Acordare discounturi. Vanzare echipamente industriale in leasing
Raspuns oferit deVera Constantin
Expert contabil
Un SRL, platitor de TVA si de impozit pe profit intentioneaza sa inceapa derularea unei campanii de marketing in scopul stimularii vanzarilor. Avand in vedere ca bunurile comercializate de companie sunt echipamente industriale de valori mari, iar clientii pot avea dificultati sa achizitioneze, acestia pot apela la finantare in regim de leasing financiar. Astfel se incheie un contract de vanzare-cumparare tripartit (Furnizor, Finantator si Clientul final). Vanzatorul factureaza bunurile Finantatorului si incaseaza de la acesta c/val lor. Pentru a stimula clientii sa achizitioneze bunurile, utilizand finantarea prin leasing financiar (in lipsa altor resurse) Compania vanzatoare (Furnizorul), in cadrul unei campanii de marketing vrea sa ofere acestor clienti un stimulent egal cu o anumita valoare (un % din valoarea achizitionata sau o suma). Problema este ca, bunurile nefiind facturate catre clientul final, ci catre firma de leasing, acest stimulent nu poate fi acordat ca un discount clientului final (asta pentru ca ar trebui ca, compania se faca o factura de minus catre clientul final, factura pe care nu ar avea cu ce sa o inchida nefiind o alta factura anterioara pe plus). In aceste conditii, Compania vanzatoare (Furnizorul) s-a gandit ca in afara de contractul de V.C. tripartit mentionat mai sus sa mai incheie separate cu fiecare client final o Conventie/Contract avand ca obiect aceasta actiune de marketing cu referinta la contractul tripartit de vanzare de marfa, asa incat in baza acestuia, clientul final sa poata factura catre compania vanzatoare (Furnizorul) acest stimulent de marketing, iar Furnizorul sa poate considera si inregistra aceasta suma ca si cheltuiala de marketing deductibila fiscal. Acest lucru s-ar intampla in momentul in care Compania furnizoare incaseaza c/val bunurilor de la firma de leasing ( adica in cateva zile de la data emiterii facturii de bunuri). Mentionam ca in pretul bunurilor vandute si incasate (prin contractul tripartit) este inclusa si aceasta suma denumita stimulent de marketing (sau cumva altfel - daca ne puteti oferi o alta sugestie). Astfel, compania ar putea atrage multi clienti, aceasta modalitate ar fi usor de inteles de catre acestia si Compania vanzatoare ar creste cifra de vanzari. Intrebare: Cum vi se pare d.p.v legal acest scenariu, este legala intocmirea Conventiei/Contractului cu stimulentul de marketing ca baza legala pentru cheltuiala de marketing in scenariul descris? Cheltuiala facturata de clientul final, Furnizorului in baza Conventiei/Contractului poate fi considerata cheltuiala de marketing deductibila fiscal? Multumim anticipat.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!