Investitii spatii inchiriate. Inregistrare, deductibilitate cheltuieli cu valoare neamortizata
valabil la 27 Mai 2016
Intrebare: O societate comerciala platitoare de TVA si de impozit pe profit are spatii luate cu chirie, unde societatea are puncte de lucru.
Societatea comerciala amenajeaza spatiile conform politicii firmei.
Amenajarea unui punct de lucru presupune:
- placare pereti exteriori cu perete cortina
- amenajare interioara (gresie, faianta, termopane, pereti despartitori, iluminat etc)
Valoarea amenajarii pe un singur punct de lucru se poate ridica pana la valoarea de 1.000.000 lei.
Proprietarul cladirii accepta amenajarile si acestea raman in proprietatea lui la sfarsitul contractului de inchiriere.
Avand in vedere ca valoarea este foarte mare avem urmatoarele intrebari :
- Cum considerati ca trebuie inregistrate in contabilitate aceste amenajari in contul 471 cu recuperarea cheltuielii pe perioda contractului de inchiriere sau in contul 212 cu recuperarea investitiei prin amortizare conform catalogului de clasificare a mijloacelor fixe?
- In cazul in care contractul de inchiriere se rezilieaza inainte de termen si investitia nu s-a recuperat integral , cheltuiala ramasa este deductibila fiscal si se inregistreaza integral la data la care se rezilieaza contractul ?
In conturile din afara bilantului (conturi 8) se inregistreaza valoarea cladirilor ipotecate in favoarea unei societati comerciale de la terti ?
In cazul in care ipoteca este asupra imobilului proprietatea firmei, aceasta se inregistreaza in conturi din clasa 8?
Societatea comerciala are spatii inchiriate in locatii tip mall si ca si garantie s-au emis scrisori de garantie .
Scrisorile de garantie emise se inregistreaza in conturi in afara bilantului ?
Societatea comerciala amenajeaza spatiile conform politicii firmei.
Amenajarea unui punct de lucru presupune:
- placare pereti exteriori cu perete cortina
- amenajare interioara (gresie, faianta, termopane, pereti despartitori, iluminat etc)
Valoarea amenajarii pe un singur punct de lucru se poate ridica pana la valoarea de 1.000.000 lei.
Proprietarul cladirii accepta amenajarile si acestea raman in proprietatea lui la sfarsitul contractului de inchiriere.
Avand in vedere ca valoarea este foarte mare avem urmatoarele intrebari :
- Cum considerati ca trebuie inregistrate in contabilitate aceste amenajari in contul 471 cu recuperarea cheltuielii pe perioda contractului de inchiriere sau in contul 212 cu recuperarea investitiei prin amortizare conform catalogului de clasificare a mijloacelor fixe?
- In cazul in care contractul de inchiriere se rezilieaza inainte de termen si investitia nu s-a recuperat integral , cheltuiala ramasa este deductibila fiscal si se inregistreaza integral la data la care se rezilieaza contractul ?
In conturile din afara bilantului (conturi 8) se inregistreaza valoarea cladirilor ipotecate in favoarea unei societati comerciale de la terti ?
In cazul in care ipoteca este asupra imobilului proprietatea firmei, aceasta se inregistreaza in conturi din clasa 8?
Societatea comerciala are spatii inchiriate in locatii tip mall si ca si garantie s-au emis scrisori de garantie .
Scrisorile de garantie emise se inregistreaza in conturi in afara bilantului ?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Constructii
Mar112025
Corectie eroare din anii precedenti
de
Gina Popescu
valabil la 11 Mar 2025
Intrebare:
In anul 2023 am descoperit o nota contabila cu urmatoarea inregistrare 5121=7588 cu suma de 212.000 lei. Cum se poate corecta aceasta suma in anul 2025? Va rog monografie contabila si ce modificari la declaratii si bilant implica.Se poate corecta fara sa se treaca prin contul 117-corectie ani precedenti?
Feb282025
Regimul fiscal al dobanzilor si penalitatilor platite la imprumuturile de la terti
de
Alexandru Palaghia
valabil la 28 Feb 2025
Intrebare:
Societatea a primit un imprumut in martie 2024 de la o persoana fizica in baza unui contract de imprumut pe o perioada de 3 luni. Deoarece nu s-a restituit suma la scadenta s-a primit notificare de calcul penalitati de intarziere pana la data de 30.12.2024.
1. acele penalitati de intarziere se inregistreaza in evidenta la luna decembrie 2024 si sunt deductibile la calculul impozitului de ...
Feb202025
Valoarea impozabila conform Titlului IX Impozite si taxe locale
de
Alexandru Palaghia
valabil la 20 Feb 2025
Intrebare:
O firma detine un hotel si un restaurant si pentru stabilirea taxelor locale pentru anul 2024 a intocmit un raport de evaluare la 31.12.2023. In cursul anului 2024 s-au efectuat renovari si reamenajari majore si valoarea acestora a depasit 25% din valoarea contabila si din valoarea evaluata la 31.12.2023. Pentru stabilirea taxelor locale pentru anul 2025 se declara la primarie valoarea ...
Feb202025
Achizitie marmura de la o persoana fizica. Impozit pe venit
de
Constanta Popa
valabil la 20 Feb 2025
Intrebare:
O firma de prestari servicii constructii care este platitoare de TVA trimestriala, achizitioneaza prin borderou de achizitie de la o persoana fizica marmura. Intrebarea este: se retine impozit la sursa de 10%? Ce obligatii declarative are firma?
Feb142025
Renuntare la rambursare TVA, preluare sold
de
Elena Garofil
valabil la 14 Feb 2025
Intrebare:
O societate comerciala a solicitat rambursare de TVA in decontul lunii noiembrie 2024. In decontul lunii decembrie 2024 am facut abstractie de TVA de recuperat anterior si a iesit TVA de plata. Am primit raspuns de la ANAF ca suntem incadrati in categoria risc mare si este necesar control fiscal pentru rambursare. Avand in vedere ca activitatea firmei presupune un TVA colectat in perioada ...
Ian312025
Factura emisa pentru prejudicii
de
Profeanu Laura
valabil la 31 Ian 2025
Intrebare:
In urma unui furt care a avut loc la societate si a unui proces trebuie sa facturez prejudiciu furt conform contract si sentinta penala.
Factura va fi intocmita cu TVA sau nu?
Va rog sa imi dati si baza legala.
Cu stima.