Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Aprilie 2025

Inchiriere apartamente in regim hotelier. Cod CAEN si legislatie specifica. Cota redusa de TVA de 5%. Declararea punctelor de lucru

valabil la 22 Mar 2019
Intrebare: Societatea are in proprietate un numar de apartamente, o parte dintre ele inchiriate pe termen lung, in conditii normale. Suntem interesati sa inchiriem unele dintre apartamentele disponibile in regim hotelier. In actul constituiv avem prinse toate activitatile (activitate principala: CAEN 6810 - Cumparare si vanzare de bunuri imbiliare proprii, dar avem si 6820 - Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii, precum si 5590 - Alte servicii de cazare (aici presupun ca se incadreaza inchirierea in regim hotelier care ne intereseaza)). Care sunt conditiile legislative si autorizatiile necesare pentru a putea face acest lucru? Se poate aplica acea cota redusa de TVA de 9%? Serviciile necesare le vom externaliza, nu intentionam sa angajam personal suplimentar pentru asta (daca apartamentele vor trebui inregistrate ca puncte de lucru la ORC si ANAF - suntem sub 5 angajati - primesc CUI diferit pentru fiecare apartament sau care este procedura?

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 6810

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inchiriere si vanzare bunuri imobile

16Apr2025

Contract de inchiriere in valuta. Inregistrare la ANAF

de Constanta Popa valabil la 16 Apr 2025
TVA
Intrebare: Care este procedura de inregistrare si declarare la ANAF in cazul unui contract de inchiriere incheiat in anul 2025 intre doua persoane fizice, chiria este in valuta?
29Ian2025

Administrare restaurant

de Profeanu Laura valabil la 29 Ian 2025
TVA
Intrebare: Compania noastra (domeniu Horeca hoteluri si restaurante) doreste sa ia in chirie un restaurant sa il administreze, de la alta persoana juridica. Care e varianta cea mai corecta la astfel de tranzactii? Sa il consideram un punct de lucru cu tot ce implica preluarea unui restaurant? Ce implica autorizarea acestui restaurant? Cum se impart raspunderile dpdv fiscal? O sa facem si un ...
23Dec2024

Imobil in comodat inchiriat PF la PJ

de Mariana Prejbeanu valabil la 23 Dec 2024
TVA
Intrebare: Societate comerciala realizeaza o investitie de 250.000 lei fara tva, la un imobil preluat in contract de comodat de la o persoana fizica (valoarea investitiei depaseste 25% din valoarea declarata a imobilului) investie realizata cu acordul proprietarului. In contract este prevazut ca la finalizarea lucrarilor (intocmirea procesului verbal de receptie finala a lucrarilor realizate in baza ...
05Dec2024

Stimulente financiare acordate prin contractul de inchiriere a unui bun imobil

de Amelia Dumitras valabil la 05 Dec 2024
TVA
Intrebare: O societate a incheiat un contract de inchiriere pentru un spatiu de depozitare. Conform acestui contract proprietarul ofera un stimulent financiar chiriasului sub forma unei transe pe baza facturii emise de chirias. Oferirea acestui stimulent financiar are la baza relatia contractuala de lunga durata dintre proprietar si chirias, fiind parte intr-un contract cu o durata mai mare de 10 ani. ...
27Nov2024

Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune

de Profeanu Laura valabil la 27 Nov 2024
TVA
Intrebare: O persoana fizica inchiriaza un apartament unui PFA, care urmeaza a avea si sediul in acest apartament. Care este procedura de inregistrare si declarare la ANAF? Care sunt taxele ce trebuie platite de persoana fizica in acest caz? Impozitul pe apartament este mai mare decat daca se inchiriaza unei persoane fizice?
14Nov2024

Tranzactii intre parti afiliate. Inchiriere sediu social

de Vera Constantin valabil la 14 Nov 2024
TVA
Intrebare: Avem urmatoarea situatie pentru care avem nevoie de opinia dvs din punct de vedere fiscal: Firma X a inchiriat firmei Y un teren de 3.100 mp din care hala industriala 500 mp. Mentionez ca firmele X si Y au acelasi asociat si este si administrator la ambele. Cele doua firme sunt platitoare de tva si impozit pe profit. Firma Y, in baza acestui contract de inchiriere si-a deschis sediul ...