Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 16 Aprilie 2025

ANAF propune simplificarea procedurii de acordare a dreptului de depunere online a declaratiilor fiscale - ce se schimba la formularele 150 si 151

09 Apr 2025

ANAF a lansat in dezbatere publica un proiect de ordin ce vizeaza actualizarea procedurii privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Printre noutati se numara posibilitatea de a depune integral online formularele 150 si 151, fara a mai fi necesara deplasarea la sediul ANAF.

Care este scopul proiectului?

Demersul urmareste simplificarea accesului contribuabililor si reprezentantilor acestora la serviciul "Depunere declaratii online". Daca in prezent este necesara prezentarea fizica a cererii de inregistrare a certificatului calificat (formularul 150) la ghiseu, alaturi de documentele justificative, noua procedura permite transmiterea acestora in format electronic, cu semnatura digitala calificata.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Ce se intampla cu formularul 150?

Formularul 150 – „Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat” – va putea fi transmis electronic direct prin portalul ANAF. Acesta trebuie semnat cu semnatura electronica calificata si poate fi insotit, dupa caz, de:

- documentul de imputernicire;

- documentul care atesta calitatea persoanei care reprezinta contribuabilul.

Toate aceste documente se ataseaza in format electronic, ca fisiere ce contin imaginea lor scanata. Daca imputernicirea este sub semnatura privata, originalul sau o copie legalizata trebuie prezentate doar in cazul transmiterii fizice a cererii.

O noutate importanta: titularul certificatului calificat poate fi imputernicit pentru mai multi contribuabili, facilitand astfel reprezentarea fiscala pentru contabili, consultanti fiscali sau avocati.

Si formularul 151?

Formularul 151, utilizat pentru revocarea dreptului de a depune declaratii online, va putea fi de asemenea semnat electronic si transmis digital. Daca nu este posibila semnarea electronica, acesta se poate depune fizic la orice organ fiscal central.

Dupa analizarea cererii, ANAF va comunica aprobarea sau, dupa caz, motivul respingerii, direct la adresa de e-mail indicata in cerere.

In ce stadiu este proiectul?

Proiectul de ordin trebuie aprobat de ANAF si publicat in Monitorul Oficial pentru a intra in vigoare. Daca va fi adoptat in forma propusa, se va abroga vechiul Ordin ANAF nr. 2520/2010, fiind astfel inlocuit cu o procedura moderna si adaptata realitatilor digitale din 2025.

De retinut:

- Cererile pentru utilizarea sau revocarea unui certificat calificat vor putea fi gestionate integral online, semnate digital;

- Dispare obligatia de a merge fizic la ANAF pentru inregistrare sau revocare;

- ANAF isi va actualiza infrastructura informatica pentru a tine evidenta cererilor transmise digital;

- Reprezentarea de catre un profesionist (contabil, avocat, consultant fiscal) va necesita documente specifice meseriei.

Initiativa legislativa este una binevenita in contextul digitalizarii administratiei fiscale si al nevoii tot mai mari de simplificare a relatiei dintre contribuabil si ANAF.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre proiect de ordin

Transparenta in preturi: ANPC propune afisarea obligatorie a adaosului comercial la produse

de Profeanu Laura 18 Mar 2025
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a publicat un proiect de ordin care impune comerciantilor obligatia de a informa consumatorii cu privire la adaosul comercial aplicat produselor comercializate, raportat la pretul de baza al producatorului. Masura are ca scop cresterea transparentei preturilor si protejarea drepturilor consumatorilor, oferindu-le posibilitatea de a ...

Proiect de ordin: eliminarea obligatiei de depunere a SAF-T de catre unitatile de cult, asociatiile de proprietari si persoanele juridice fara scop patrimonial, contabilitate in partida simpla

de Profeanu Laura 06 Ian 2025
ANAF a publicat recent un proiect de ordin care propune modificari si clarificari pentru Anexa 5 la Ordinul nr. 1783/2021 privind SAF-T. Modificarile propuse 1. Categorii de contribuabili exceptati Proiectul clarifica faptul ca anumite entitati juridice care utilizeaza contabilitatea simplificata (partida simpla) sunt exceptate de la obligatia de transmitere a Declaratiei 406. ...

Proiect de ordin: Contabilizarea impozitului pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri pentru membrii grupurilor fiscale

de Profeanu Laura 29 Nov 2024
Ministerul Finantelor a publicat un proiect de ordin care aduce clarificari privind contabilizarea impozitului pe profit rezultat din decontarile efectuate intre membrii unui grup fiscal, inclusiv atunci cand este aplicabil impozitul minim pe cifra de afaceri. Modificarile urmaresc adaptarea reglementarilor contabile aprobate prin Ordinul 1802/2014 la completarile recente ale Codului Fiscal, ...

Proiect de ordin: Clarificari referitoare la raportarea privind durabilitatea pentru entitatile din tari terte

de Profeanu Laura 29 Nov 2024
Ministerul Finantelor a propus un proiect de ordin menit sa aduca clarificari suplimentare cu privire la aplicarea Directivei (UE) 2022/2464 privind raportarea privind durabilitatea de catre intreprinderi (CSRD - Corporate Sustainability Reporting Directive). Propunerea vizeaza imbunatatirea conformitatii legislative pentru filialele si sucursalele din Romania ale entitatilor reglementate de ...

Proiect de ordin: Reglementarile contabile pentru societatile cu valori mobiliare retrase de la tranzactionare

de Profeanu Laura 29 Nov 2024
Ministerul Finantelor a propus un nou proiect de ordin care aduce clarificari importante referitoare la reglementarile contabile aplicabile societatilor ale caror valori mobiliare nu mai sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata. Proiectul isi propune sa elimine lacunele legislative existente si sa ofere un cadru clar si predictibil pentru aceste entitati. Cadrul actual de ...

Proiect de ordin de modificare a Declaratiei privind situatia de trezorerie

de Profeanu Laura 29 Nov 2024
Ministerul Finantelor a publicat recent un proiect de ordin care priveste obligatia de raportare si intocmire a Declaratiei privind situatia de trezorerie, introdusa prin Ordinul ministrului finantelor nr. 470/2024. Proiectul a fost pus in dezbatere publica si urmeaza sa fie aprobat si publicat in Monitorul Oficial pentru a intra in vigoare. Perioada de raportare pentru situatia de ...
Vezi toate studiile de caz despre proiect de ordin keyboard_double_arrow_right