 11 alin. (6). Intrebarea mea este legata de tratamentul fiscal in cazul achizitiilor intracomunitare de bunuri pentru care furnizorii au emis facturile fara TVA intrucat nu au verificat pe VIES si nu au constatat ca societatea cumparatoare nu mai are codul de TVA valid. Daca li se comunica faptul ca nu mai este valid codul de TVA, acestia ar trebui sa reemita facturile cu TVA din statul membru in care sunt stabiliti. Iar acel TVA ar trebui inclus in costul de achizitie al marfurilor. Este corect? Iar dupa reinregistrarea in scopuri de TVA, nu se produc efecte in cazul achizitiilor intracomunitare efectuate in perioada de inactivitate fiscala. Este corect? Va multumesc!

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-9 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4652

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Achizitii intracomunitare

Ian152025

Raportare SAF-T facturi din strainatate

de Constanta Popa valabil la 15 Ian 2025
TVA
Intrebare: Facturile emise de reprezentatul fiscal vor fi incluse in declaratia SAF-T? Din punct de vedere contabil se va inregistra venitul pe societatea din Romania, la data emiterii facturii de catre reprezentantul fiscal catre clientul din Cehia? Multumim!
Ian112025

Documente justificative pentru achizitii intracomunitare de bunuri

de Profeanu Laura valabil la 11 Ian 2025
TVA
Intrebare: In cazul importurilor de marfuri, livrate de furnizori prin curierat care sunt documentele de transport pe care trebuie sa le am la dosar pentru justificarea aplicarii taxarii inverse?
Ian132025

Raportare statistica operatiuni triunghiulare efectuate de un intermediar din Romania

de Amelia Dumitras valabil la 13 Ian 2025
TVA
Intrebare: Doresc sa ma ajutati cu un raspuns in aceasta speta legat de obligatiile declararii la intrastat, intrucat ne-am confruntat cu diferente la aceasta speta, in sensul in care: - daca marfa nu circula pe teritoriul RO, noi nu am raportat achizitie intracomunitara - dar livrarea, trebuie raportata la intrastat? normal ar fi ca nu, intrucat ea circula direct NL-BG. Rugam un punct de vedere, ...
Ian092025

Regim fiscal TVA pentru achizitii intracomunitare masini second hand

de Amelia Dumitras valabil la 09 Ian 2025
TVA
Intrebare: Societatea achizitioneaza din state membre UE masini second hand. Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale si declarative avem in cazul achizitiilor: - de la persoane fizice UE; - de la persoane juridice UE, neplatitoare de tva; - de la persoane juridice UE, platitoare de tva. Va multumim!
Ian062025

Livrare marfuri in Cehia. Desemnare reprezentant fiscal. Aspecte TVA ale operatiunilor

de Constanta Popa valabil la 06 Ian 2025
TVA
Intrebare: Societatea din Romania deschide un reprezentant fiscal in Cehia. Se livreaza marfuri catre reprezentatul fiscal. Ce fel de document se va emite pentru aceasta livrare? Este corect ca reprezentatul fiscal sa emita factura catre clientul din Cehia? Contravaloarea marfurilor poate fi incasata de societatea din Romania?
Ian012025

Achizitie servicii instruire online, prestator din stat tert, beneficiar neinregistrat TVA in Romania

de Amelia Dumitras valabil la 01 Ian 2025
TVA
Intrebare: Societate din Elvetia neplatitoare de tva emite catre societate din Romania care la randul ei este neplatitoare de tva servicii de management si servicii instruire online. Soft skills in clinicile de radiologie si imagistica care este tratamentul din punct de vedere al tva pentru aceste facturi?