Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 16 Aprilie 2025

Calendarul de implementare pentru raportarea privind durabilitatea in conformitate cu Ordinul MF 85/2024, pentru societatile care aplica IFRS

05 Ian 2025

Ministerul Finantelor a emis Ordinul 85/2024 care a introdus un calendar detaliat de implementare pentru raportarea privind durabilitatea. Aceste modificari, care aduc in prim-plan conformitatea cu Directiva europeana CSRD nr. 2.464/2022, vizeaza o gama larga de entitati, de la cele mari si mijlocii pana la filiale ale societatilor din tari terte.

Etapele calendarului, conform Art. IV din Ordinul MF 85/2024, se aplica pentru exercitiile financiare care incep la urmatoarea data:

a) 1 ianuarie 2024:

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
(i) de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Ordinul 2.844/2016:

- societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata; 

- persoanele juridice prevazute de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

care depasesc, la data bilantului criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. 1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50,

precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar.

(ii) de catre entitatile de mai sus, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

b) 1 ianuarie 2025:

(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. 1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

- entitatile rezultate din reorganizarea persoanelor juridice cuprinse in anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat pot aplica, dupa reorganizare, reglementarile contabile mentionate, altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);

(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);

c) 1 ianuarie 2026, de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) din Ordinul 2.844/2016 (respectiv societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata) care nu depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

d) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 7 indice 2.1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016 (filiale cu sediul in Romania a carei societate mama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).

Entitatile care au ales un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic aplica aceste prevederi de la inceputul primului exercitiu financiar ales, care incepe ulterior urmatoarei date:

a) 1 ianuarie 2024:

(i) de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a) si b) din Ordinul 2.844/2016

- societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata; 

- persoanele juridice prevazute de Ordinul 666/2015 privind aplicarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara de catre unele entitati cu capital de stat; 

care depasesc, la data bilantului, criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

precum si numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

(ii) de catre entitatile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016, care sunt societati-mama ale unui grup mare, care depasesc, la data bilantului, pe baza consolidata, numarul mediu de 500 de salariati in cursul exercitiului financiar;

b) 1 ianuarie 2025:

(i) de catre entitatile care depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016:

- totalul activelor: 25.000.000 lei;

- cifra de afaceri neta: 50.000.000 lei;

- numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50)

altele decat entitatile mentionate la lit. a) pct. (i);

(ii) de catre entitatile care sunt societati-mama ale unui grup mare, altele decat cele mentionate la lit. a) pct. (ii);

c) 1 ianuarie 2026, de catre entitatile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016, care nu depasesc criteriile prevazute la pct. 48 indice 3 alin. (1) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016;

d) 1 ianuarie 2028, de catre entitatile prevazute la sectiunea 7 indice 2.1 din anexa nr. 1 la Ordinul 2.844/2016 (filiale cu sediul in Romania a carei societate mama finala este reglementata de dreptul unei tari terte).

Concluzie

Calendarul de implementare al raportarii privind durabilitatea este structurat pentru a asigura o tranzitie progresiva, oferind companiilor timp sa se conformeze cerintelor stricte ale Directivei CSRD. Fiecare etapa marcheaza un pas spre integrarea standardelor de durabilitate in strategiile companiilor, incurajand o economie sustenabila.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre noutati fiscal-contabile

Contribuabilii isi pot corecta declaratia de impunere, nu doar pentru greseli de redactare, prin depunerea unei declaratii rectificative

de Profeanu Laura 15 Apr 2025
Prin Decizia nr. 61/2025, Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) aduce lamuriri privind interpretarea articolului 105 alineatul (1) din Codul de procedura fiscala: contribuabilii au dreptul sa corecteze declaratiile fiscale nu doar pentru greseli de redactare, ci si in ceea ce priveste orice informatie relevanta pentru calculul obligatiilor fiscale – cu conditia sa nu fi expirat ...

Bonificatia de 3% pentru bun-platnici

de Profeanu Laura 15 Apr 2025
Ministerul Finantelor a oficializat, prin Ordinul nr. 540/2025, procedura de acordare a bonificatiei de 3% pentru contribuabilii care isi achita corect si la timp obligatiile fiscale aferente anului 2024. Masura, reglementata initial prin OUG 107/2024, se aplica o singura data si vizeaza atat platitorii de impozit pe profit, cat si microintreprinderile. Cui se adreseaza ...

ANAF propune simplificarea procedurii de acordare a dreptului de depunere online a declaratiilor fiscale - ce se schimba la formularele 150 si 151

de Profeanu Laura 09 Apr 2025
ANAF a lansat in dezbatere publica un proiect de ordin ce vizeaza actualizarea procedurii privind transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta. Printre noutati se numara posibilitatea de a depune integral online formularele 150 si 151, fara a mai fi necesara deplasarea la sediul ANAF. Care este scopul proiectului? Demersul urmareste ...

Taxa pe stalp: ce s-a schimbat din 2025

de Profeanu Laura 07 Apr 2025
Impozitul pe constructiile speciale, cunoscut in mediul fiscal drept „taxa pe stalp”, trece printr-o noua reforma odata cu intrarea in vigoare a OUG nr. 21/2025. Dupa ani de zile in care a fost fie suspendata, fie modificata superficial, aceasta obligatie fiscala revine cu reguli mai clare, cote diferentiate si stimulente pentru conformarea voluntara. Cele mai relevante modificari ...

UE merge inainte cu impozitul minim global, in ciuda retragerii SUA. Ce inseamna asta pentru Romania?

de Profeanu Laura 06 Apr 2025
In ciuda anuntului recent privind retragerea Statelor Unite din acordul global privind impozitul minim de 15%, Uniunea Europeana nu da semne ca ar intentiona sa-si schimbe directia. Romania, alaturi de alte state membre, a transpus deja in legislatia nationala regulile asa-numitului Pilon 2, care vizeaza marile grupuri de companii multinationale. Astfel, incepand cu anul fiscal 2024, aceste ...

Ghiseu unic european pentru IMM-uri: sprijin gratuit in respectarea sanctiunilor internationale

de Profeanu Laura 05 Apr 2025
In actualul context international complex si volatil, in care sanctiunile economice devin un instrument tot mai des folosit in politica externa a Uniunii Europene, intreprinderile mici si mijlocii (IMM-urile) se afla adesea in situatii complicate in ceea ce priveste respectarea acestor masuri restrictive. Pentru a raspunde acestor dificultati, Comisia Europeana a lansat recent un serviciu ...
Vezi toate studiile de caz despre noutati fiscal-contabile keyboard_double_arrow_right