Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 5 Februarie 2025

Clarificari privind perioada luata in considerare pentru raportarea informatiilor din declaratia privind situatia de trezorerie

23 Dec 2024

Declaratia privind situatia de trezorerie, a fost introdusa prin Ordinul nr. 470/2024 si reprezinta o obligatie pentru persoanele juridice fara scop patrimonial care primesc finantari conform art. 34 alin. 3.1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, respectiv: persoanele juridice fara scop patrimonial care, in exercitiul financiar de raportare, au primit sume reprezentand subventii, sponsorizari, sume redirectionate din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum si alte forme similare de finantare, indiferent de valoarea cumulata a acestora.

Recent, Ordinul nr. 6670/2024 (in vigoare de la 22.12.2024) a adus clarificari importante cu privire la perioada de raportare a informatiilor si aplicabilitatea procedurii de corectare a erorilor, astfel:

1. Informatiile cuprinse in "Declaratia privind situatia de trezorerie", prevazuta in Ordinul ministrului finantelor nr. 470/2024, corespund exercitiului financiar de raportare. Entitatile care au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, intocmesc declaratia avand in vedere informatiile aferente exercitiului financiar astfel ales.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
2. Procedura de corectare a erorilor cuprinse in situatiile financiare anuale si raportarile contabile anuale depuse de operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial, se aplica si in cazul "Declaratiei privind situatia de trezorerie".

Formatul declaratiei

Potrivit art. 3 din Ordinul 470/2024, persoanele juridice fara scop patrimonial care, in cursul exercitiului financiar, au primit sume sume reprezentand subventii, sponsorizari, sume redirectionate din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microintreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum si alte forme similare de finantare, vor utiliza pentru raportare formatul declaratiei din Anexa 1 la Ordinul 470/2024:

       
 

Nr.
rd.

Explicatii

Sume

 

0

A

B

   

Trezorerie - sold la 1 ianuarie, din care:

 
   

- disponibilitati in banca

 
   

- disponibilitati in casierie

 
   

Cap. I - Incasari

 
   

Subventii, din care:

 
   

- sume din finantari nerambursabile din fonduri publice

 
   

- imprumuturi nerambursabile cu caracter de subventii

 
   

Sponsorizari

 
   

Sume redirectionate din impozitul pe profit/impozitul pe venitul microintreprinderilor

 
   

Sume redirectionate din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice

 
   

Incasari din donatii

 
   

Alte sume primite cu titlu gratuit

 
   

Incasari din credite bancare

 
   

Alte sume incasate, din care:

 
   

- cotizatii, contributii sau cote-parti primite potrivit statutului

 
   

- chirii incasate

 
   

- dobanzi incasate

 
   

- dividende incasate

 
   

- incasari din reclama si publicitate

 
   

- incasari din despagubiri

 
   

- incasari din vanzari de imobilizari corporale

 
   

- incasari din vanzari de imobilizari financiare

 
   

Total incasari

 
   

Cap. II - Plati

 
   

Salarii platite personalului

 
   

Impozite, taxe si contributii platite

 
   

Plati pentru achizitii de stocuri

 
   

Chirii platite

 
   

Plati pentru cheltuieli cu utilitatile

 
   

Plati pentru reclama si publicitate

 
   

Plati pentru contracte de management

 
   

Plati pentru contracte de consultanta

 
   

Plati aferente drepturilor de proprietate intelectuala

 
   

Plati pentru alte servicii executate de terti

 
   

Plati pentru achizitii de imobilizari corporale, din care:

 
   

- sume achitate sub forma de avansuri

 
   

Plati cu titlu gratuit: sponsorizari, donatii, mecenat, alte plati de natura similara, din care:

 
   

- catre persoane fizice, din care:

 
   

- catre persoane rezidente

 
   

- catre persoane nerezidente

 
   

- catre persoane juridice, din care:

 
   

- catre persoane rezidente

 
   

- catre persoane nerezidente

 
   

Plati ocazionate de deplasari, din care:

 
   

- plati pentru deplasari interne

 
   

- plati pentru deplasari externe

 
   

Dobanzi platite

 
   

Avansuri de trezorerie acordate si nedecontate la data de 31 decembrie

 
   

Credite bancare platite

 
   

Plati pentru achizitia de imobilizari financiare

 
   

Alte sume platite

 
   

Total plati

 
   

Trezorerie - sold la 31 decembrie, din care:

 
   

- disponibilitati in banca

 
   

- disponibilitati in casierie

 
 

Persoanele juridice fara scop patrimonial care, in cursul exercitiului financiar, au primit astfel de sume, in valoare cumulata de maximum 100.000 lei, pot folosi pentru intocmirea Declaratiei, formatul prevazut in anexa nr. 2:

     

- lei -

 

Nr.
rd.

