Incepand cu 01 ianuarie 2016 se va ajusta taxa pe valoare adaugata ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare
25 Sep 2015
Incepand cu 01 ianuarie 2016 se va efectua ajustarea taxei pe valoare adaugata in situatia in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa ca urmare a falimentului beneficiarului sau ca urmare a punerii in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, prin care creanta creditorului este modificata sau eliminata.
Ajustarea va fi permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare, iar, in cazul falimentului beneficiarului, incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii prevazute de legislatia insolventei, hotarare ramasa definitiva/definitiva si irevocabila, dupa caz.
In cazul in care ulterior pronuntarii hotararii judecatoresti de confirmare a planului de reorganizare sunt incasate sume aferente creantelor modificate sau eliminate prin planul de reorganizare, se anuleaza ajustarea efectuata, corespunzator sumelor respective prin decontul perioadei fiscale in care acestea sunt incasate;
In prezent ajustarea taxei pe valoare adaugata se poate efectua doar in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului, ajustarea fiind permisa incepand cu data pronuntarii hotararii judecatoresti de inchidere a procedurii falimentului.
In acest caz furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii trebuie sa emita facturi sau alte documente, cu valorile inscrise cu semnul minus, facturi care nu se transmit beneficiarului.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Studii de caz si articole despre ajustare
Nov222024
Metode pentru diminuare stocuri produse nealimentare pana la expirarea valabilitatii acestora
de
Amelia Dumitras
valabil la 22 Nov 2024
Intrebare:
Societatea comercializeaza creme, sapunuri etc., iar o parte dintre acestea se apropie de perioada de expirare.
Va rog sa imi spuneti daca exista cadru legislativ ca aceste marfuri care se apropie de perioada de expirare sa poata fi scoase din stoc fara sa se faca ajustare TVA.
Pentru cele expirate, intrucat nu au fost predate la o firma de deseuri/reciclare, am ajustat TVA-ul.
Multumesc.
Nov212024
Ajustarea bazei impozabile a TVA
de
Alexandru Palaghia
valabil la 21 Nov 2024
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la ...
Nov202024
Ajustare TVA leasing in situatia iesirii prin optiune de la TVA
de
Gina Popescu
valabil la 20 Nov 2024
Intrebare:
Revin la problema pe care am expus-o data trecuta, dar cu inca o intrebare:
CAND TREBUIE FACUTA AJUSTAREA DE TVA PENTRU AVANS LEASING PLATIT? LA IESIREA DE LA TVA PRIN OPTIUNE SAU LA DATA TRANSFERULUI DREPTULUI DE PROPRIETATE?
Care ar fi explicatia ca pentru suma facturata si platita avans catre soc de leasing, ajustarea de TVA sa se ceara la data iesirii de la TVA, iar pentru ratele de ...
Nov192024
Pro rata si ajustarea TVA
de
Profeanu Laura
valabil la 19 Nov 2024
Intrebare:
Societate platitoare de TVA, cumpara in regim de scutire de tva un imobil compus din cladire teren in cota indiviza (an 2024).
Destinatia acestui spatiu va fi dupa cum urmeaza:
- activitati administative/birouri/etc in sfera tva (legate de activitatea de comert - activitatea principala pe care o desfasura inainte de achizite imobil)
- inchiriere partiala cu tva catre persoane juridice ...
Nov152024
Ajustarea deducerii TVA
de
Profeanu Laura
valabil la 15 Nov 2024
Intrebare:
Societatea are ca obiect de activitate - Comert cu ridicata nespecializat de produse alimentare, bauturi si tutun, si lunar are bonuri de consum din marfa pentru protocol - tigari si bauturi - deci protocol nedeductibil fiscal. Pana la 31.12.2022 pentru ajustarea TVA aferenta acestui protocol nedeductibil fiscal am emis AUTOFACTURA cu tva colectata. Am avut control fiscal si ne-a pus in vedere ...
Nov132024
Iesire prin optiune de la TVA
de
Gina Popescu
valabil la 13 Nov 2024
Intrebare:
O societate platitoare de impozit micro si TVA la incasare, doreste sa iasa de la TVA. Daca are un leasing in desfasurare, cand trebuie sa faca ajustare de TVA? Cand iese sau cand devine proprietara mijlocului de transport odata cu facturarea ratei reziduale?
Dar in cazul unui mobilier de birou (scaune birou) inca neamortizate?
Multumesc.
Vezi toate studiile de caz despre ajustare keyboard_double_arrow_right