Guvernul nu va mai impozita venituri din jocuri de noroc, pe motiv ca nu poate afla cat se castiga
09 Dec 2013
Veniturile obtinute de catre persoane fizice din jocuri de noroc tip slot-machine, videoloterie, pariuri in cota fixa, jocuri de noroc on-line, jocuri caracteristice cazinourilor si cluburilor de poker nu vor mai fi impozitate de Guvern, cu argumentul ca autoritatile nu pot afla castigul acestora.
Modificarea va fi operata de Guvern prin ordonanta de urgenta, conform proiectului obtinut de MEDIAFAX.
In prezent, veniturile obtinute de persoanele fizice din jocuri de noroc sunt considerate venituri impozabile si cuprind castigurile realizate ca urmare a participarii la jocuri de noroc, inclusiv cele de tip jack-pot, iar Codul Fiscal nu cuprinde reglementari care sa excluda din sfera impozabila veniturile realizate de persoanele fizice ca urmare a participarii la anumite tipuri de jocuri de noroc.
Cu argumentul "dificultatilor intampinate" in aplicarea reglementarilor actuale referitoare la determinarea castigului obtinut de fiecare participant persoana fizica la anumite tipuri de jocuri de noroc, Guvernul se pregateste sa elimine din sfera impozabila a veniturilor realizate din jocuri de noroc de tipul slot-machine, videoloterie, pariuri in cota fixa, jocuri de noroc on-line, precum si jocurile specifice cazinourilor si cluburilor de poker.
"Oficiul National pentru Jocuri de Noroc a identificat o serie de neajunsuri in aplicarea prevederilor fiscale in cazul veniturilor realizate de persoanele fizice ca urmare a participarii la anumite tipuri de jocuri de noroc. Astfel, s-a constatat ca este dificila determinarea venitului obtinut de participant, de la acelasi platitor sau organizator de jocuri de noroc, pentru anumite tipuri de joc: slot-machine, videoloterie, pariuri in cota fixa, jocuri de noroc on-line, jocurile specifice cazinourilor si cluburilor de poker. Avand in vedere dificultatile intampinate in aplicarea reglementarilor actuale, se propune eliminarea din sfera impozabila a veniturilor realizate din tipurile de jocuri mai sus mentionate", se arata in proiectul de ordonanta.
In document se arata ca propunerea privind neimpozitarea veniturilor realizate din participarea la anumite tipuri de jocuri de noroc va fi aplicabila si in cazul celor realizate din jocuri de noroc on-line ce vor fi licentiate in Romania in perioada urmatoare, cu asigurarea ca, pana la acest moment, statul roman nu a eliberat nicio licenta sau autorizatie de functionare pentru niciun organizator de jocuri de noroc on-line.
Conform documentului, "eventualele" reduceri ale veniturilor bugetare rezultate din neimpozitarea acestor venituri urmeaza sa fie compensate cu incasarile "provenite din modificarea taxelor" prevazute de legislatia in materie pentru desfasurarea activitatii in domeniul jocurilor de noroc, "legislatie ce urmeaza a fi aplicata odata cu intrarea in vigoare a acestei ordonante".
In aceste conditii, impactul financiar asupra bugetului de stat estimat ca urmare a aplicarii acestei modificari este estimat ca pozitiv, cu un plus de 34,2 milioane lei.
Documentul obtinut de MEDIAFAX include si exemple de situatii in care autoritatile au constatat ca exista "dificultati in aplicarea prevederilor fiscale", respectiv in determinarea castigului la nivelul fiecarui participant si, implicit, a impozitului aferent.
Astfel, o prima situatie intalnita in practica se refera la jocurile de tip slot-machine, iar argumentul Guvernului este ca, prin natura sa, jocul de tip slot-machine presupune o activitate de scurta durata, repetata chiar de mai multe ori pe zi, de multe ori concomitent la mai multe aparate ori in mai multe locatii, cu diverse castiguri, astfel incat jucatorului nu i se poate determina castigul.
