Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 22 Aprilie 2025

Grupurile de intreprinderi multinationale ar putea avea noi obligatii declarative


In luna mai 2016 a fost adoptata Directiva (UE) 2016/881 a Consiliului din 25 mai 2016 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal. In scopul combaterii evaziunii fiscale si a planificarii fiscale agresive, aceasta directiva impune grupurilor de intreprinderi multinationale cerinte in materie de transparenta.
Romania are obligatia transpunerii Directivei in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal pana la data de 04 iunie 2017.
Pana la aceasta data masurile nu au fost implementate in legislatia interna insa, pe site-ul M.F.P. a fost publicat un Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Conform proiectului, orice societate-mama finala a unui grup de intreprinderi multinationale care isi are rezidenta fiscala in Romania sau orice alta entitate raportoare ar putea avea obligatia sa depuna un raport pentru fiecare tara in parte, pentru fiecare an fiscal de raportare, in termen de 12 luni de la ultima zi a anului fiscal de raportare a grupului de intreprinderi multinationale. Sunt excluse de la aceasta obligatie grupurile de intreprinderi  care, in anul precedent anului fiscal de raportare, au un venit consolidat total mai mic de 750.000.000 euro sau o suma in lei echivalenta cu 750.000.000 euro, astfel cum se reflecta in situatiile financiare consolidate ale grupului pentru respectivul an fiscal precedent.

Raportul se depune la autoritatea competenta din Romania care primeste raportul pentru fiecare tara in parte si transmite, prin intermediul schimbului de informatii automat raportul pentru fiecare tara in parte oricarui alt stat membru in care, pe baza informatiilor din raportul pentru fiecare tara in parte, una sau mai multe entitati constitutive din grupul de intreprinderi multinationale al entitatii raportoare isi au rezidenta fiscala sau sunt supuse impozitarii pentru activitatea economica desfasurata prin intermediul unui sediu permanent.

Raportul pentru fiecare tara in parte trebuie sa contina urmatoarele informatii cu privire la grupul de intreprinderi multinationale:
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
a) informatii agregate referitoare la suma veniturilor, profitul/pierderile anterioare impozitarii veniturilor, impozitul pe venit platit, impozitul pe venit acumulat, capitalul declarat, profitul nedistribuit, numarul de salariati si imobilizarile corporale, altele decat numerarul sau echivalentele de numerar pentru fiecare jurisdictie in care isi desfasoara activitatea grupul de intreprinderi multinationale;
b) identificarea fiecarei entitati constitutive din grupul de intreprinderi multinationale, precizand jurisdictia in care isi are rezidenta fiscala respectiva entitate constitutiva si, in cazul in care este diferita de respectiva jurisdictie de rezidenta fiscala, jurisdictia  potrivit  legislatiei in temeiul careia este organizata respectiva entitate constitutiva si natura principalei sau principalelor activitati economice ale respectivei entitati constitutive.

Proiectul prevede si sanctiunile pentru nedepunerea la termen de catre entitatile raportoare a raportului pentru fiecare tara sau transmiterea de informatii incorecte ori incomplete, respectiv amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei.

Cu privire la utilizarea informatiilor astfel comunicate de statele membre intre ele proiectul prevede urmatoarele:
  • Informatiile sunt utilizate in scopul evaluarii riscurilor de nivel inalt aferente preturilor de transfer si a riscurilor aferente erodarii bazei impozabile si transferului profiturilor, inclusiv al evaluarii riscului de neconformare de catre membrii grupului de intreprinderi multinationale la normele aplicabile in materie de preturi de transfer si, dupa caz, in scopul analizelor economice si statistice.
  • Ajustarea preturilor de transferde catre autoritatile fiscale din statul membru destinatar nu se bazeaza pe informatiile care fac obiectul.
  • Autoritatea competenta din Romania poate utiliza informatiile primate  de la celelalte autoritati competente din statele membre, ca baza pentru efectuarea de cercetari suplimentare ale acordurilor de pret in avans ale grupului de intreprinderi multinationale sau ale altor aspecte de natura fiscala in cursul unui control fiscal si pot fi facute ajustari corespunzatoare ale venitului impozabil al entitatii constitutive.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre sediu permanent

