Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont



Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Noiembrie 2024

Actualizarea rapoartelor pentru combaterea spalarii banilor si finantarea terorismului: Schimbari semnificative in modelul de raportare

11 Iul 2023

Ordinul presedintelui Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB) nr. 191/2023 privind aprobarea formei si continutului rapoartelor prevazute la art. 6 si 7 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative si a metodologiei de transmitere a acestora, a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 625 din 10 iulie 2023, dar va intra in vigoare la 07 noiembrie 2023.

In baza noii reglementari, anumite modele ale rapoartelor de tranzactii suspecte si rapoartelor referitoare la tranzactii financiare vor fi inlocuite incepand din 7 noiembrie 2023. Aceste rapoarte sunt utilizate in domeniul prevenirii si combaterii spalarii banilor si finantarii terorismului.

Conform noilor reglementari, modelele de rapoarte care vor fi inlocuite, includ:
  1. Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
    Raportul de tranzactii suspecte pentru entitatile raportoare bancare si nonbancare:
    Aceste entitati sunt obligate sa transmita un raport catre ONPCSB in situatia in care cunosc sau suspecteaza ca bunurile provenite dintr-o tranzactie sunt rezultatul savarsirii de infractiuni sau sunt legate de finantarea terorismului. Scopul acestui raport este de a furniza informatii relevante pentru aplicarea legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului;
  2. Raportul de tranzactii cu numerar:
    Acest raport trebuie completat de entitatile bancare si nonbancare pentru tranzactiile in numerar in lei sau in valuta care depasesc echivalentul in lei a 10.000 euro. El include si tranzactiile care sunt legate intre ele;
  3. Raportul de transferuri externe:
    Institutiile de credit si institutiile financiare trebuie sa completeze acest raport pentru transferurile externe in si din conturi in lei sau in valuta, care depasesc echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent de numarul de operatiuni efectuate si de legatura dintre ele;
  4. Raportul privind transferurile de fonduri pentru activitatea de remitere de bani:
    Acest raport trebuie intocmit pentru transferurile de fonduri legate de activitatea de remitere de bani care depasesc echivalentul in lei a 2.000 euro.
Astfel, raportul privind tranzactiile suspecte trebuie transmis autoritatilor de indata, inainte de a efectua orice tranzactie legata de un client pentru care exista suspiciuni. Celelalte rapoarte trebuie transmise catre ONPCSB in termen de trei zile lucratoare de la momentul efectuarii tranzactiei.
Pentru a realiza aceste raportari, entitatile raportoare vor utiliza sistemul de raportare pus la dispozitie de ONPCSB la adresa raportari.onpcsb.ro.

Entitatile raportoare (conform art. 5 din Legea nr. 129/2019) sunt:

- institutiile de credit/financiare  romane si straine;
- administratorii de fonduri de pensii facultative si/sau ocupationale, in nume propriu si pentru fondurile de pensii facultative si/sau fondurile de pensii ocupationale pe care le administreaza;
- furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
- auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, evaluatorii autorizati, consultantii fiscali / financiari / de afaceri, alte persoane care se angajeaza sa furnizeze, direct sau prin intermediul altor persoane cu care persoana respectiva este afiliata, ajutor material, asistenta sau consiliere cu privire la aspectele fiscale, financiare, ca activitate economica sau profesionala principala;
- notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea /perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea / vanzarea de bunuri imobile, actiuni / parti sociale / elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea / administrarea de conturi bancare / economii / instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii / functionarii / administrarii unei societati; constituirea / administrarea / conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile; crearea, functionarea sau administrarea de fiducii, societati, fundatii sau structuri similare;
- furnizorii de servicii pentru societati sau fiducii;
- furnizorii de servicii de schimb intre monede virtuale si monede fiduciare;
- furnizorii de portofele digitale.
- agentii si dezvoltatorii imobiliari, inclusiv intermediari in inchirierea de bunuri imobile (tranzactiile pentru care valoarea chiriei lunare reprezinta  minim 10.000 euro);
- alte persoane care, in calitate de profesionisti, comercializeaza bunuri (tranzactii in numerar minim 10.000 euro) indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele;
- persoanele care comercializeaza/intermediaza opere de arta, inclusiv atunci cand aceasta activitate este desfasurata de galerii de arta si case de licitatii (valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta  minim 10.000 euro);
- persoanele care depoziteaza / comercializeaza opere de arta sau care intermediaza comertul cu opere de arta, atunci cand aceasta activitate este desfasurata in zone libere (valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta minim 10.000 euro).
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre modificari fiscale

Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal. Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...

Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE. Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Ian202024

Contract de inchiriere spatiu cu doi coproprietari (soti)

de Mariana Prejbeanu valabil la 20 Ian 2024
Intrebare: Am inchiriat un spatiu si pe contractul de inchiriere apar ambii soti proprietari, cu cota parte de 50%. Prin prisma modificarilor din 2024 privind impozitul cu retinere la sursa, cum ar trebui sa procedez, sa impozitez suma virata lunar si apoi, sa declar la sfarsitul anului in D205 ambii soti, impartind venitul si impozitul la 2? Virarea venitului din chirie il fac intr-un singur cont comunicat ...
Dec082023

Conditii 2024 pentru aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii

de Alexandru Palaghia valabil la 08 Dec 2023
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca incepand cu anul 2024, pentru a ramane platitor impozit pe venit microintreprindere mai este conditionat de angajarea unei persoane? Cifra de afaceri la sfarsitul anului 2023 este 50,000 euro.
Dec092023

Compensare intre drepturi si obligatii

de Profeanu Laura valabil la 09 Dec 2023
Intrebare: O microintreprindere care aplica sistemul de TVA la incasare doreste sa ofere sub forma de dividende un birou (amenajat ca locuinta) impreuna cu parcarea subterana catre asociatul unic. Biroul a fost achizitionat impreuna cu parcarea subterana in ian. 2022 prin taxare inversa, iar livrarea catre asociat se doreste cu TVA de 5% ca parte a politicii sociale. Pasii pe care dorim sa ii urmam sunt in ...
Vezi toate studiile de caz despre modificari fiscale keyboard_double_arrow_right
Ordinul presedintelui Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor (ONPCSB) nr. 191/2023 privind aprobarea formei si continutului rapoartelor prevazute la art. 6 si 7 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative si a metodologiei de transmitere a acestora, a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 625 din 10 iulie 2023, dar va intra in vigoare la 07 noiembrie 2023.