Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2024

Inventarierea patrimoniului in cursul anului


Conform Normei privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobata prin O.M.F.P. nr. 2.861/2009, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor.   

Pentru desfasurarea corespunzatoare a inventarierii este indicat, daca este posibil, sa se sisteze operatiunile de intrare-iesire a bunurilor supuse inventarierii, luandu-se din timp masurile corespunzatoare pentru a nu se stanjeni procesul normal de livrare sau de primire a bunurilor. Daca operatiunile de aprovizionare-livrare a bunurilor nu pot fi suspendate, trebuie creata o zona tampon in care sa se depoziteze bunurile primite in timpul inventarierii sau din care se pot expedia bunurile la clienti, operatiunile respective efectuandu-se numai in prezenta comisiei de inventariere care va mentiona pe documentele respective "primit in timpul inventarierii" sau "eliberat in timpul inventarierii", dupa caz, in scopul evitarii inventarierii duble sau a omisiunilor.

Inventarierea are in vedere stabilirea reala a elementelor patrimoniale pentru a fi cuprinse in situatiile financiare la sfarsitul exercitiului financiar. Scopul principal al operatiunilor de inventariere il constituie stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale entitatii, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.

Din acest motiv, inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar, avandu-se in vedere si specificul activitatii fiecarei entitati. Insa, in cazul entitatilor cu activitate complexa, bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar cu conditia asigurarii valorificarii si cuprinderii rezultatelor inventarierii in situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiul financiar respectiv. In situatia inventarierii unor gestiuni pe parcursul anului, in registrul-inventar se cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate si inscrise in listele de inventariere actualizate cu intrarile si iesirile de bunuri din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar.
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

De asemenea, inventarierea este obligatorie si in urmatoarele cazuri:
  •  la cererea organelor de control cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
  •  ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
  •  ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
  •  cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
  •  ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
  • in alte cazuri prevazute de lege – cum ar fi intocmirea situatiilor financiare interimare in cazul entitatilor care opteaza pentru repartizarea trimestriala a profitului.
 
In aceste situatii, inventarierea poate tine loc de inventariere anuala cu aprobarea administratorului, a ordonatorului de credite sau a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii, doar daca sunt inventariate toate elementele de natura activelor dintr-o gestiune. Si in aceste cazuri, in registrul-inventar se cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate si inscrise in listele de inventariere actualizate cu intrarile si iesirile de bunuri din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre inventariere

Inventarierea patrimoniului: Reguli, responsabilitati si aspecte cheie

de Profeanu Laura 19 Nov 2024
Inventarierea patrimoniului este operatiunea prin care se stabileste situatia reale a activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale unei entitati, reglementata de Norma privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobata prin Ordinul 2861/2009, si constituie o obligatie prevazuta de Legea contabilitatii nr. ...
Nov132024

Inregistrare plusuri si minusuri constate la inventar

de Elena Garofil valabil la 13 Nov 2024
Intrebare: O societate comerciala, platitoare de impozit pe profit si inregistrata in scopuri de TVA, are obiect de activitate comert cu amanuntul al suplimentelor nutritive. Evidenta se tine cantitativ valoric, la pret de achizitie. Cu ocazia inventarierii la unele produse se constata plus de inventar, la altele minus. Va rog sa imi spuneti cum se inregistreaza in contabilitate rezultatul inventarierii ...
Oct312024

Monografie contabila lipsa marfa la inventar

de Anastasia Bogaciuc valabil la 31 Oct 2024
Intrebare: In cazul in care se constata la inventariere un minus de marfa, care este procedura de scadere a lipsei repectiva? Nu se impune nimanui suma in bani. Monografie contabila, va rog.
Oct092024

Scoatere din evidenta bunuri care nu mai pot fi vandute

de Gina Popescu valabil la 09 Oct 2024
Intrebare: Vindem online si cu amanuntul in magazin propriu imbracaminte produsa de noi sau cumparata de la terti. Cum putem proceda faptic si contabil sa scoatem din gestiunea firmei produsele nevandabile fara sa platim taxe si impozite? Marfa nevandabila este de fapt o pierdere. Se poate inregistra contabil ca pierdere? Multumesc.
Sep202024

Scoatere mijloace fixe constatate lipsa la inventariere

de Costin A. Istrate valabil la 20 Sep 2024
Intrebare: In urma inventarierii mijloacelor fixe, la data de 31.12.2023 s-a constatat ca unele echipamente nu mai sunt, si anume: laptopuri, telefoane, camere foto. Echipamentele sunt complet amortizate la data de 31.12.2023 si au fost achizitionate in anii 2011, 2013, 2019. Explicatiile primite din partea conducerii au fost ca aceste mjloace fixe nu mai exista, au fost pierdute si nu mai stie nimeni ...
Sep072024

Tichete de masa. Servicii turistice. Inventariere

de Profeanu Laura valabil la 07 Sep 2024
Intrebare: Suntem o societate comerciala cu 15 angajati. Intrebarile noastre sunt urmatoarele: 1) Societatea a achizitionat un abonament anual la o sala de sport unde pot sa participe prin rotatie toti angajatii. Abonamentul costa cam 4500 lei anual. Este deductibil fiscal integral sau trebuie achitate obligatii salariale in plus. 2) Avem un angajat care are doua functii in societate una de baza cu 8 ...
Vezi toate studiile de caz despre inventariere keyboard_double_arrow_right
Conform Normei privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobata prin O.M.F.P. nr. 2.861/2009, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor.