Declarare transporturi - RO e-Transport
Sunt imputernicita de catre o societate din UE pentru emiterea de coduri UIT in numele acesteia, societatea avand cod fiscal in scopuri de TVA in Romania, marfurile nu sunt cu risc fiscal ridicat.
Intelegem din raspunsurile anterioare primite si citite pe platforma, ca pentru speta de mai jos se emite cod UIT, va rugam confirmati:
- societatea cu cod fiscal romanesc, face import in Constanta Sud Agigea Port.
- dupa import se petrec urmatoarele doua spete:
1. O parte din marfuri pleaca la depozitul din Bucuresti al importatorului. Am inteles, trebuie emis cod UIT unde:
1.1. Partenerul inscris in SPV este partenerul vanzator din spatiul non-comunitar care a vandut marfurile importatorului, procedura fiind import.
1.2. Valoarea marfurilor inscrise in UIT este cea din factura de achizitie calculata la cursul BNR al zilei de declarare UIT sau valoarea in RON din declaratia vamala de import (unde este folosita valoarea declarata la vama bazandu-se pe cursul valutar al DGV din luna importului)? Ce valoare declara importatorul in UIT dintre cele doua?
2. O parte din marfuri (dupa import) sunt depozitate in port in baza unui contract de depozitare cu o societate romaneasca, apoi sunt vandute catre societati din Romania si livrate in orasele acestora de resedinta.
In acest caz avem cateva intrebari:
2.1. Este corect sa emita importatorul cod UIT cand se livreaza catre cumparatori nationali din depozitul importatorului aflat in Portul Constanta Sud? Sau este un transport national din moment ce marfa a fost importata si depozitata intr-un depozit urmand a fi vanduta ulterior?
2.2. Daca importatorul emite cod UIT, care este partenerul care este inscris in notificarea din SPV? Este vanzatorul non EU al marfurilor de unde a achizitionat marfa si la livrare se inscrie destinatia clientului importatorului? Sau este cumparatorul national al marfurilor unde se livreaza marfurile?
2.3. Care este valoarea inscrisa in UIT? Valoarea cu care se vinde (la cursul BNR, daca se vinde in valuta) catre partenerul national?
3. In anul anterior am considerat ca DOAR marfurile provenite din import cu destinatie depozitul importatorului necesita cod UIT, nu si cele trimise din depozitul importatorului din port catre cumparatorii marfurilor din Romania. Camioanele au fost veificate uneori de catre ofiterii ANAF si nu au primit amenzi sau avertismente, considerand probabil ca este un transport national.
In acest caz, este importatorul pasibil ulterior de vreo amenda la un posibil control viitor ca nu ar fi emis cod UIT pentru bunuri ce au fost considerate vandute din depozitul sau (si deci interpretate ca si transport national, DUPA efectuarea importului in port) catre cumparatorii sai societati romanesti? Mai concret, este posibil la un control sa ia amenda ca nu a emis cod UIT in urma cu 1-2-3 luni daca nu este considerat acesta transport national?
Multumim anticipat.
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!