Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 8 Septembrie 2024

Exceptii de la obligativitatea monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport

06 Iul 2024

OUG 41/2022 a stabilit un cadru obligatoriu pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri, prin sistemul RO e-Transport. Cu toate acestea, exista anumite exceptii la aceasta regula, menite sa faciliteze operatiunile in anumite contexte fara a compromite securitatea sau eficienta fiscala.

1. Exceptii legate de natura si destinatia bunurilor
Conform modificarilor aduse art. 16 din OUG 41/2022 prin OUG 43/2024, sunt excluse din obligatia de monitorizare, urmatoarele categorii de transport:
a) transporturile de bunuri destinate misiunilor diplomatice si oficiilor consulare, precum si organizatiilor internationale, fortelor armate ale statelor membre NATO, Uniunii Europene, statelor membre ale Parteneriatului pentru Pace sau statelor cu care Romania a incheiat acorduri in domeniu sau ca urmare a executarii contractelor clasificate potrivit legii sau a executarii contractelor de achizitie publica ce necesita impunerea, potrivit dispozitiilor legale, a unor masuri speciale de securitate pentru protejarea unor interese esentiale de securitate ale statului;
b) transportul produselor accizabile care circula in regim suspensiv de accize sau cu accize platite in statul membru de expeditie, potrivit titlului VIII "Accize si alte taxe speciale" din Legea nr. 227/2015, respectiv prin utilizarea sistemului de control al miscarilor cu produse accizabile, denumit EMCS, pentru emiterea documentului administrativ electronic e-DA sau a documentului administrativ electronic simplificat e-DAS;
c) transportul bunurilor de catre prestatorii de servicii postale in colete postale, definite conform prevederilor art. 2 pct. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 13/2013 privind serviciile postale (colet postal - trimitere postala cu greutatea maxima de 31,5 kg, ce contine bunuri cu sau fara valoare comerciala). 
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

2. Exceptii pentru produsele agricole
Potrivit art. 13 din procedura RO e-Transport, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1.337/2024, sunt prevazute exceptii pentru:
-transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentand produse agricole achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, precum si transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat efectuate de catre producatorii agricoli persoane fizice de la locul de detinere la locul de comercializare, mentionate la art. 11 alin. (1) si (2) din Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, nu fac obiectul declararii in Sistemul RO e-Transport;
-transporturile bunurilor cu risc fiscal ridicat reprezentand produse agricole vegetale care indeplinesc conditiile prevazute la art. 3 alin. (1) - (3) din Legea nr. 108/2014 privind transportul rutier de produse agricole vegetale pe drumurile publice, nu fac obiectul declararii in Sistemul RO e-Transport.

Important!
Conform art. 11 alin. 1) si 2) din Legea 145/2014:
-pe durata transportului produselor achizitionate de la producatori agricoli pe baza carnetului de comercializare, cumparatorul trebuie sa detina fila din carnet care justifica provenienta marfii, cu exceptia achizitiei acestor produse din piete agroalimentare, targuri si piete ambulante;
-in cazul transportului de produse agricole efectuat de catre producatorii agricoli persoane fizice de la locul de detinere la locul de comercializare, acestia completeaza o fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, corespunzator cantitatilor transportate de producatorul agricol si structurii sortimentelor transportate

Conform art. 3 alin. 1) – 3) din Legea 108/2014:
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare, provenite din exploatatiile agricole, se pot transporta de la punctele de recoltare la spatiile de depozitare proprii ale exploatatiilor agricole in cauza, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat;
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare de pe teritoriul exploatatiilor agricole se pot transporta direct de la punctele de recoltare la bazele de receptie/depozitare ale unitatilor de procesare, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a copiei contractului incheiat intre producatorul agricol si procesatorul in cauza si a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat;
-produsele agricole vegetale obtinute dupa recoltare pe teritoriul exploatatiilor agricole se pot transporta de la punctele de recoltare la alte spatii de depozitare decat cele proprii exploatatiei agricole sau la alte puncte de descarcare autorizate in vederea depozitarii sau comercializarii, in limita unei distante de maximum 70 km de la locul de incarcare, fara a detine tichet de cantar, cu conditia existentei la bordul vehiculului rutier a documentului de transport corespunzator tipului de transport efectuat. 

