Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 27 Aprilie 2025

Din 1 mai 2025 se majoreaza taxele pentru muzica ambientala folosita in spatiile comerciale. Ce trebuie sa stie firmele

24 Apr 2025

Incepand cu data de 1 mai 2025, firmele si persoanele fizice autorizate care utilizeaza muzica in spatiile accesibile publicului - fie ca este vorba de hoteluri, restaurante, magazine, sali de evenimente sau call center-uri - vor plati tarife majorate pentru drepturile de autor aferente comunicarii publice a operelor muzicale in scop ambiental. Modificarea survine in urma aplicarii Deciziei nr. 68/2025 emisa de Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor (ORDA), care actualizeaza remuneratiile in functie de indicele inflatiei la nivel national.

Cine trebuie sa plateasca?

Licenta pentru utilizarea muzicii ambientale este obligatorie pentru:

    Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
  • Unitati de cazare: hoteluri, pensiuni, cabane etc.;
  • Restaurante, baruri, terase si sali de evenimente;
  • Magazine, malluri, hipermarketuri, farmacii;
  • Sali de sport, centre de agrement si scoli de dans;
  • Call center-uri si mijloace de transport persoane (autobuze, taxiuri, trenuri, aeronave);
  • Spatii publice precum gari, aeroporturi, parcuri sau piete.

Utilizarea muzicii in aceste spatii, chiar si in absenta unui eveniment organizat, se considera comunicare publica si este conditionata de obtinerea unei licente specifice emise de UPFR (Uniunea Producatorilor de Fonograme din Romania).

Cat costa?

Remuneratiile lunare sau per eveniment sunt diferentiate in functie de:

  • tipul activitatii comerciale;
  • suprafata spatiului;
  • localizarea acestuia (urban sau rural);
  • modalitatea de redare a muzicii (difuzoare, artisti live, etc.).

Iata cateva exemple relevante:

  • Hotel/motel/cabana/pensiune de 3 stele/margarete: 1,88 lei/camera/luna;
  • Hotel/motel/cabana/pensiune de 4 stele/margarete: 2,50 lei/camera/luna;
  • Hotel/motel/cabana/pensiune de 5 stele/margarete: 3,13 lei/camera/luna;
  • Restaurante, terase, baruri, birturi, berarii, fast-food, pizzerii etc.- urban - de 201–300 m²: 168 lei/luna;
  • Sala de nunti: 374 lei/eveniment (urban) sau 124 lei/eveniment (rural);
  • Supermarket de 501–600 m²: 249 lei/luna;
  • Centru medical: 62 lei/luna, indiferent de suprafata;
  • Call center cu muzica pe linia de asteptare: 374 lei/luna/linie telefonica;

- Evenimente ocazionale:

  • Petreceri organizate cu ocazia unor colocvii, simpozioane, congrese, vernisaje, lansari de carte sau discuri, reuniuni profesionale si altele asemenea: 186 lei;
  • Parade de moda, concursuri de frumusete: 499 lei;
  • Transporturi terestre sau maritime de pasageri: Autoturisme inchiriate (rent a car): 62 lei, ascensoare: 12 lei

- Stadioane si sali de sport:

  • Muzica ambientala (fara interpreti) in timpul evenimentelor sportive desfasurate pe stadioane: 249 lei/eveniment;
  • Muzica ambientala (fara interpreti) in timpul evenimentelor sportive in sali de sport: 124 lei/eveniment.

O lista completa, cu tarife diferentiate pe domenii si suprafete, este inclusa in anexa Deciziei ORDA nr. 68/2025.

Imporant! La determinarea remuneratiei datorate de utilizatori in functie de suprafata, vor fi luate in considerare toate spatiile, inclusiv ringurile de dans (bar, terasa, club etc.). Daca acelasi spatiu este utilizat pentru mai multe activitati, remuneratiile reprezentand drepturile patrimoniale ale autorilor de opere muzicale se vor plati pentru fiecare activitate, respectiv pentru fiecare spatiu dotat cu casa de marcat si/sau vanzator.

Ce risca firmele care nu respecta prevederile?

Nerespectarea obligatiei de licentiere poate atrage:

  • Penalitati si sanctiuni contraventionale;
  • Actiuni in instanta pentru despagubiri;
  • Refuzul acordarii sau reinnoirii licentei pentru alte activitati culturale sau de divertisment.

Important de stiut:

- Licenta emisa de UPFR este netransferabila si se acorda pentru fiecare punct de lucru.

- Este posibila obtinerea unei licente pe o perioada de pana la 12 luni, cu prelungire.

- Chiar si utilizarea muzicii in scop de testare audio (in magazine de electronice, spre exemplu) este considerata utilizare ambientala, daca aparatul este mentinut in functiune in prezenta clientului.

Recomandare:

Inainte de a deduce cheltuielile cu muzica ambientala, verificati daca exista o licenta valabila UPFR si daca suma respectiva este inregistrata corect in contabilitate ca si cheltuiala aferenta desfasurarii activitatii economice, conform art. 25 alin. 1) din Codul fiscal.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre taxe

23Apr2025

Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate

de Profeanu Laura valabil la 23 Apr 2025
Intrebare: Avem un banner cu rol de afis pentru oferta locuri de munca care este amplasat in strada, pe gardul fabricii companiei. Bannerul contine un text insotit de siglele companiei. Va rog sa imi spuneti daca se datoreza taxa de afisaj in scop de reclama. Este relevant in aceasta speta daca este sau nu sigla companiei (marcile vandute pe companie) pe panou?
14Apr2025

Monografie contabila factura

de Alexandru Palaghia valabil la 14 Apr 2025
Intrebare: Va rog sa ne comunicati cum se inregistraza factura atasata. Va multumesc!
31Mar2025

Cost realizare cladire in regie proprie

de Mariana Prejbeanu valabil la 31 Mar 2025
Intrebare: Taxe constructie cladire depozit in regie proprie. Va rog sa-mi spuneti cum trebuie contabilizate taxele platite catre primarie (pentru autorizatia de constructie) si catre Inspectoratul Judetean de Constructii. Se poate folosi contul 231? In acest caz, valoarea procesului verbal de receptie a cladirii va trebui sa includa si aceste taxe? Multumesc!
27Mar2025

Persoana impozabila in cazul impozitului pe constructiile concesionate de la UAT

de Alexandru Palaghia valabil la 27 Mar 2025
Intrebare: Cine este obligat sa faca reevaluarea mijloacelor fixe in scop fiscal, la un interval de 5 ani, proprietarul sau operatorul care le are in administrare, fiindu-i concesionate prin protocol la predarea serviciului de catre UAT-uri ?
21Mar2025

Baza legala restituire sau compensare sume achitate in plus la bugetul local

de Ela Dumitra valabil la 21 Mar 2025
Intrebare: Este o baza legala prin care sa pot solicita spre restituire ceea ce a fost achitat in plus la Impoztite si taxe locale? Sau exista varianta de compensare intre taxele locale si datoriile de la ANAF?
22Mar2025

Impozit pe cladiri destinatie mixta

de Elena Ionescu valabil la 22 Mar 2025
Intrebare: In cazul unei PFA pentru care, in baza certificatului constatator de la Registrul Comertului, tipul de activitate autorizata este mentionat a se desfasura la terti, pentru adresa de la sediul social fiind declarat doar ca desfasoara activitati proprii de birou pentru societate, exista obligatia sa declare la DITL ca locuinta mixta si apoi sa plateasca alt impozit pentru acel sediu ...
Vezi toate studiile de caz despre taxe keyboard_double_arrow_right