Cadouri si mese pentru parteneri si angajati, tratament fiscal
Societatea noastra inregistreaza urmatoarele tipuri de cheltuieli:
1. cadouri si mese / diverse evenimente cu partenerii de business
2. cadouri si mese / diverse evenimente cu angajatii societatii (e.g, pranz de echipa)
Ambele categorii au fost recunoscute ca fiind cheltuieli de protocol, considerate deductibile limitat la calculul impozitului pe profit. De asemenea, din perspectiva TVA, societatea a ajustat TVA integral dedusa pentru aceste tipuri de cheltuieli (i.e., si-a redus TVA deductibila cu valoarea TVA dedusa aferenta acestor costuri).
Va rugam sa ne spuneti care este tratamentul fiscal (impozit pe profit si TVA) aplicabil celor doua scenarii de mai sus, delimitand atat tipul de partener in relatie cu care cheltuielile sunt inregistrate (partener de business vs. angajat societate), cat si natura cheltuielii (cadouri vs. mese). Cum ar trebui considerate aceste cheltuieli din perspectiva impozitului pe profit? Ce ajustari ar fi necesare din perspectiva TVA pentru fiecare tip de cost in parte?
Daca aveti nevoie de informatii suplimentare pentru a ne transmite feedback-ul dumneavoastra, va rugam sa ne spuneti.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!