Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 16 Aprilie 2025

Clarificari privind perioada luata in considerare pentru raportarea informatiilor din declaratia privind situatia de trezorerie

23 Dec 2024

Declaratia privind situatia de trezorerie, a fost introdusa prin Ordinul nr. 470/2024 si reprezinta o obligatie pentru persoanele juridice fara scop patrimonial care primesc finantari conform art. 34 alin. 3.1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, respectiv: persoanele juridice fara scop patrimonial care, in exercitiul financiar de raportare, au primit sume reprezentand subventii, sponsorizari, sume redirectionate din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum si alte forme similare de finantare, indiferent de valoarea cumulata a acestora.

Recent, Ordinul nr. 6670/2024 (in vigoare de la 22.12.2024) a adus clarificari importante cu privire la perioada de raportare a informatiilor si aplicabilitatea procedurii de corectare a erorilor, astfel:

1. Informatiile cuprinse in "Declaratia privind situatia de trezorerie", prevazuta in Ordinul ministrului finantelor nr. 470/2024, corespund exercitiului financiar de raportare. Entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, intocmesc declaratia avand in vedere informatiile aferente exercitiului financiar astfel ales.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
2. Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, se aplica si in cazul "Declaratiei privind situatia de trezorerie".

Formatul declaratiei

Potrivit art. 3 din Ordinul 470/2024, persoanele juridice fara scop patrimonial care, in cursul exercitiului financiar, au primit sume sume reprezentand subventii, sponsorizari, sume redirectionate din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum si alte forme similare de finantare, vor utiliza pentru raportare formatul declaratiei din Anexa 1 la Ordinul 470/2024:

       
 

Nr.
rd.

Explicatii

Sume

 

0

A

B

   

Trezorerie - sold la 1 ianuarie, din care:

 
   

- disponibilitati in banca

 
   

- disponibilitati in casierie

 
   

Cap. I - Incasari

 
   

Subventii, din care:

 
   

- sume din finantari nerambursabile din fonduri publice

 
   

- imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii

 
   

Sponsorizari

 
   

Sume redirectionate din impozitul pe profit/impozitul pe venitul microintreprinderilor

 
   

Sume redirectionate din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice

 
   

Incasari din donatii

 
   

Alte sume primite cu titlu gratuit

 
   

Incasari din credite bancare

 
   

Alte sume incasate, din care:

 
   

- cotizatii, contributii sau cote-parti primite potrivit statutului

 
   

- chirii incasate

 
   

- dobanzi incasate

 
   

- dividende incasate

 
   

- incasari din reclama si publicitate

 
   

- incasari din despagubiri

 
   

- incasari din vanzari de imobilizari corporale

 
   

- incasari din vanzari de imobilizari financiare

 
   

Total incasari

 
   

Cap. II - Plati

 
   

Salarii platite personalului

 
   

Impozite, taxe si contributii platite

 
   

Plati pentru achizitii de stocuri

 
   

Chirii platite

 
   

Plati pentru cheltuieli cu utilitatile

 
   

Plati pentru reclama si publicitate

 
   

Plati pentru contracte de management

 
   

Plati pentru contracte de consultanta

 
   

Plati aferente drepturilor de proprietate intelectuala

 
   

Plati pentru alte servicii executate de terti

 
   

Plati pentru achizitii de imobilizari corporale, din care:

 
   

- sume achitate sub forma de avansuri

 
   

Plati cu titlu gratuit: sponsorizari, donatii, mecenat, alte plati de natura similara, din care:

 
   

- catre persoane fizice, din care:

 
   

- catre persoane rezidente

 
   

- catre persoane nerezidente

 
   

- catre persoane juridice, din care:

 
   

- catre persoane rezidente

 
   

- catre persoane nerezidente

 
   

Plati ocazionate de deplasari, din care:

 
   

- plati pentru deplasari interne

 
   

- plati pentru deplasari externe

 
   

Dobanzi platite

 
   

Avansuri de trezorerie acordate si nedecontate la data de 31 decembrie

 
   

Credite bancare platite

 
   

Plati pentru achizitia de imobilizari financiare

 
   

Alte sume platite

 
   

Total plati

 
   

Trezorerie - sold la 31 decembrie, din care:

 
   

- disponibilitati in banca

 
   

- disponibilitati in casierie

 
 

Persoanele juridice fara scop patrimonial care, in cursul exercitiului financiar, au primit astfel de sume, in valoare cumulata de maximum 100.000 lei, pot folosi pentru intocmirea Declaratiei, formatul prevazut in anexa nr. 2:

     

- lei -

 

Nr.
rd.

