Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 12 Aprilie 2025

Exceptii de la obligativitatea monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport

06 Iul 2024

OUG 41/2022 a stabilit un cadru obligatoriu pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri, prin sistemul RO e-Transport. Cu toate acestea, exista anumite exceptii la aceasta regula, menite sa faciliteze operatiunile in anumite contexte fara a compromite securitatea sau eficienta fiscala.

1. Exceptii legate de natura si destinatia bunurilor
Conform modificarilor aduse art. 16 din OUG 41/2022 prin OUG 43/2024, sunt excluse din obligatia de monitorizare, urmatoarele categorii de transport:
a) transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si organizatiilor internationale, fortelor armate ale statelor membre NATO, Uniunii Europene, statelor membre ale Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care Romania a incheiat acorduri in domeniu sau ca urmare a executarii contractelor clasificate potrivit legii sau a executarii contractelor de achizitie publica ce necesita impunerea, potrivit dispozitiilor legale, a unor masuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esentiale de securitate ale statului;
b) transportul produselor accizabile care circula in regim suspensiv de accize sau cu accize platite in statul membru de expeditie, potrivit titlului VIII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 227/2015, respectiv prin utilizarea sistemului de control al miscarilor cu produse accizabile, denumit EMCS, pentru emiterea documentului administrativ electronic e-DA sau a documentului administrativ electronic simplificat e-DAS;
c) transportul bunurilor de catre prestatorii de servicii postale in colete postale, definite conform prevederilor art. 2 pct. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile postale (colet postal - trimitere postala cu greutatea maxima de 31,5 kg, ce contine bunuri cu sau fara valoare comerciala). 
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

2. Exceptii pentru produsele agricole
Potrivit art. 13 din procedura RO e-Transport, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.337/2024, sunt prevazute exceptii pentru:
-transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentand produse agricole achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, precum si transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat efectuate de catre producatorii agricoli persoane fizice de la locul de detinere la locul de comercializare, mentionate la art. 11 alin. (1) si (2) din Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, nu fac obiectul declararii in Sistemul RO e-Transport;
-transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentand produse agricole vegetale care indeplinesc conditiile prevazute la art. 3 alin. (1) - (3) din Legea nr. 108/2014 privind transportul rutier de produse agricole vegetale pe drumurile publice, nu fac obiectul declararii in Sistemul RO e-Transport.

Important!
Conform art. 11 alin. 1) si 2) din Legea 145/2014:
-pe durata transportului produselor achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, cumparatorul trebuie sa detina fila din carnet care justifica provenienta marfii, cu exceptia achizitiei acestor produse din piete agroalimentare, targuri si piete ambulante;
-in cazul transportului de produse agricole efectuat de catre producatorii agricoli persoane fizice de la locul de detinere la locul de comercializare, acestia completeaza o fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, corespunzator cantitatilor transportate de producatorul agricol si structurii sortimentelor transportate

Conform art. 3 alin. 1) – 3) din Legea 108/2014:
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare, provenite din exploatatiile agricole, se pot transporta de la punctele de recoltare la spatiile de depozitare proprii ale exploatatiilor agricole in cauza, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat;
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare de pe teritoriul exploatatiilor agricole se pot transporta direct de la punctele de recoltare la bazele de receptie/depozitare ale unitatilor de procesare, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a copiei contractului incheiat intre producatorul agricol si procesatorul in cauza si a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat;
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare pe teritoriul exploatatiilor agricole se pot transporta de la punctele de recoltare la alte spatii de depozitare decat cele proprii exploatatiei agricole sau la alte puncte de descarcare autorizate in vederea depozitarii sau comercializarii, in limita unei distante de maximum 70 km de la locul de incarcare, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat. 

3. Exceptii pentru operatiuni de tip Cash and Carry
Transporturile efectuate personal de catre cumparatori in sistemele de tip cash and carry, unde clientii selecteaza, platesc si transporta bunurile achizitionate fara intermediari, sunt de asemenea excluse din necesitatea declararii in sistemul RO e-Transport, conform art. 14 din procedura aprobata prin Ordinul 1.337/2024.

