Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Aprilie 2025

Inchirierea in scop turistic

valabil la 08 Iun 2024
Intrebare:

Am urmatoarea speta de la un client si nu este in domeniul meu de expertiza. "Din dorinta de a-mi desfasura activitatea in mod corect, am nevoie sa-mi lamuresc anumite aspecte pe care le-am discutat si la ANAF Sector 4, cat si la call center in mai multe randuri. Unele raspunsuri mi s-au parut nesigure. Sunt persoana fizica, (deci nu PFA), inregistrata la ANAF sect.4 cu o activitate de inchiriere a doua camere in scop turistic, pe norma de venit. La call center mi s-au dat niste informatii pe care doresc sa mi le confirmati pentru a nu se crea complicatii ulterior. Mi s-au spus urmatoarele: 1. Ca nu sunt obligata sa tin o evidenta a intrarii banilor, fiind impozitata pe norma fixa de venit. 2. Ca pot emite factura ca PF, atat persoanelor fizice cat si juridice prin codul meu numeric personal trecut pe factura in loc de C.I.F. Voi atasa o factura pentru a vedea daca este in regula. 3. Ca pot incasa bani cash fara a detine casa de marcat, dar sa emit chitanta si factura. 4. Ca nu conteaza daca depasesc sau cu cat depasesc norma de venit si ca voi plati 10% impozit din norma stabilita in functie de zona in care este locatia. Eu depasind norma... 5. Ca nu am cum sa emit factura prin e-factura, eu neavand C.U.I. Aceasta informatie mi-a fost oferita chiar de catre sefa ANAF sector 4, care a adus in discutie chiar aceasta speta in cadrul unei sedinte. 6. Sunt obligata sa completez anual fisa capacitatii de cazare si sa depun declaratia in fiecare an pana in 25 mai. La completarea declaratiei unice, trec la veniturile obtinute din tursim norma care este stabilita, nefiind obligata sa tin o evidenta a castigurilor realizate, nu pot scrie o suma onesta. Mai am cateva intrebari la care nu mi s-a putut raspunde: 1. Am un spatiu la curte in aer liber pe care vreau sa-l inchiriez pentru diverse evenimente de familie catre diverse persoane fizice, doar in zilele de week, in intervalul orar 14-22, (in asa fel incat sa nu intru in incidenta legii cu deranjarea linistii publice). Intrebarea era: pot face un contract de inchiriere pentru fiecare zi inchiriata (atunci cand am solicitari), fara a avea firma. Contractul sa fie intre mine, proprietar, ca PF, si cel care inchiriaza, fie persoana fizica ce inchiriaza pentru o petrecere sau firma care inchiriza pentru diverse evenimente corporate. Dupa care sa inregistrez fiecare contract la ANAF. 2. Daca mi se solicita cazare pentru oameni care vin la munca in zona, este in regula sa inchiriez cele doua camere pe care le am pentru activitatea de tursim, pe norma de venit? Atat timp cat ei se cazeaza pentru perioade scurte (pana in 30 de zile.) Sau pot sa fac contract intre mine, ca PF, si firma care trimite oameni la munca in zona, chiar daca ei stau perioade mai scurte, uneori doar cateva zile.... o saptamana... Contract pe care sa-l inregistrez la ANAF. Firmele care inchiriaza isi pot deduce chetuiala de cazare doar prin intermediul acelui contract intocmit? Exista un model de contract pentru asemenea situatii? Si care este forma corecta, legala pe care trebuie sa o urmez? As dori sa stiu daca informatiile pe care le-a primit de la ANAF (prima parte) sunt de actualitate pentru anul in curs si care este modalitatea legala prin care sa desfasoare activitatile mentionate in partea a doua (raspuns la intrebatile formulate de client). Multumesc.


Tip societate: P.F.
Numar de angajati: 0 angajati
Platitoare TVA: Nu
Cod CAEN: 6820

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)

Informatii la zi oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro -
cel mai apreciat site de consultanta fiscala din Romania
 
Vrei sa ai acces instant la TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?
 
Este foarte simplu: TESTEAZA GRATUIT pentru 48 de ore!
- Ai la dispozitie o Baza de Date cu peste 90.000 de intrebari si raspunsuri
- Gasesti Legislatie la zi + Sfaturile specialistilor in fiscalitate si contabilitate
 
Completeaza formularul de mai jos si TESTEAZA GRATUIT ! Beneficiaza de oferta noastra speciala!
 
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Norme de venit

11Feb2025

Modificare cod CAEN PFA

de Gina Popescu valabil la 11 Feb 2025
Intrebare: Avem urmatoarea speta legata de o persoana fizica autorizata cu codul CAEN 9602 - activitati de coafura care in momentul de fata este la norma de venit. Avand in vedere actualizarea codurilor CAEN conform REV 3 codul CAEN specific activitatii desfasurate de persoana fizica autorizata se imparte in doua coduri noi respectiv: 9621 si 9622, care din pespectiva ANAF nu exista (deoarece nu s-a ...
25Ian2025

Venituri din inchirierea in scop turistic

de Nicolae Liviu valabil la 25 Ian 2025
Intrebare: Pentru un PFA care se ocupa cu inchirierea in scop turistic, pana in 5 camere, care a obtinut venituri de aproximativ 55000 euro in 2024, cum se va completa declaratia unica si ce impozite va datora cu scadenta in 25 mai 2025?
14Ian2025

PFA. Declaratie rectificativa venituri 2024

de Florentina Buzea valabil la 14 Ian 2025
Intrebare: Un PFA cu norma de venit a estimat si declarat in mai 2024 venituri la plafonul de 12 salarii minime brute. La sfarsitul anului veniturile realizate/incasate pe anul 2024 a depasit plafonul de 12 salarii minime brute, undeva la valoarea in lei a sumei de 259000 lei. 1) In acest caz este necesara depunerea declaratiei rectificative pentru sumele aferente CAS si CASS avand in vedere realizarea ...
08Ian2025

PFA. Impozit la norma de venit. CAS si CASS

de Nicolae Liviu valabil la 08 Ian 2025
Intrebare: La norma de venit anexata se precizeaza la pagina 11, punctul 46 (fotografiere, fotocopiere si fotoceramica), faptul ca norma de venit pentru aceasta activitate este de 46.000 lei, iar la pagina 23 se mentioneaza: NOTA 2. Conform prevederilor de la alin. (3) al art. 69 din Legea nr.227/2005, privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, norma de venit pentru fiecare ...
27Dec2024

Venituri din activitati agricole. Valorificare produse. Tratament fiscal

de Nicolae Liviu valabil la 27 Dec 2024
Intrebare: Am o ferma de vaci pe Intreprindere Individuala, vand lapte catre centru de colectare. Nu am carnet de productie, ci vand cu factura catre un centru de colectare. In anul 2023 am avut venituri de 130.000 lei, cheltuieli de 25000 lei. 1. Trebuia sa platesc impozit conform normei de venit (numar vaci x norma de venit)? La ANAF se zice ca, din cauza ca am emis factura, trebuie sa platesc in ...
09Dec2024

Persoana fizica individuala. Ro e-Factura

de Florentina Buzea valabil la 09 Dec 2024
Intrebare: O persoana fizica ce obtine venituri din inchirere de camere in sistem hotelier de pana la 5 camere: 1. poate emite factura daca ii este solicitata de catre client persoana juridica? Specific faptul ca persoana fizica are casa de marcat, dar valoarea cazarii este peste 100 euro si clientul solicita si factura datorita acestui fapt. 2. Daca poate emite factura atunci are obligatia de a o ...