Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 5 Februarie 2025

Investitii efectuate la un spatiu inchiriat

Intrebare: O societate comerciala, platitoare de TVA, impozit pe venit are sediul social intr-un spatiu inchiriat. Contractul de inchiriere este incheiat pana in anul 2022 cu prelungire daca nici una din parti nu doreste rezilierea. In luna decembrie s-a hotarat efectuarea unor investitii la sediu (cheltuieli amenajare birou din sticla, costuri proiectant si avize) in suma aproximativa de 7.000 euro. Aceste costuri pot fi recunoscute pe cheltuieli sau pe investitii in curs si apoi in contul 212, urmand a fi amortizate pe perioada contractului de inchiriere? Daca se recunosc ca imobilizari ce se intampla in cazul in care contractul de inchiriere se incheie inainte de 2022 (din diverse motive)? Poate societatea sa recunoasca pe cheltuieli curente daca se stipuleaza in politicile contabile sau contravine unor reglementari.

Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: 1-10 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 7810

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Inchiriere si vanzare bunuri imobile

Ian292025

Administrare restaurant

de Profeanu Laura valabil la 29 Ian 2025
TVA
Intrebare: Compania noastra (domeniu Horeca hoteluri si restaurante) doreste sa ia in chirie un restaurant sa il administreze, de la alta persoana juridica. Care e varianta cea mai corecta la astfel de tranzactii? Sa il consideram un punct de lucru cu tot ce implica preluarea unui restaurant? Ce implica autorizarea acestui restaurant? Cum se impart raspunderile dpdv fiscal? O sa facem si un ...
Dec232024

Imobil in comodat inchiriat PF la PJ

de Mariana Prejbeanu valabil la 23 Dec 2024
TVA
Intrebare: Societate comerciala realizeaza o investitie de 250.000 lei fara tva, la un imobil preluat in contract de comodat de la o persoana fizica (valoarea investitiei depaseste 25% din valoarea declarata a imobilului) investie realizata cu acordul proprietarului. In contract este prevazut ca la finalizarea lucrarilor (intocmirea procesului verbal de receptie finala a lucrarilor realizate in baza ...
Dec052024

Stimulente financiare acordate prin contractul de inchiriere a unui bun imobil

de Amelia Dumitras valabil la 05 Dec 2024
TVA
Intrebare: O societate a incheiat un contract de inchiriere pentru un spatiu de depozitare. Conform acestui contract proprietarul ofera un stimulent financiar chiriasului sub forma unei transe pe baza facturii emise de chirias. Oferirea acestui stimulent financiar are la baza relatia contractuala de lunga durata dintre proprietar si chirias, fiind parte intr-un contract cu o durata mai mare de 10 ani. ...
Nov272024

Procedura de inregistrare a contractelor de locatiune

de Profeanu Laura valabil la 27 Nov 2024
TVA
Intrebare: O persoana fizica inchiriaza un apartament unui PFA, care urmeaza a avea si sediul in acest apartament. Care este procedura de inregistrare si declarare la ANAF? Care sunt taxele ce trebuie platite de persoana fizica in acest caz? Impozitul pe apartament este mai mare decat daca se inchiriaza unei persoane fizice?
Nov142024

Tranzactii intre parti afiliate. Inchiriere sediu social

de Vera Constantin valabil la 14 Nov 2024
TVA
Intrebare: Avem urmatoarea situatie pentru care avem nevoie de opinia dvs din punct de vedere fiscal: Firma X a inchiriat firmei Y un teren de 3.100 mp din care hala industriala 500 mp. Mentionez ca firmele X si Y au acelasi asociat si este si administrator la ambele. Cele doua firme sunt platitoare de tva si impozit pe profit. Firma Y, in baza acestui contract de inchiriere si-a deschis sediul ...
Sep102024

Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor

de Profeanu Laura valabil la 10 Sep 2024
TVA
Intrebare: O firma din Israel inchiriaza un apartament de la o persoana fizica din Romania. In acest caz cine achita impozitul aferent chiriei? Firma din Israel sau proprietarul apartamentului?