19Apr2025

Paralela intre Impozit pe venit nerezidenti - Certificat rezidenta fiscala - Sediu permanent

de Ela Dumitra valabil la 19 Apr 2025
Intrebare: In anul 2024 societatea X a achitat suma de 81.000 lei, reprezentand impozit pe nerezidenti, pentru activitatea desfasurata pe teritoriul Belgiei. Baza de calcul a acestei sume a fost 32.400 lei, cota de impozit 25%. Ce fel de cheltuiala este suma de 81.000 lei la calculul impozitului pe profit in Romania si cum pot deduce aceasta suma din impozitul pe profit calculat in Romania? Mentionez ca ...
15Apr2025

Comercializare produse la eveniment sportiv din Austria

de Profeanu Laura valabil la 15 Apr 2025
Intrebare: O societate vinde produse promotionale la evenimente sportive (ex: tricouri, esarfe etc pentru echipele de fotbal). Va rugam sa ne spuneti care este modalitatea prin care ar putea vinde aceste produse la evenimente in afara tarii (ex: meci de fotbal in Austria). Care sunt conditiile si modalitatea de inregistrare si fiscalizare a acestor vanzari de bunuri in cadrul evenimentelor. Multumesc!
02Apr2025

Obligatia de inregistrare fiscala

de Profeanu Laura valabil la 02 Apr 2025
Intrebare: Va solicit un punct de vedere oficial cu privire la obligatiile fiscale si cerintele legale aplicabile unei firme din Dubai care doreste sa desfasoare activitati comerciale in Romania si Europa, avand urmatoarea situatie specifica: Firma din Dubai intentioneaza sa vanda produse online in Europa, inclusiv in Romania. Produsele sunt fabricate de un partener din Romania si raman in stoc pe ...
15Mar2025

Deducere TVA in Romania din D.V.I. intocmita pe numele importatorului din stat membru

de Amelia Dumitras valabil la 15 Mar 2025
Intrebare: Firma din Belgia are un sediu permanent desemnat in Romania. Acest sediu permanent nu este infiintat la ONRC are doar CIF de la ANAF. S-a efectuat un import din Malaezia. Factura a fost emisa pe codul fiscal de Romania, al sediului permanent, insa declaratia vamala este intocmita pe codul fiscal de Belgia al firmei mama. Nu s-a putut obtine cod Eori pentru sediul permanent din Romania ...
16Feb2025

Societate straina santiere constructii in Romania

de Elena Ionescu valabil la 16 Feb 2025
Intrebare: O societate italiana are mai multe santiere in Romania cu contracte diferite si clienti diferiti, toate cu o perioada de lucru mai mica de 12 luni, dar impreuna adunati depasesc 12 luni. Societatea italiana trebuie sa declare un sediu permanent sau santierele de constructii trebuie luate in considerare separat in scopul numararii celor 12 luni conform conventie pentru evitarea dublei impuneri ...
14Feb2025

Obligatii sediu permanent nerezidenti in Romania

de Gina Popescu valabil la 14 Feb 2025
Intrebare: Firma din Belgia are un sediu permanent desemnat in Romania. Acest sediu permanent nu este infiintat la ONRC are doar CIF de la ANAF. Achizitioneaza pe codul fiscal de Romania diverse utilaje in scopul utilarii unei fabrici (cladirea apartine firmei din Belgia). Pentru acest sediu permament se tine contabilitatea in Romania asemanator oricarei firme? Pe langa declaratiile de TVA, se ...
Vezi toate studiile de caz despre sediu permanent keyboard_double_arrow_right
In luna mai 2016 a fost adoptata Directiva (UE) 2016/881 a Consiliului din 25 mai 2016 de modificare a Directivei 2011/16/UE in ceea ce priveste schimbul automat obligatoriu de informatii in domeniul fiscal. In scopul combaterii evaziunii fiscale si a planificarii fiscale agresive, aceasta directiva impune grupurilor de intreprinderi multinationale cerinte in materie de transparenta.