Reparatii sau modernizari la un spatiu inchiriat. Tratament fiscal
Societatea comerciala are sediul social si isi desfasoara activitatea comerciala intr-o cladire aflata in proprietatea unei persoane fizice (cladirea este exclusiv sediu firma, nu proprietate mixta). Astfel, impozitul pe venituri din cedarea folosintei bunurilor este cu retinere la sursa.
As vrea sa lamuresc speta in care societatea are nevoie si doreste sa execute:
1. Lucrari de reparatii
2. Lucrari de modernizare
Care este diferenta si limita dintre aceste doua cheltuieli? Adica cum departajam lucrarile de reparatii de cele considerate a fi modernizari?
Exemplu: schimbare parchet/gresie, faianta, obiecte sanitare stricate refacere tencuiala decorativa, lucrari de hidroizolatie, automatizare poarta de acces. Sistem fotovoltaic.
Cum tratam aceste facturi decontate pe firma din punct de vedere al deductibilitatii si al impozitarii?
Are vreo insemnatate pentru cele mentionate mai sus faptul ca chiriasul se obliga prin contract, ca la sfarsitul perioadei de inchirere sa aduca imobilul la starea initiala?
Multumesc!
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!