3. Exceptii pentru operatiuni de tip Cash and Carry
Transporturile efectuate personal de catre cumparatori in sistemele de tip cash and carry, unde clientii selecteaza, platesc si transporta bunurile achizitionate fara intermediari, sunt de asemenea excluse din necesitatea declararii in sistemul RO e-Transport, conform art. 14 din procedura aprobata prin Ordinul 1.337/2024.

Concluzie
Exceptiile prevazute asigura flexibilitate si eficienta pentru situatiile care necesita un tratament diferit din motive diplomatice, de securitate, operationale sau legate de particularitatile activitatilor economice, cum ar fi agricultura sau retailul, demonstrand o abordare echilibrata, orientata spre protejarea intereselor nationale si facilitarea comertului legal.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre e-transport

Sep032024

Prorogare termen aplicare sanctiuni e-Transport

de Elena Garofil valabil la 03 Sep 2024
Intrebare: Avand in vedere comunicatul ANAF publicat in data de 01.09.2024 legat de sanctiunile e-Transport, va rugam sa ne clarificati daca sanctiunile aplicate unei societati pentru lipsa COD UIT pentru o achizitie intracomunitara efectuata in luna iulie 2024 mai sunt in vigoare. Mentionam ca societatea a contestat sanctiunea (echivalenta cu contravaloarea marfii), fiind vorba de o necoordonare intre ...
Sep022024

Obligatii conducator auto - e-Transport

de Elena Garofil valabil la 02 Sep 2024
Intrebare: Conform ORDIN NR.1337/1268/2024 care aproba Procedura de utilizare si functionare a sistemului national privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO E-TRANSPORT, societatea care are ca obiect de activitate distributia de produse alimentare tigari si bauturi, a implementat acest sistem de monitorizare conform legii. Mentionam ca transportul bunurilor cu risc fiscal se efectueaza cu ...
Aug242024

Livrare si montaj tamplarie PVC in UE (Italia)

de Gina Popescu valabil la 24 Aug 2024
Intrebare: Societatea A din RO presteaza servicii in domeniul constructiilor in strainatate, Italia, si cumpara tamplarie PVC de la o societate B tot din RO care ii si transporta tamplaria in Italia unde-i santierul, la societate C din Italia. Societatea A din RO factureaza societatii C din ITALIA, tamplaria PVC si manopera. Societatea B din RO factureaza tamplaria PVC si transportul, societatii A ...
Aug242024

Transport auto in Bulgaria pentru reparatii. Tratament fiscal. E-Transport

de Profeanu Laura valabil la 24 Aug 2024
Intrebare: Societatea A din Romania, platitoare de impozit pe profit si TVA, cu cod TVA valid UE, detine un autoturism pe care doreste sa-l trimita pe platforma in Bulgaria pentru reparatii. Autoturismul se intoarce pe roti in Romania. Intrebari: 1. Tranzactia reprezinta un nontransfer? Cum se trateaza din punct de vedere al TVA si al declaratiilor 300 si 390? Nu stim inca daca firma de reparatii ...
Aug212024

Transport si valorificare deseuri rezultate din constructii

de Gina Popescu valabil la 21 Aug 2024
Intrebare: Societatea noastra are o lucrare de unde rezulta deseuri din constructii (betoane sparte, moloz, bitum spart din asfalt, etc). Pentru aceste deseuri avem incheiat un contract de preluare a deseurilor cu o firma de salubritate. Firma de salubritate nu are posibilitatea ridicarii lor de pe santierele noastre, ca urmare, intra in sarcina noastra sa transportam acele deseuri de la locul ...
Aug222024

Livrare intracomunitara. Etichetare produse in alta locatie din Romania

de Vera Constantin valabil la 22 Aug 2024
Intrebare: Facem livrari intracomunitare de bunuri pentru care trebuie obtinut cod UIT. Bunurile nu sunt trimise direct la clientul UE ci sunt duse initial intr-un depozit de pe teritoriul Romaniei unde pot sta o zi sau mai mult. In acest depozit uneori bunurile sunt reetichetate de catre un furnizor extern contractat de clientul UE. Exista o singura factura de vanzare de la compania noastra catre ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right
OUG 41/2022 a stabilit un cadru obligatoriu pentru monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri, prin sistemul RO e-Transport. Cu toate acestea, exista anumite exceptii la aceasta regula, menite sa faciliteze operatiunile in anumite contexte fara a compromite securitatea sau eficienta fiscala.