Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Aprilie 2025

Amortizare contabila si fiscala a mijloacelor fixe. Data inceperii amortizarii. Stabilire durata de amortizare conform Catalogului mijloacelor fixe

valabil la 14 Iul 2019
Intrebare:
1. Societatea X, microintreprindere, achizitioneaza un imobil vechi (hala de pasari construita in anul 1975) in luna MAI 2019. Societatea nu are informatii despre acest imobil referitoare la data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa, etc. Societatea intentioneaza ca in urmatoarele 4-5 luni sa modernizeze aceast imobil, iar apoi il va da spre inchiriere. Referitor la acest aspect va rog sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari:
 
a). De cand incepe societatea sa inregistreze amortizarea in contabilitate a acestui imobil? Din luna IUNIE 2019, adica din luna urmatoare achizitiei ?
 
b). Societatea fiind platitoare de impozit pe venit, se mai pune problema amortizarii fiscale ?
 
c). Avand in vedere ca imobilul este vechi, iar societatea nu dispune de o comisie tehnica de specialitate care sa-i stabileasca perioada de amortizare, este corect ca societatea sa stabileasca perioada de amortizare conform Catalogului de mijloace fixe ? Este corect sa incadrez acest imobil la Codul de clasificare 1.2.1. Cladiri agrozootehnice si sa-i stabilesc o perioada de amortizare de 24 de ani (288 luni) ?
 
d) Impreuna cu acest imobil s-a mai achizitionat o imobilizare - bazin de apa, care este o constructie de ciment, distincta de imobilul prezentat anterior, avand un pret de achizitie de 100 lei. Avand in vedere ca pretul de ahizitie este mic, acest bazin de apa trebuie amortizat pe o perioada de x ani, sau poate fi receptionat ca obiect de inventar si trecut pe cheltuiala in momentul achizitiei? In cazul in care s-ar amortiza, la ce cod de clasificare, din catalogul mijloacelor fixe, s-ar incadra?
 
2. La ce cod de clasificare s-ar incadra in catalogul mijloacelor fixe urmatoarele:
 
- Achizitia unui SPATIU COMERCIAL. In contractul de vanzare-cumparare acest imobil este mentionat ca spatiu comercial, dar ca si aspect fizic este sub forma unei case de locuit.
 
- Achizitia unui SCAUN STOMATOLOGIC
 
Impreuna cu scaunul stomatologic mai sunt achizitionate si alte bunuri care au pretul de achizitie sub 2.500 lei: ecran pentru radiografie, lampa pentru intarit plombe, aparat detartraj, sterilizator, etc. Este corect ca aceste bunuri sa fie inregistrate pe obiecte de inventar ?
 
 
3. In cazul in care o societate (microintreprindere) achizitioneaza imobile, si nu le da in exploatare imediat ce le achizitioneaza, ci la cateva luni sau la un an, in aceasta perioada in care imobilele nu genereaza venituri, societatea trebuie sa inregistreze in contabilitate amortizare ?
 
4. In luna decembrie 2018 societatea X achizitioneaza un imobil la pretul de 120.000 lei pe care il amortizeaza pe o perioada de 25 ani (300 luni). Amortizarea lunara incepand cu luna ianuarie 2019 este de 400 lei/ luna. In perioada ianuarie iunie 2019, i s-au facut modernizari in valoare de 20.000 lei. In luna iunie 2019 s-a facut proces verbal de receptie a lucrarilor de modernizare, iar valoarea din contabilitate a imobilului la 30.06.2019 este de 140.000 lei.
 
Situatia la 30.06.2019 este urmatoarea:
 
Valoarea imobilului la 30.06.2019: 140.000 lei
 
Valoarea de amortizat la 30.06.2019: (120.000 2.400) 20.000 = 137.600
 
Perioada ramasa de amortizare: 294 luni (300 luni 6 luni)
 
Amortizare lunara: 137.600 : 294 luni = 468,03 lei/ luna
 
Deci amortizarea lunara incepand cu luna iulie 2019 va fi de 468,03 lei/ luna.
 
Va rog sa-mi spuneti daca am calculat corect amortizarea lunara, incepand cu luna iulie 2019, in conditiile in care vreau sa pastrez perioada de amortizare stabilita initial, respectiv de 25 ani (300 luni).
 
 
5. Amenajarile de teren, ca de exemplu cheltuielile cu imprejmuirea unui teren cu gard, se amortizeaza ?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 11-50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5510

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Contabilitatea imobilizarilor corporale

14Mar2025

Stabilire durata normala de functionare autoturism second-hand

de Gina Popescu valabil la 14 Mar 2025
Intrebare: Revin asupra acestei situatii cu precizarea ca durata normala de functionare este expirata, nu se cunosc date despre data punerii in functiune masina fiind achizitionata de la o alta societate care la randul ei a achizitionat-o de la o societate de leasing. In aceste conditii care este perioada de amortizare utilizata pentru aceasta masina?
13Mar2025

Achizitie autoturism din Romania

de Gina Popescu valabil la 13 Mar 2025
Intrebare: O societate platitoare de TVA din Romania achizitioneaza o masina second-hand de la o alta societate din Romania. Care este perioada pe care se amortizeaza aceasta masina si care este limita de deductibilitate? Masina va fi folosita pentru deplasarea de la servici acasa de catre unul dintre directori. Care este regimul de deducere pentru carburantul aferent utilizarii autovehiculului?
05Mar2025

Calcul rezultat fiscal - cont 722

de Gina Popescu valabil la 05 Mar 2025
Intrebare: In 2023 am achizitionat un teren cu niste cladiri in ruine. O parte s-a demolat, dar pe o parte din ruine s-a inceput construirea unui bloc de locuinte pentru vanzare. Lucrarile de contructii se fac de o firma terta, dar avem diverse cheltuieli pe langa, cu inginerul de santier, cu geologi, cu diversi ingineri pentru proiectari, cu publicitate (panouri, spoturi publicitare,  contracte cu ...
04Mar2025

Tratamentul investitiei executate de tert pe terenul persoanei impozabile

de Alexandru Palaghia valabil la 04 Mar 2025
Intrebare: Suntem un SRL. Exista un Contract de Comodat pentru un teren intre doua parti (A FIRMA SRL SI B TERTUL). Firma B a luat spre folosinta acest teren pe o perioada de 5 ani. In aceasta perioada s-au efectuat amenajari pe teren pentru a se putea depozita materiale. Cheltuielile sunt suportate de firma B dupa cum este stiplulat si in contract, ca orice imbunatatire a terenului o va suporta firma B ...
05Mar2025

Rezerve din reevaluare vanzare mijloace fixe

de Gina Popescu valabil la 05 Mar 2025
Intrebare: Societatea detine: - un teren 30.000 lei cu valoare inventar si rezerve din reevaluare 200.000 lei (cont 105) - cladire aferenta cu valoare  de inventar 230.000 lei (din care valoarea neamortizata 30.000 lei) si rezerve din reevaluare 35.000 lei (cont 105) Se doreste vanzarea lor la pretul de vanzare: teren, 150.000 lei si cladirea 100.000 lei, conform raport evaluator. La ...
27Feb2025

Achizitionare cladire, reparatii, amortizare

de Elena Ionescu valabil la 27 Feb 2025
Intrebare: O societate achizitioneza o cladire veche, de la o persoana fizica (casa), iar in urma unor reparatii minore, va fi ocupata pentru o activitate de productie. Cladirea respectiva, chiar daca este veche, se amortizeaza in minim 40 ani sau se poate amortiza si in 15 ani?