In ceea ce priveste jocul de videoloterie (Video Lotery Terminal -VLT), este avuta in vedere eliminarea din sfera impozabila a castigurilor de la acest tip de joc cu justificarea ca mentinerea acestui impozit genereaza o situatie de concurenta neloiala intre organizatorii de jocuri tip slot-machine si loteria nationala care opereaza jocul de videoloterie (VLT).
In ceea ce priveste pariurile in cota fixa, este explicat de asemenea ca mentinerea acestui impozit genereaza o situatie de concurenta neloiala intre organizatorii de jocuri traditionali (land base) si cei care vor opera pariuri in cota fixa on-line.
Aceleasi dificultati in determinarea castigurilor realizate de participantii la tipurile de jocuri mentionate anterior sunt invocate ca fiind identificate si in cazul celor obtinute de persoanele fizice din jocurile de noroc caracteristice activitatii cazinourilor, precum si celor caracteristice activitatii cluburilor de poker.
Sursa. www.mediafax.ro
Modificarea va fi operata de Guvern prin ordonanta de urgenta, conform proiectului obtinut de MEDIAFAX.
In prezent, veniturile obtinute de persoanele fizice din jocuri de noroc sunt considerate venituri impozabile si cuprind castigurile realizate ca urmare a participarii la jocuri de noroc, inclusiv cele de tip jack-pot, iar Codul Fiscal nu cuprinde reglementari care sa excluda din sfera impozabila veniturile realizate de persoanele fizice ca urmare a participarii la anumite tipuri de jocuri de noroc.
"Oficiul National pentru Jocuri de Noroc a identificat o serie de neajunsuri in aplicarea prevederilor fiscale in cazul veniturilor realizate de persoanele fizice ca urmare a participarii la anumite tipuri de jocuri de noroc. Astfel, s-a constatat ca este dificila determinarea venitului obtinut de participant, de la acelasi platitor sau organizator de jocuri de noroc, pentru anumite tipuri de joc: slot-machine, videoloterie, pariuri in cota fixa, jocuri de noroc on-line, jocurile specifice cazinourilor si cluburilor de poker. Avand in vedere dificultatile intampinate in aplicarea reglementarilor actuale, se propune eliminarea din sfera impozabila a veniturilor realizate din tipurile de jocuri mai sus mentionate", se arata in proiectul de ordonanta.
In document se arata ca propunerea privind neimpozitarea veniturilor realizate din participarea la anumite tipuri de jocuri de noroc va fi aplicabila si in cazul celor realizate din jocuri de noroc on-line ce vor fi licentiate in Romania in perioada urmatoare, cu asigurarea ca, pana la acest moment, statul roman nu a eliberat nicio licenta sau autorizatie de functionare pentru niciun organizator de jocuri de noroc on-line.
Conform documentului, "eventualele" reduceri ale veniturilor bugetare rezultate din neimpozitarea acestor venituri urmeaza sa fie compensate cu incasarile "provenite din modificarea taxelor" prevazute de legislatia in materie pentru desfasurarea activitatii in domeniul jocurilor de noroc, "legislatie ce urmeaza a fi aplicata odata cu intrarea in vigoare a acestei ordonante".
In aceste conditii, impactul financiar asupra bugetului de stat estimat ca urmare a aplicarii acestei modificari este estimat ca pozitiv, cu un plus de 34,2 milioane lei.
Documentul obtinut de MEDIAFAX include si exemple de situatii in care autoritatile au constatat ca exista "dificultati in aplicarea prevederilor fiscale", respectiv in determinarea castigului la nivelul fiecarui participant si, implicit, a impozitului aferent.
Astfel, o prima situatie intalnita in practica se refera la jocurile de tip slot-machine, iar argumentul Guvernului este ca, prin natura sa, jocul de tip slot-machine presupune o activitate de scurta durata, repetata chiar de mai multe ori pe zi, de multe ori concomitent la mai multe aparate ori in mai multe locatii, cu diverse castiguri, astfel incat jucatorului nu i se poate determina castigul.
In ceea ce priveste jocul de videoloterie (Video Lotery Terminal -VLT), este avuta in vedere eliminarea din sfera impozabila a castigurilor de la acest tip de joc cu justificarea ca mentinerea acestui impozit genereaza o situatie de concurenta neloiala intre organizatorii de jocuri tip slot-machine si loteria nationala care opereaza jocul de videoloterie (VLT).
