Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Noiembrie 2024

Grupurile de intreprinderi multinationale ar putea avea noi obligatii declarative


In luna mai 2016 a fost adoptata Directiva (UE) 2016/881 a Consiliului din 25 mai 2016 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal. In scopul combaterii evaziunii fiscale si a planificarii fiscale agresive, aceasta directiva impune grupurilor de intreprinderi multinationale cerinte in materie de transparenta.
Romania are obligatia transpunerii Directivei in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal pana la data de 04 iunie 2017.
Pana la aceasta data masurile nu au fost implementate in legislatia interna insa, pe site-ul M.F.P. a fost publicat un Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Conform proiectului, orice societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania sau orice alta entitate raportoare ar putea avea obligatia sa depuna un raport pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale. Sunt excluse de la aceasta obligatie grupurile de intreprinderi  care, in anul precedent anului fiscal de raportare, au un venit consolidat total mai mic de 750.000.000 euro sau o suma in lei echivalenta cu 750.000.000 euro, astfel cum se reflecta in situatiile financiare consolidate ale grupului pentru respectivul an fiscal precedent.

Raportul se depune la autoritatea competenta din Romania care primeste raportul pentru fiecare tara in parte si transmite, prin intermediul schimbului de informatii automat raportul pentru fiecare tara in parte oricarui alt stat membru in care, pe baza informatiilor din raportul pentru fiecare tara in parte, una sau mai multe entitati constitutive din grupul de intreprinderi multinationale al entitatii raportoare isi au rezidenta fiscala sau sunt supuse impozitarii pentru activitatea economica desfasurata prin intermediul unui sediu permanent.

Raportul pentru fiecare tara in parte trebuie sa contina urmatoarele informatii cu privire la grupul de intreprinderi multinationale:
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
a) informatii agregate referitoare la suma veniturilor, profitul/pierderile anterioare impozitarii veniturilor, impozitul pe venit platit, impozitul pe venit acumulat, capitalul declarat, profitul nedistribuit, numarul de salariati si imobilizarile corporale, altele decat numerarul sau echivalentele de numerar pentru fiecare jurisdictie in care isi desfasoara activitatea grupul de intreprinderi multinationale;
b) identificarea fiecarei entitati constitutive din grupul de intreprinderi multinationale, precizand jurisdictia in care isi are rezidenta fiscala respectiva entitate constitutiva si, in cazul in care este diferita de respectiva jurisdictie de rezidenta fiscala, jurisdictia  potrivit  legislatiei in temeiul careia este organizata respectiva entitate constitutiva si natura principalei sau principalelor activitati economice ale respectivei entitati constitutive.

Proiectul prevede si sanctiunile pentru nedepunerea la termen de catre entitatile raportoare a raportului pentru fiecare tara sau transmiterea de informatii incorecte ori incomplete, respectiv amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei.

Cu privire la utilizarea informatiilor astfel comunicate de statele membre intre ele proiectul prevede urmatoarele:
  • Informatiile sunt utilizate in scopul evaluarii riscurilor de nivel inalt aferente preturilor de transfer si a riscurilor aferente erodarii bazei impozabile si transferului profiturilor, inclusiv al evaluarii riscului de neconformare de catre membrii grupului de intreprinderi multinationale la normele aplicabile in materie de preturi de transfer si, dupa caz, in scopul analizelor economice si statistice.
  • Ajustarea preturilor de transferde catre autoritatile fiscale din statul membru destinatar nu se bazeaza pe informatiile care fac obiectul.
  • Autoritatea competenta din Romania poate utiliza informatiile primate  de la celelalte autoritati competente din statele membre, ca baza pentru efectuarea de cercetari suplimentare ale acordurilor de pret in avans ale grupului de intreprinderi multinationale sau ale altor aspecte de natura fiscala in cursul unui control fiscal si pot fi facute ajustari corespunzatoare ale venitului impozabil al entitatii constitutive.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre sediu permanent

Sediul permanent si implicatiile fiscale

de Profeanu Laura 09 Nov 2024
Sediul permanent reprezinta unul dintre conceptele fundamentale in fiscalitate, important pentru determinarea obligatiilor fiscale ale nerezidentilor in Romania. Codul fiscal, la art. 8, alin. (1), defineste sediul permanent ca un loc prin care un nerezident desfasoara integral sau partial activitati economice in Romania, fie direct, fie printr-un agent dependent. Ce constituie un sediu ...
Oct252024

Repatriere profit sediu permanent

de Constanta Popa valabil la 25 Oct 2024
Intrebare: Un reprezentant fiscal al unei societati din Canada, ar vrea sa transfere profitul realizat in Romania catre societatea mama din Canada. Ce obligatii are inainte de a vira suma de bani, in ce mod pot fi transferati? Se schimba ceva in aceeasi situatie, dar in cazul unui sediu permanent in Romania al unei societati de constructii, care la fel doreste sa vireze profitul catre firma mama din ...
Sep212024

Determinare impozit pe profit sucursala deschisa in Germania

de Elena Ionescu valabil la 21 Sep 2024
Intrebare: O societate comerciala din Romania executa lucrari de constructii in Germania prin intermediul unei Sucursale deschise acolo. Sucursala este inregistrata in scopuri de TVA in Germania si plateste in GERMANIA impozit pe profit pentru profitul realizat acolo, TVA si contributii sociale pentru salariatii detasati din Romania care isi desfasoara activitatea acolo. La calculul trimestrial al ...
Aug102024

Companie daneza. Salariat din Romania angajat pentru vanzari. Sediu permanent. Obligatii fiscale angajat

de Constanta Popa valabil la 10 Aug 2024
Intrebare: O companie din Danemarca vrea sa angajeze un cetatean roman care sa presteze activitati de vanzare in Romania, de la adresa lui de domiciliu. Va rog sa-mi spuneti daca aceasta situatie poate genera un sediu permanent in Romania? Care este procedura de inregistrare in Romania a companiei nerezidente si care sunt obligatiile fiscale privind angajatul?
Iun172024

Cerinte pentru incadrarea unei operatiuni in livrare de bunuri in cadrul unei operatiuni triunghiulare

de Amelia Dumitras valabil la 17 Iun 2024
Intrebare: A - persoana impozabila cu sediul permanent in Romania A are cod fiscal in Romania A(RO), dar este inregistrata in scopuri de TVA (nu si fiscal) si in Bulgaria - A(BG); B - persoana impozabila stabilita in Italia - B(IT); C - persoana impozabila stabilita in Romania C(RO). Are loc urmatoarea tranzactie: B(IT) factureaza un bun lui A folosind codul fiscal din Bulgaria-A(BG). B(IT) livreaza bunul ...
Mai312024

Societate din Romania actionar societate din SUA, achizitionare imobil pentru activitatea de inchiriere

de Elena Ionescu valabil la 31 Mai 2024
Intrebare: Societatea comerciala cu activitate principala transport international de marfa, activitate anexa inchiriere imobil, achizitioneaza o societate comerciala in Statele Unite, cu cod fiscal din SUA. Persoana juridica din Romania devenind unic asociat. Pe aceasta firma din SUA cumpara un imobil pentru inchiriere. Care sunt obligatiile fiscale pentru societatea comerciala din Romania? Este mai ...
Vezi toate studiile de caz despre sediu permanent keyboard_double_arrow_right
In luna mai 2016 a fost adoptata Directiva (UE) 2016/881 a Consiliului din 25 mai 2016 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal. In scopul combaterii evaziunii fiscale si a planificarii fiscale agresive, aceasta directiva impune grupurilor de intreprinderi multinationale cerinte in materie de transparenta.