Declaratiile 100 si 710 au fost modificate
16 Oct 2017
Prin OANAF 2.935 pulicat in MOF nr. 812 din 13 octombrie 2017 au fost aduse modificari formularelor 100 ”Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat” si 710 ”Declaratie rectificativa”, modificari ce se aplica incepand cu obligatiile aferente lunii septembrie 2017, cu termen de declarare pana la data de 25 octombrie 2017.
Este vorba de reglementarea modului de declarare a obligatiilor fiscale de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
Astfel, conform art. 90 din Codul de procedura fiscala, la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal se efectueaza radierea inregistrarii fiscale, respectiv retragerea codului de identificare fiscala si a certificatului de inregistrare fiscala.
La incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere. Declaratia se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal si trebuie insotita de certificatul de inregistrare fiscala in vederea anularii acestuia. Radierea inregistrarii fiscale se poate efectua si din oficiu, de catre organul fiscal, ori de cate ori acesta constata indeplinirea conditiilor de radiere a inregistrarii si nu s-a depus declaratie de radiere.
Radierea inregistrarii fiscale se efectueaza din oficiu, de catre organul fiscal central, in cazul decesului persoanei fizice sau, dupa caz, incetarii existentei persoanei juridice potrivit legii.
Codul de identificare fiscala retras ca urmare a radierii inregistrarii fiscale poate fi utilizat ulterior radierii numai pentru indeplinirea, de catre succesorii persoanelor/entitatilor care si-au incetat existenta, a obligatiilor fiscale aferente perioadelor in care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal. Pentru aceasta situatie, atat in cazul depunerii declaratiei 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat cat si in cazul depunerii declaratiei rectificative 710, in formulare se bifeaza casuta ”Declaratie depusa potrivit art. 90 alin. (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul de procedura fiscala. In declaratie se completeaza codul de identificare fiscala al succesorului. De asemenea, la sectiunea ”Date de identificare fiscala a contribuabilului/platitorului” la rubrica ”Cod de identificare fiscala” se inscrie codul de identificare fiscala a entitatii care si-a incetat existenta.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!