Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 1 Noiembrie 2024

Au fost suspendate sanctiunile pentru neincluderea codului QR pe bonurile fiscale si cele pentru nedotarea automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale

29 Oct 2024

Ordonanta de Urgenta nr. 125/2024 (in vigoare de la 25 octombrie 2024) a introdus trei modificari importante OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, pentru a raspunde nevoilor si provocarilor tehnologice intampinate de operatorii economici in utilizarea caselor de marcat electronice fiscale:

  1. Suspendarea sanctiunilor pentru neincluderea codului QR pe bonurile fiscale:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Pana la 1 septembrie 2025, sanctiunile pentru neincluderea codului QR pe bonurile fiscale sunt suspendate, oferind operatorilor economici mai mult timp pentru a se conforma noilor tehnologii fara presiunea imediata a amenzilor intre 2.000 si 4.000 lei.

Art. II. -

Aplicarea dispozitiilor art. 10 lit. f), precum si a dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. h) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru savarsirea faptei de emitere a bonului fiscal fara ca acesta sa contina codul de identificare al beneficiarului, numarul de identificare al bonului, precum si, sub forma de cod QR, datele prevazute la art. 4 alin. (2indice 1) din aceeasi ordonanta de urgenta, se suspenda pana la data de 1 septembrie 2025.

  1. Reglementari speciale pentru automatele comerciale:

Pentru operatorii economici care au incheiate contracte de achizitie a aparatelor de marcat electronice fiscale si sunt in proces de dotare a automatelor comerciale, sanctiunile pentru nedotarea cu aceste aparate sunt suspendate pana la 31 decembrie 2024. Astfel, se permite finalizarea procesului de implementare, evitand sanctiunile contraventionale severe in cazul nerespectarii termenului initial.

(1) Aplicarea dispozitiilor art. 10 lit. cc), precum si a dispozitiilor art. 11 alin. (1) lit. f) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se suspenda pana la data de 31 decembrie 2024, pentru savarsirea faptei prevazute la art. 10 lit. cc) din aceeasi ordonanta de urgenta de catre operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, care, la data controlului efectuat de organul fiscal au incheiate contracte pentru achizitionarea aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitori autorizati, pentru toate automatele comerciale utilizate, cu termen de livrare si instalare pana la data de 31 decembrie 2024.

(2) In cazul operatorilor economici care desfasoara si alte activitati pentru care legea prevede obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, dispozitiile alin. (1) se aplica exclusiv pentru activitatea de livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz.

  1. Exceptii pentru statiile de incarcare a vehiculelor electrice de la utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale:

Statiile de incarcare pentru vehiculele electrice care accepta plati exclusiv prin metode electronice (carduri de credit/debit si aplicatii de tip portofel electronic) sunt exceptate de la obligatia de a fi dotate cu case de marcat. Exceptia recunoaste eficacitatea metodelor de plata electronica in asigurarea trasabilitatii veniturilor si reduce complexitatea si costurile asociate cu dotarea acestor statii cu tehnologie suplimentara de fiscalizare:

Ordonanta de urgenta nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Art. 1. -

(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

Art. 2. -

Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1) incasarile efectuate din urmatoarele activitati:

s) serviciile de incarcare a vehiculelor electrice a caror contravaloare se incaseaza prin intermediul automatelor comerciale exclusiv prin utilizarea cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic.

Modificarile sunt menite sa faciliteze adaptarea operatorilor economici la cerintele moderne, imbunatatind conformitatea fiscala si reducand povara administrativa in contextul avansului tehnologic.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre sanctiuni

Obligatiile SAF-T: Declaratia 406 trebuie depusa pana la data de 31 octombrie 2024

de Profeanu Laura 14 Oct 2024
Conform legislatiei actuale (Ordinul presedintelui ANAF nr. 1783/2021) Declaratia 406 care include fisierul SAF-T pentru luna septembrie 2024, trebuie depusa la ANAF pana la data de 31 octombrie 2024. Obligatia se aplica si pentru raportarea corespunzatoare trimestrului al treilea 2024, marcand un moment important pentru contribuabili, in contextul in care ANAF a introdus recent un nou set de ...
Oct092024

Contraventii aplicabile pentru incalcarea dispozitiilor referitoare la SAF-T

de Profeanu Laura valabil la 09 Oct 2024
Intrebare: Am primit masuri de corectie a SAF-T pe iulie 2024. In notificare am termen 31.10 sa corectez. Inteleg ca trebuie sa depun o noua declaratie care sa corespunda cu ce teste au facut ei si nu sunt ok. Daca nu depun aceasta declaratie risc o amenda? Ce suma va fi? Mentionez ca avem obligatia depunerii de la 01.01.2024 Multumesc!
Oct072024

Obligatia de a accepta ca mijloc de plata cardurile de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS

de Profeanu Laura valabil la 07 Oct 2024
Intrebare: Avand in vedere Legea 370/2022, care este amenda, sanctiunea, in caz ca lipseste POS?

Facturarea in conformitate cu legislatia romaneasca

de Profeanu Laura 07 Oct 2024
Intr-un mediu de afaceri caracterizat prin frecvente modificari legislative, cunoasterea cerintelor legale privind facturarea este importanta pentru conformitatea fiscala a oricarei entitati din Romania. Definitia si obligatiile de facturare Acestea se regasesc in Codul fiscal la art. 319, potrivit caruia, factura este documentul prin care se consemneaza o tranzactie economica ...
Sep142024

Neretinere CASS pentru arenda platita in anul 2024

de Elena Garofil valabil la 14 Sep 2024
Intrebare: SC cu domeniul de activitate agricol, omite sa retina la sursa sanatatea aferenta arendei care depaseste pragul de 6 salarii minime brute pe economie, conform noii ordonante aplicabile de la 01.01.2024 si achita arendasului suma bruta fara impozit 10%. D.p.d.v. al societatii, ce se poate face in acest caz pentru a evita sanctiuni ANAF? Precizam ca respectiva persoana mai are si alte ...
Sep032024

Prorogare termen aplicare sanctiuni e-Transport

de Elena Garofil valabil la 03 Sep 2024
Intrebare: Avand in vedere comunicatul ANAF publicat in data de 01.09.2024 legat de sanctiunile e-Transport, va rugam sa ne clarificati daca sanctiunile aplicate unei societati pentru lipsa COD UIT pentru o achizitie intracomunitara efectuata in luna iulie 2024 mai sunt in vigoare. Mentionam ca societatea a contestat sanctiunea (echivalenta cu contravaloarea marfii), fiind vorba de o necoordonare intre ...
Vezi toate studiile de caz despre sanctiuni keyboard_double_arrow_right