Explicatii

Sume

 

0

A

B

   

Trezorerie - sold la 1 ianuarie

 
   

Cap. I - Incasari

 
   

Subventii

 
   

Sponsorizari

 
   

Sume redirectionate din impozitul pe profit/impozitul pe venitul microintreprinderilor

 
   

Sume redirectionate din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice

 
   

Alte sume incasate

 
   

Total incasari

 
   

Cap. II - Plati

 
   

Salarii platite personalului

 
   

Impozite, taxe si contributii platite

 
   

Chirii platite

 
   

Plati pentru servicii executate de terti

 
   

Plati cu titlu gratuit: sponsorizari, donatii, mecenat, alte plati de natura similara

 
   

Avansuri de trezorerie acordate si nedecontate la data de 31 decembrie

 
   

Alte sume platite

 
   

Total plati

 
   

Trezorerie - sold la 31 decembrie

 
 

Depunerea declaratiei

Declaratia privind situatia de trezorerie se intocmeste si se semneaza de catre persoanele abilitate sa intocmeasca si sa semneze situatiile financiare anuale si se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Potrivit art. 4 din Ordinul 470/2024, declaratia se depune odata cu situatiile financiare anuale, folosind programul de asistenta elaborat de MF, prin care se genereaza un fisier de tip PDF, avand atasat un fisier xml, precum si un fisier cu extensia zip care va contine prima pagina din situatiile financiare anuale, precum si documentele cerute de lege, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre raportare

14Apr2025

Cifra de afaceri raportata in situatiile financiare 2024

de Mariana Prejbeanu valabil la 14 Apr 2025
Intrebare: O societate care vinde produse digitale in Europa si afara Europei din diferite platforme (stripe) la randul "cifra de afaceri neta realizata din operatiuni desfasurate pe teritoriul national" din contul de profit si pierdere trebuie trecute aceste venituri?

ANAF extinde reteaua de monitorizare: declaratia 397 si noile obligatii pentru platformele de ridesharing

de Profeanu Laura 05 Apr 2025
ANAF continua sa-si consolideze arsenalul impotriva evaziunii prin implicarea unor actori terti – entitati care, desi nu au rol fiscal direct, detin informatii valoroase despre activitatile economice ale altor contribuabili. Cea mai recenta initiativa in aceasta directie este introducerea formularului 397 (Declaratie informativa privind activitatile de transport alternativ cu ...
10Apr2025

Aspecte privind raportarea mijloacelor fixe in D406

de Gina Popescu valabil la 10 Apr 2025
Intrebare: In sectiunea Master Files, Assets, elementul AssetDisposal se trece cu plus sau cu minus, in xml-ul declaratiei anuale de active, D406? In exemplul cu mijloace fixe dat de ANAF este trecut cu minus, dar nu-mi dau seama daca este din perspectiva contului contabil 213xx, in sensul ca la achizitie este cu plus fiind pe debit, iar la iesire este cu minus fiind pe credit. Dar dupa denumirea lui, ...

Birocratia statistica ramane: propunerea de limitare a solicitarilor INS, respinsa definitiv

de Profeanu Laura 03 Apr 2025
Un proiect legislativ care ar fi putut reduce considerabil sarcinile birocratice ale firmelor si ale persoanelor fizice in raport cu Institutul National de Statistica (INS) a fost respins definitiv de Parlament. Initiativa urmarea ca INS sa nu mai poata solicita date de la contribuabili in situatiile in care aceste informatii sunt deja disponibile din surse administrative. Cu toate acestea, ...

Monitorizarea destinatarilor inregistrati cu risc fiscal ridicat

de Profeanu Laura 31 Mar 2025
Incepand cu 26 martie 2025, a intrat in vigoare Ordinul nr. 418/1.206/2025, emis de ANAF si Autoritatea Vamala Romana, care instituie un set riguros de masuri de monitorizare si control aplicabile destinatarilor inregistrati ce prezinta risc fiscal ridicat. Actul normativ, publicat in Monitorul Oficial nr. 262/2025, urmareste prevenirea evaziunii fiscale in domeniul produselor ...
26Mar2025

Societati cu peste 50 salariati. Obligatii de raportare

de Ionut Jinga valabil la 26 Mar 2025
Intrebare: Care sunt implicatiile de natura fiscala si de raportare financiare la atingerea numarului de 50 angajati? Multumesc.
Vezi toate studiile de caz despre raportare keyboard_double_arrow_right