Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 15 Ianuarie 2025

Declarare transporturi - RO e-Transport

valabil la 08 Ian 2025
Intrebare:

Sunt imputernicita de catre o societate din UE pentru emiterea de coduri UIT in numele acesteia, societatea avand cod fiscal in scopuri de TVA in Romania, marfurile nu sunt cu risc fiscal ridicat.

Intelegem din raspunsurile anterioare primite si citite pe platforma, ca pentru speta de mai jos se emite cod UIT, va rugam confirmati:

- societatea cu cod fiscal romanesc, face import in Constanta Sud Agigea Port.

- dupa import se petrec urmatoarele doua spete:

1. O parte din marfuri pleaca la depozitul din Bucuresti al importatorului. Am inteles, trebuie emis cod UIT unde:

1.1. Partenerul inscris in SPV este partenerul vanzator din spatiul non-comunitar care a vandut marfurile importatorului, procedura fiind import.

1.2. Valoarea marfurilor inscrise in UIT este cea din factura de achizitie calculata la cursul BNR al zilei de declarare UIT sau valoarea in RON din declaratia vamala de import (unde este folosita valoarea declarata la vama bazandu-se pe cursul valutar al DGV din luna importului)? Ce valoare declara importatorul in UIT dintre cele doua?



2. O parte din marfuri (dupa import) sunt depozitate in port in baza unui contract de depozitare cu o societate romaneasca, apoi sunt vandute catre societati din Romania si livrate in orasele acestora de resedinta.

In acest caz avem cateva intrebari:

2.1. Este corect sa emita importatorul cod UIT cand se livreaza catre cumparatori nationali din depozitul importatorului aflat in Portul Constanta Sud? Sau este un transport national din moment ce marfa a fost importata si depozitata intr-un depozit urmand a fi vanduta ulterior?

2.2. Daca importatorul emite cod UIT, care este partenerul care este inscris in notificarea din SPV? Este vanzatorul non EU al marfurilor de unde a achizitionat marfa si la livrare se inscrie destinatia clientului importatorului? Sau este cumparatorul national al marfurilor unde se livreaza marfurile?

2.3. Care este valoarea inscrisa in UIT? Valoarea cu care se vinde (la cursul BNR, daca se vinde in valuta) catre partenerul national?



3. In anul anterior am considerat ca DOAR marfurile provenite din import cu destinatie depozitul importatorului necesita cod UIT, nu si cele trimise din depozitul importatorului din port catre cumparatorii marfurilor din Romania. Camioanele au fost veificate uneori de catre ofiterii ANAF si nu au primit amenzi sau avertismente, considerand probabil ca este un transport national.

In acest caz, este importatorul pasibil ulterior de vreo amenda la un posibil control viitor ca nu ar fi emis cod UIT pentru bunuri ce au fost considerate vandute din depozitul sau (si deci interpretate ca si transport national, DUPA efectuarea importului in port) catre cumparatorii sai societati romanesti? Mai concret, este posibil la un control sa ia amenda ca nu a emis cod UIT in urma cu 1-2-3 luni daca nu este considerat acesta transport national?



Multumim anticipat.

 


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-9 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 5229

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria E-Transport

Dec202024

Transport nefinalizat in perioada de valabilitate a codului UIT

de Elena Garofil valabil la 20 Dec 2024
Intrebare: Avem de declarat un cod UIT pentru un transport care pleaca din Polonia in 20 decembrie 2024, trece vama in Romania in 22 decembrie 2024 si se opreste la sediul transportatorului (in Ploiesti) in stationare pana pe 8 ianuarie cand porneste spre sediul nostru in Bucuresti. Comanda e transport este pentru Polonia-Bucuresti. Cum ar trebui sa procedam, avand in vedere faptul ca, daca generam ...
Dec162024

Transport de GPL. Obligatii privind codul UIT

de Ionut Jinga valabil la 16 Dec 2024
Intrebare: Pentru transportul de GPL este necesara obtinerea codului UIT? Multumesc!
Dec132024

Declarare transport intracomunitar de bunuri

de Elena Garofil valabil la 13 Dec 2024
Intrebare: Un SRL romanesc cumpara de pe emag 3 laptopuri de la un furnizor din Bulgaria, cu cod valid de tva. Marfa circula din Bulgaria in Romania. Sunt 3 laptopuri * 5000 lei = 15.000 lei. Administratorul a cumparat aceste laptopuri, nu a spus nimanui, a venit doar curierul cu ele. Nu s-a facut e-Transport pentru ele. Trebuia e-Transport? Achizitie intracomunitara, valoarea intregului pachet > ...
Dec122024

Transport bunuri cu risc fiscal ridicat, generare cod UIT

de Elena Garofil valabil la 12 Dec 2024
Intrebare: Va rugam sa ne indicati daca, in cazul unei achizitii intracomunitare, pentru un colet sau palet care contine exclusiv bunuri de risc fiscal/ sau mixt, cu o valoare sub 2000 EUR si o greutate sub 500 kg, este necesar sa emitem codul UIT.  
Dec122024

Obligatia generarii codului UIT

de Profeanu Laura valabil la 12 Dec 2024
Intrebare: Referitor la intrebarea nr. 4, in cazul in care in SPV trecem organizatorul transportului, persoana juridica NEREZIDENTA, cum poate fi acesta tras la raspundere in cazul neactualizarii informatiilor in SPV?
Dec122024

Obligatia generarii si actualizarii codului UIT

de Profeanu Laura valabil la 12 Dec 2024
Intrebare: Societatea noastra importa marfuri din Germania, iar in procesul logistic sunt implicate mai multe entitati. Avand in vedere procesul descris mai jos, dorim sa intelegem cum ar trebui sa procedam pentru a ne asigura ca raspunderea nu revine societatii noastre in cazul unor modificari neactualizate de catre transportatorul final in in SPV. 1. Organizatorul transportului este o persoana ...