Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Noiembrie 2024

ANALIZA: Dacia sfideaza criza severa de pe continent. Marca romaneasca, in fruntea asaltului masinilor ieftine in Europa


Dacia, marca auto cu cea mai buna crestere in Europa, sfideaza criza severa de pe continent, atrage clienti de la companii mai cunoscute si se lauda cu o marja de profit caracteristica producatorilor de masini de lux, ilustrand shimbarea de paradigma la nivelul industriei.

 Parte a grupului Renault, Dacia a reusit sa se impuna in Europa de Vest desi autoturismele sale nu au fost proiectate, in prima faza, pentru pietele dezvoltate, potrivit unei analize FT.

Combinatia dintre designul low-cost, dotarile simple, fara "mofturi", destinate clientilor est-europeni, si tendinta consumatorilor din Europa de Vest de a strange cureaua au transformat Dacia in cea mai de succes marca de pe continent dupa cresterea vanzarilor, cel mai bun exemplu de produs destinat pietelor sarace care ajunge sa infloreasca in Europa, noteaza Financial Times (FT).

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Greii industriei auto europene au avertizat ca eliminarea barierelor comerciale pentru pietele emergente va pune in pericol profiturile si locurile de munca din tarile dezvoltate.

 Insa aceleasi companii repatriaza acum pe pietele de origine din Vest strategiile dezvoltate in statele emergente, in incercarea de a reveni pe crestere.

Industria auto traverseaza o perioada de tranzitie catre un model mai eficient, caracterizat de scaderea numarului de platforme utilizate si globalizarea ofertei. Companiile incearca sa simplifice procesele de productie si sa reduca costurile de dezvoltare, care pot ajunge in prezent pa 1 miliard de dolari pentru un model.

Strategiile traditionale, de a introduce pe pietele emergente automobile care au avut succers in Vest, au fost inversate, iar multi producatori au constatat ca masinile mai ieftine, mai mici sau mai adaptabile se comporta la fel de bine in statele dezvoltate.

Aproximativ 18% din vanzarile auto din Europa reprezinta automobile low-cost, fata de 13% in 2002, potrivit datelor AlixPartners, citate de FT.

Astfel de autoturisme se bucura si de o promovare eficienta, principala caracteristica pe care se pune accent fiind un concept simplu - raportul cost-valoare, noteaza publicatia.

"Variantele de culoare la exterior sunt limitate la numai 5 nuante, panourile pentru usi sunt identice la mai multe modele, iar parbrizele Dacia sunt construite la un unghi mai abrupt, pentru a reduce cotul de productie si instalare", scrie Financial Times.

Datorita simplitatii designului si procesului de productie, Dacia a adus pe piata britanica SUV-ul Duster la un pret pornind de la 9.000 de lire, cu aproximativ 4.000 de lire mai putin fata de cel mai ieftin model concurent de la o marca bine cunoscuta.

"Este cel mai bun exemplu de masina dezvoltata pentru pietele emergente care a fost introdusa in tari dezvoltate si a inregistrat un succes real. Au fost cu mult inaintea oricarui alt producator auto", comenteaza pentru FT profesorul Jan-Benedict Steenkamp, autorul Brand Breakout, un studiu despre produse destinate pietelor emergente care concureaza cu succes la nivel global.

Datorita Dacia, Renault a reusit sa reziste mai bine la criza decat piata vest-europeana in ansamblu. Marca romaneasca a reprezentat 24% din vanarile grupului in Europa in prima jumatate a acestui an. Fara popularitatea Dacia, vanzarile Renault ar fi scazut cu peste 10% in aceeasi perioada, scrie FT.

Morgan Stanley estimeaza ca Dacia a inregistrat anul trecut o marja de profit operational de 9%, fata de -2% pentru marca Renault.

Strategia Renault incepe sa fie regasita si la alte companii. Ford va aduce anul viitor in Europa SUV-ul EcoSport, proiectat in Brazilia si produs in India. Cea mai bine vanduta masina Hyundai in Europa, modelul i10, a fost creat initial pentru piata indiana. Nissan propune modelul Pixo, care se vinde foarte bine in India.

"Exista o piata globala de persoane care sunt atente exclusiv la raportul pret-calitate. Aceasta masa de oameni este globala, nu se rezuma la pietele emergente", spune profesorul Steenkamp.

Volkswagen, Toyota, Ford, Hyundai si Suzuki au investit sume uriase in centre de cercetare si dezvoltare in India, in timp ce subsidiara braziliana a Fiat si-a castigat de cativa ani autonomia fata de grup in ceea ce priveste designul. Aproape toti producatorii auto cu prezenta internationala au activitati de dezvoltare in China.


Sursa: mediafax.ro
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre europa

Dec012019

Export de bunuri in Europa

de Mariana Prejbeanu valabil la 01 Dec 2019
Intrebare: Va rog sa ma ajutati si pe mine cu legislatia care reglementeaza exportul de suc in Europa. Va multumesc!

Hollande a proclamat sfarsitul crizei din Europa, insa pietele nu au reactionat. Ce spun analistii economici

de Portal Codul Fiscal 10 Iun 2013
Presedintele francez Francois Hollande a proclamat sfarsitul crizei datoriilor de stat din zona euro, in timpul unei intalniri la Tokyo cu investitorii japonezi, insa pietele financiare nu au reactionat la declaratia liderului de la Paris, iar analistii se arata sceptici.  "Ceea ce trebuie sa intelegeti aici in Japonia este ca criza din Europa a luat sfarsit", a declarat ...
Vezi toate studiile de caz despre europa keyboard_double_arrow_right