Concluzie
Exceptiile prevazute asigura flexibilitate si eficienta pentru situatiile care necesita un tratament diferit din motive diplomatice, de securitate, operationale sau legate de particularitatile activitatilor economice, cum ar fi agricultura sau retailul, demonstrand o abordare echilibrata, orientata spre protejarea intereselor nationale si facilitarea comertului legal.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

10Apr2025

Cod UIT persoane fizice

de Profeanu Laura valabil la 10 Apr 2025
Intrebare: In cazul situatiei in care societatea are activitatea 5320 - alte activitati postale si de curierat si efectueaza servicii de transport international in special pentru persoanele fizice (coletele nu au in general valoarea declarata si contin diverse precum haine, mobilier, pachete cu alimente pentru destinar, biciclete, etc.) si toate coletele sunt transportate intr-un autovehicul cu tonaj mai ...
11Apr2025

Declarare beton in RO e-Transport

de Gina Popescu valabil la 11 Apr 2025
Intrebare: Suntem o societate de constructii care producem si livram beton si asfalt. Exista obligativitatea declararii in Sistemul RO e-Transport pentru betonul proaspat fabricat, in cazul livrarilor catre persoane fizice sau juridice. Dar in cazul transportului pentru asfaltul proaspat fabricat?
09Apr2025

Transport bunuri cu risc fiscal ridicat si alte bunuri fara risc fiscal, generare cod UIT

de Elena Garofil valabil la 09 Apr 2025
Intrebare: Srcietatea livreaza pe teritoriu national produse cu/si fara cu riscal fiscal.In conditia emitem o factura care are valoare mai mare de 10.000 ron(fara tva) si contine produse cu risc fiscal in valoare de 7.000 lei dar si alte produse fara risc fiscal, este obligatorie obtinerea codulu UIT?
08Apr2025

Valoare marfa transportata declarata eronat in e-Transport

de Elena Garofil valabil la 08 Apr 2025
Intrebare: La cererea codului UIT prin e-Transport, valoarea marfii am declarat-o eronat (1991 lei). Factura intracomunitara cu marfa a fost de 70.800 lei. La verificarea decontului precompletat (p300), am observat ca ei au preluat din e-Transport valoarea declarata eronat de 1991 lei. Nu am primit notificare la decont. Intrebarea: Cum se poate face corectia in acest caz? Sau e necesara aceasta corectie?
03Apr2025

Cod UIT retur de bunuri cu risc fiscal ridicat livrate pe teritoriul national

de Profeanu Laura valabil la 03 Apr 2025
Intrebare: Societatea noastra livreaza pe teritoriul national BRFR. Mentionam ca avem cazuri cand clientul refuza marfa fie pe loc la momentul livrarii, caz in care transportatorul se intoarce cu marfa la depozit, fie dupa un anumit timp. In ambele cazuri noi emitem factura de retur. Va rugam sa ne spuneti daca e obligatoriu sa emitem cod UIT pentru retururi de marfuri si cine genereaza aceste coduri, ...

e-Transport cu monitorizare GPS: sanctiunile oficiale se aplica din 1 aprilie 2025

de Profeanu Laura 02 Apr 2025
Desi sistemul e-Transport presupune monitorizarea in timp real a transporturilor rutiere de bunuri prin dispozitive GPS inca din decembrie 2023, in practica, aplicarea sanctiunilor pentru lipsa acestui tip de monitorizare a fost constant amanata. Dupa o serie de termene anuntate, autoritatile au stabilit in sfarsit un calendar clar: sanctiunile vor fi aplicate incepand cu 1 aprilie 2025, ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right
OUG 41/2022 a stabilit un cadru obligatoriu pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri, prin sistemul RO e-Transport. Cu toate acestea, exista anumite exceptii la aceasta regula, menite sa faciliteze operatiunile in anumite contexte fara a compromite securitatea sau eficienta fiscala.