Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 5 Februarie 2025

Calendarul de implementare pentru raportarea privind durabilitatea in conformitate cu Ordinul MF 85/2024, pentru societatile care aplica IFRS

05 Ian 2025

Ministerul Finantelor a emis Ordinul 85/2024 care a introdus un calendar detaliat de implementare pentru raportarea privind durabilitatea. Aceste modificari, care aduc in prim-plan conformitatea cu Directiva europeana CSRD nr. 2.464/2022, vizeaza o gama larga de entitati, de la cele mari si mijlocii pana la filiale ale societatilor din tari terte.

Etapele calendarului, conform Art. IV din Ordinul MF 85/2024, se aplica pentru exercitiile financiare care incep la urmatoarea data:

a) 1 ianuarie 2024:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
(i) de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Ordinul 2.844/2016:

- societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata; 

- persoanele juridice prevazute de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

care depasesc, la data bilantului criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. 1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50,

precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar.

(ii) de catre entitatile de mai sus, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

b) 1 ianuarie 2025:

(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. 1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

- entitatile rezultate din reorganizarea persoanelor juridice cuprinse in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat pot aplica, dupa reorganizare, reglementarile contabile mentionate, altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);

(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);

c) 1 ianuarie 2026, de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) din Ordinul 2.844/2016 (respectiv societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata) care nu depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

d) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 7 indice 2.1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016 (filiale cu sediul in Romania a carei societate mama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).

Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic aplica aceste prevederi de la inceputul primului exercitiu financiar ales, care incepe ulterior urmatoarei date:

a) 1 ianuarie 2024:

(i) de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Ordinul 2.844/2016

- societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata; 

- persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

care depasesc, la data bilantului, criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

(ii) de catre entitatile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

b) 1 ianuarie 2025:

(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);

(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);

c) 1 ianuarie 2026, de catre entitatile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016, care nu depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016;

d) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 7 indice 2.1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016 (filiale cu sediul in Romania a carei societate mama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).

Concluzie

Calendarul de implementare al raportarii privind durabilitatea este structurat pentru a asigura o tranzitie progresiva, oferind companiilor timp sa se conformeze cerintelor stricte ale Directivei CSRD. Fiecare etapa marcheaza un pas spre integrarea standardelor de durabilitate in strategiile companiilor, incurajand o economie sustenabila.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre noutati fiscal-contabile

Modificari fiscale 27 ianuarie - 02 februarie 2025

de Profeanu Laura 03 Feb 2025
1. O.A.N.A.F. nr. 102/2025 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 179/2022 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 ''Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit'' si 207 ''Declaratie informativa privind impozitul retinut ...

ANAF simplifica procedura de esalonare la plata: Noi reguli pentru debitori si firmele in insolventa

de Profeanu Laura 31 Ian 2025
ANAF a lansat recent un proiect de ordin ce modifica procedura de acordare a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale restante. Prin aceste modificari, se elimina mai multe documente justificative pe care contribuabilii trebuie sa le depuna pentru a obtine esalonarea, simplificand astfel procesul administrativ. Totodata, se propun schimbari pentru firmele aflate in procedura insolventei, ...

Obligatie noua pentru angajatorii cu peste 50 de salariati: Raportarea anuala privind angajatii cu dizabilitati cu termen la 31 ianuarie 2025

de Profeanu Laura 31 Ian 2025
Incepand cu acest an, angajatorii care au cel putin 50 de salariati trebuie sa transmita anual, pana la 31 ianuarie, o situatie centralizata privind functiile ocupate de angajatii cu dizabilitati, precum si un inventar al competentelor necesare pentru ocuparea acestor functii. Obligatia de raportare a fost introdusa prin modificarile aduse Legii nr. 448/2006, iar prima raportare, aferenta ...

Noi reglementari europene pentru reducerea ambalajelor de unica folosinta in HoReCa

de Profeanu Laura 31 Ian 2025
Un nou regulament european aduce schimbari majore pentru industria HoReCa (hoteluri, restaurante, cafenele), stabilind noi reguli pentru utilizarea ambalajelor de unica folosinta. Regulamentul (UE) 2025/40 privind ambalajele si deseurile de ambalaje, adoptat pe 19 decembrie 2024, introduce masuri menite sa reduca impactul asupra mediului prin promovarea reutilizarii ...

TVA la taxele de reziliere anticipate a contractelor: ce trebuie sa stie companiile din Romania

de Profeanu Laura 30 Ian 2025
Context si tendinte noi in controalele ANAF In ultimul an, inspectorii ANAF au inceput sa aplice TVA asupra sumelor percepute de companii drept taxe de reziliere anticipata a contractelor. Acest nou trend in inspectiile fiscale are la baza o hotarare de referinta a Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) din 2018, pronuntata in cauza C-295/17, MEO – Serviços de ...

A fost actualizata Declaratia 205: entitatile care platesc chirii persoanelor fizice au obligatia sa declare impozitul retinut la sursa

de Profeanu Laura 29 Ian 2025
Incepand cu veniturile obtinute in 2024, firmele si PFA-urile care platesc chirii persoanelor fizice au obligatia sa declare impozitul retinut la sursa prin Declaratia 205, care trebuie completata si depusa anual, conform Ordinului ANAF nr. 102/2025, publicat in Monitorul Oficial pe 27 ianuarie 2025. Termenul-limita pentru depunerea declaratiei aferente anului 2024 este 28 februarie ...
Vezi toate studiile de caz despre noutati fiscal-contabile keyboard_double_arrow_right