In ceea ce priveste pariurile in cota fixa, este explicat de asemenea ca mentinerea acestui impozit genereaza o situatie de concurenta neloiala intre organizatorii de jocuri traditionali (land base) si cei care vor opera pariuri in cota fixa on-line.
Aceleasi dificultati in determinarea castigurilor realizate de participantii la tipurile de jocuri mentionate anterior sunt invocate ca fiind identificate si in cazul celor obtinute de persoanele fizice din jocurile de noroc caracteristice activitatii cazinourilor, precum si celor caracteristice activitatii cluburilor de poker.
Sursa. www.mediafax.ro
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Studii de caz si articole despre guvern
ANAF urgenteaza inregistrarea entitatilor in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale
de
Portal Codul Fiscal
19 Apr 2019
In Monitorul Oficial nr. 303 din 18.04.2018 a fost publicat O.A.N.A.F. nr. 1086/2019 privind modificarea O.A.N.A.F. nr. 819/2019 pentru aprobarea Procedurii privind organizarea Registrului entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.
Modificarile vizeaza reducerea termenului de solutionare a cererii de inscriere in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care ...
Iul072014
Aplicarea scutirii profitului reinvestit cand societatea dispune de alte surse de finantare
de
Elena Ionescu
valabil la 07 Iul 2014
Intrebare: In luna iulie 2014, se vor achizitiona cateva echipamente de constructii (grupa2.1.) care urmeaza sa fie folosite in activitatea societatii de exploatare (inchiriere etc.). Aceste echipamente vor fi finantate printr-un proiect cu finantare guvernamentala. Se pot considera aceste echipamente in categoria celor pentru care exista scutire la profitul reinvestit dupa 01.07.2014. avand in vedere ca nu ...
Institutiile de credit, obligate sa dispuna de fonduri proprii care sa acopere amortizoare de capital
de
Portal Codul Fiscal
19 Dec 2013
Institutiile de credit vor fi obligate sa dispuna de fonduri proprii care sa acopere amortizoarele de capital destinate managementului riscului sistemic, in baza unei ordonante de urgenta adoptata, miercuri, de Guvern, anunta Executivul.
Ordonanta introduce, totodata, prevederi referitoare la o guvernanta corporativa eficace in cadrul institutiilor de credit, menita sa contribuie la ...
Cati bani extrage Guvernul din economie prin noile taxe pe benzina si activele companiilor
de
Portal Codul Fiscal
06 Nov 2013
Analistii spun ca noile „dijme“ care vor fi aplicate in 2014 vor afecta indirect si populatia, lasand mai putini bani in buzunare.
Noua taxa pe combustibili va aduce la buget 500 milioane de euro, iar taxa pe proprietate pentru constructiile speciale va strange 100 mil. euro. Majorarile de accize si redevente sau noile taxe pe proprietate sunt certe pentru 2014, in ...
O agentie guvernamentala din SUA vrea despagubiri de 6 miliarde de dolari de la Bank of America
de
Portal Codul Fiscal
21 Oct 2013
O agentie federala din SUA responsabila de supravegherea companiilor de creditare ipotecara Fannie Mae si Freddie Mac vrea sa obtina de la Bank of America despagubiri de 6 miliarde dolari pentru practici de dinaintea crizei financiare, au declarat surse apropiate situatiei, pentru Financial Times.
Agentia Federala pentru Finantarea Locuintelor a dat in judecata 17 institutii de credit, ...
Noua strategie de export a Romaniei: Orientare pe alte piete si privati care sa preseze Guvernul pentru bani UE
de
Portal Codul Fiscal
19 Sep 2013
Orientarea firmelor catre Rusia, SUA, China si tarile arabe, formarea unui consiliu din consultanti straini si manageri de banci/companii care sa exercite presiune pe Guvern in atragerea banilor UE si redimensionarea misiunilor diplomatice sunt propuneri din Strategia de export 2014-2020.
Masurile sunt privite ca solutii pentru relanasarea exportului romanesc, afectat in prezent de ...
Vezi toate studiile de caz despre guvern keyboard_double_arrow_right