Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Aprilie 2025

Diferente de TVA de plata in urma inspectiei fiscale. Inscrierea in decontul de TVA. Nesolutionare cerere de anulare accesorii. Contestarea actelor administrative fiscale

valabil la 19 Mai 2022
Intrebare: In urma controlului de Fond - ANAF incheiat anul trecut (mai 2021), prin Decizia de Impunere a fost stabilita de plata suma de 1.107.578 lei, reprezentan TVA, cu termen de plata 20 iunie 2021. S-a intocmit OP cu data de 17.06.2021, suma iesind din contul societatii in data de 18.06.2021. Precizez faptul ca societatea solicita lunar rambursarea taxei pe valoarea adaugata prin decontul de TVA. Astfel, si in aceasta situatie, prin declaratia 300 aferenta lunii mai 2021 s-a solicitat rambursarea TVA, decontul fiind transmis tot in data de 17.06.2021. Dupa depunerea decontului de TVA, am fost sunati de catre Bucuresti ANAF - Contribuabili Mari (precizez ca societatea face parte din categoria Marilor Contribuabili Bucuresti) si ni s-a comunicat sa facem corectie la decontul de TVA depus si sa trecem in Randul 43 TVA-ul stabilit suplimentar de catre organele de control prin Decizia de Impunere (suma de 1.107.578 RON). Am precizat ca obligatia a fost deja achitata, dar mi s-a comunicat ca la ei nu apare plata si ca este corect sa fac corectie pentru decontul de TVA aferent lunii mai 2021. Ulterior, am depus cerere de anulare accesorii potrivit OG 6 /2020. In luna octombrie am primit notificare prin care suntem anuntati ca accesoriile stabilite au fost stinse cu TVA-ul de rambursat aferent lunilor iulie si august si totodata au solicitat un punct de vedere la directia de specialitate ANAF in vederea solutionarii Cererii de anulare accesorii conform OG6/2020, urmand ca dupa primirea raspunsului, in situatia in care raspunsul este favorabil, ni se va returna suma compensata cu TVA-ul de rambursat. Nu ni s-a mai returnat nicio suma si nu stim unde sa ne adresam. Va rog sa ne spuneti unde ne putem adresa si ce ar fi de facut pentru ca a trecut un an si nu este corect ca societatea sa nu beneficieze de facilitatile OG 6/2020. Chiar daca TVA-ul solicitat la rambursare in luna mai 2021 ar fi acoperit TVA-ul stabilit suplimentar prin Decizia de Impunere, societatea a platit printr-un OP separat pentru a putea justifica faptul ca plata a fost facuta in timp. Oare ar fi corect sa facem o noua corectie a decontului de TVA din mai 2021 prin care sa nu mai cuprindem suma stabilita prin Decizia de Impunere in Randul 43 sau rectificarea facuta la decont a fost corecta?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 1721

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inspectia fiscala

05Apr2025

Prescriptia dreptului de a cere restituirea

de Profeanu Laura valabil la 05 Apr 2025
Intrebare: Compania X face obiectul unei inspectii fiscale generale desfasurate in perioada 16.11.2016 - 04.08.2017 care a vizat perioada 01.11.2011 - 31.12.2015 (exceptie facand impozitul pe profit pentru care perioada verificata a fost 01.01.2010 - 31.12.2015). In urma inspectiei, organele fiscale au comunicat companiei: - Raportul de Inspectie fiscala (RIF) in care s-a mentionat un debit ...
01Apr2025

Regimul contabil al diferentelor de impozite stabilite in urma inspectiei fiscale

de Alexandru Palaghia valabil la 01 Apr 2025
Intrebare: In urma inspectiei fiscale, s-a stabilit suplimentar de plata tva in suma de 35.927 lei si impozit pe profit de 24.173 lei. Din suma de 35.927 lei, 11.436 lei, reprezinta tva de plata stabilit ca urmare a inregistrarii eronata in registru jurnal de cumparari a unei facturi, iar din suma de 24.173 lei (impozit pe profit) suma de 9.630 lei este aferenta acestei facturii. Mentionez ca RIF-ul a ...
02Nov2024

TVA stabilita suplimentar prin decizie de impunere. Tratament contabil

de Ionut Jinga valabil la 02 Nov 2024
Intrebare: O societate comerciala, care are ca domeniu principal de activitate comertul cu amanuntul, a fost supusa unui control efectuat de ANAF. Stocul faptic cu cel scriptic nu au coincis. Din acest motiv, Anaf a stabilit prin decizia de impunere tva suplimentar in valoare de 36.000 lei, fiind o diferenta de 200.000 lei pe stoc in plus. In decizie nu a fost specificat nimic legat de impozitul pe ...
11Oct2024

Corectarea erorilor contabile

de Profeanu Laura valabil la 11 Oct 2024
Intrebare: In anul 2021 societatea a incheiat contract de sponsorizare in limita deductibila de 20% din valoarea impozitului pe profit. Plata sponsorizarii s-a efectuat in 2022, deducerea valorii din impozitul pe profit s-a inregistrat la 31.12.2021 (decembrie 2021, luna cand s-au inregistrat in contabilitate contractele de sponsorizare). In urma inspectiei fiscale (in 2024) nu s-a luat in considerare ...
11Oct2024

Recunoasterea e-CMR ca document justificativ

de Vera Constantin valabil la 11 Oct 2024
Intrebare: O societate are intentia de a implementa pe o platforma web e-CMR. Va rugam sa ne transmiteti daca acest document electronic completat si generat de catre platforma web este recunoscut de catre ANAF ca document justificativ , anexa la invoice. De asemenea va rugam sa ne transmiteti daca acest document (e-CMR) trebuie sa fie insotit din partea celor 3 parti (vanzator, cumparator si ...
14Sep2024

Mijloace de transport puse gratuit la dispozitia unei firme afiliate. Consecinte fiscale

de Otilia Roman valabil la 14 Sep 2024
Intrebare: In eventualitatea in care firma A - stabilita si inregistrata in scopuri de TVA in Romania, inregistrata in vectorul fiscal ca platitoare de impozit pe profit - detine un parc de autoturisme unele aflate in proprietatea / patrimoniul firmei (dar neamortizate integral si pentru care nu a expirat durata normala de utilizare a acestora), iar unele care fac obiectul unor contracte de leasing ...