Explicatii

Sume

 

0

A

B

   

Trezorerie - sold la 1 ianuarie

 
   

Cap. I - Incasari

 
   

Subventii

 
   

Sponsorizari

 
   

Sume redirectionate din impozitul pe profit/impozitul pe venitul microintreprinderilor

 
   

Sume redirectionate din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice

 
   

Alte sume incasate

 
   

Total incasari

 
   

Cap. II - Plati

 
   

Salarii platite personalului

 
   

Impozite, taxe si contributii platite

 
   

Chirii platite

 
   

Plati pentru servicii executate de terti

 
   

Plati cu titlu gratuit: sponsorizari, donatii, mecenat, alte plati de natura similara

 
   

Avansuri de trezorerie acordate si nedecontate la data de 31 decembrie

 
   

Alte sume platite

 
   

Total plati

 
   

Trezorerie - sold la 31 decembrie

 
 

Depunerea declaratiei

Declaratia privind situatia de trezorerie se intocmeste si se semneaza de catre persoanele abilitate sa intocmeasca si sa semneze situatiile financiare anuale si se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Potrivit art. 4 din Ordinul 470/2024, declaratia se depune odata cu situatiile financiare anuale, folosind programul de asistenta elaborat de MF, prin care se genereaza un fisier de tip PDF, avand atasat un fisier xml, precum si un fisier cu extensia zip care va contine prima pagina din situatiile financiare anuale, precum si documentele cerute de lege, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre raportare

Obligatie noua pentru angajatorii cu peste 50 de salariati: Raportarea anuala privind angajatii cu dizabilitati cu termen la 31 ianuarie 2025

de Profeanu Laura 31 Ian 2025
Incepand cu acest an, angajatorii care au cel putin 50 de salariati trebuie sa transmita anual, pana la 31 ianuarie, o situatie centralizata privind functiile ocupate de angajatii cu dizabilitati, precum si un inventar al competentelor necesare pentru ocuparea acestor functii. Obligatia de raportare a fost introdusa prin modificarile aduse Legii nr. 448/2006, iar prima raportare, aferenta ...

Termen 31 ianuarie 2024 pentru Declaratia 396: Raportarea CESOP pentru plati transfrontaliere

de Profeanu Laura 22 Ian 2025
Declaratia informativa privind platile transfrontaliere efectuate de prestatorii de servicii de plata, este reglementata prin Ordinul ANAF nr. 825/2024, care stabileste procedura de aplicare a art. 321^2 alin. (7) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, precum si modelul si continutul Declaratiei 396. Scopul acestei raportari este implementarea directivei CESOP (Central Electronic ...

Noua raportare fiscala pentru produse de asigurari si investitii, aplicabila din 2025

de Profeanu Laura 20 Ian 2025
Incepand cu 1 ianuarie 2025, o noua obligatie de raportare fiscala intra in vigoare pentru entitatile aflate sub reglementarea, autorizarea sau supravegherea Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Masura este stabilita prin OUG nr. 125/2024 si detaliata ulterior prin Ordinul comun nr. 7.158/2024 al ANAF si ASF, publicat la data de 16 ianuarie 2025. Obligatia de raportare impune ...

Termen 31 ianuarie 2025 pentru DAC7 - Raportarea anuala pentru operatorii de platforme online

de Profeanu Laura 17 Ian 2025
Autoritatile fiscale europene si nationale au implementat noi masuri de conformare fiscal, in contextul digitalizarii economiei si al intensificarii tranzactiilor pe platforme online. Una dintre aceste masuri este raportarea DAC7, reglementata in Romania prin Ordinul ANAF nr. 1996/2023, care stabileste modelul si continutul formularului F7000. Obligatia vizeaza transparenta activitatilor ...

Calendarul implementarii raportarii privind durabilitatea pentru societatile care aplica Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul 1.802

de Profeanu Laura 05 Ian 2025
Prin Ordinul MF 85/2024, Ministerul Finantelor introduce cerinte clare pentru raportarea privind durabilitatea, modificand Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul MF 1.802/2014. Calendarul de implementare a acestor modificari este structurat pentru a permite companiilor sa se adapteze progresiv noilor cerinte. Etapele implementarii a) 1 ianuarie 2024: (i) de ...
Ian072025

Informatii declarate prin SAF-T

de Profeanu Laura valabil la 07 Ian 2025
Intrebare: In vederea aplicarii corecte a prevederilor legale privind intocmirea si depunerea declaratiei D406 (SAF-T) va rugam sa ne ajutati in clarificarea urmatoarelor situatii: 1. In cazul facturilor de achizitii de materiale, marfuri, materii prime, la o societate care are contabilitatea primara organizata la sediu societatii, unde se tine evidenta stocurilor cantitativ-valorica si unde facturile ...
Vezi toate studiile de caz despre raportare keyboard_double_arrow_right