Justificare scutire pentru livrari intracomunitare
valabil la 28 Iul 2023
Intrebare: Va rugam sa ne ajutati cu clarificarea procedurii/documentelor pe care trebuie sa le detinem la dosar in cazul livrarii intracomunitare de bunuri (in vederea facturii fara tva catre client) 1. Furnizorul trimite bunurile cu firma de transport, prin intermediul casei de expeditie. Este suficient daca avem CMR de la firma transportatoare si factura de transport de la casa de expeditie? Optional: O nota de livrare pe care o emitem si o trimitem catre client impreuna cu CMR-ul (In care precizam ce Produse trimitem; Cantitate; Data expedierii; Data cand trebuie facuta livrarea; Clientul catre care urmeaza sa facturam; Firma si adresa la care se face livrarea)? In general trimitem direct la clientul clientului; (Persoana de contact cu nr. de telefon). Uneori primim inapoi nota de livrare semnata si/sau stampilata prin intermediul casei de expeditie, alteori nu. Avem doar formularul emis si semnat de noi. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? 2. Furnizorul trimite bunurile cu firma de transport (fara implicarea unei case de expeditie, il contacteaza direct pe transportator) Este suficient daca avem: 1. CMR de la firma transportatoare 2. Factura de la firma transportatoare (aceeasi care a emis CMR-ul) 3. Confirmarea platii facturii de transport (copie OP emis de banca furnizorului) Optional: O nota de livrare pe care o emitem si o trimitem catre client impreuna cu CMR-ul (In care precizam ce Produse trimitem; Cantitate; Data expedierii; Data cand trebuie facuta livrarea; Clientul catre care urmeaza sa facturam; Firma si adresa la care se face livrarea ? in general trimitem direct la clientul clientului; Persoana de contact cu nr. de telefon). Uneori primim inapoi nota de livrare semnata si/sau stampilata prin intermediul transportatorului, alteori nu, avem doar formularul emis si semnat de noi. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? 3. Furnizorul trimite bunurile cu firma de curierat (in general aerian: DHL; TNT) Este suficient daca avem: 1. AWB de la curier 2. Factura de la curier (aceeasi care a emis AWB-ul) 3. Confirmarea platii facturii emise de curier (copie OP emis de banca furnizorului) ? Aici in general nu atasam nota de livrare la colet pt. ca nu il primim inapoi semnat si stampilat. In aceasta situatie, este nevoie sa solicitam clientului sa completeze si Entry Certificate? Sunt necesare alte documente? 4. Clientul se ocupa de transport (isi gaseste singur masina de transport, direct la transportor sau prin intermediul casei de expeditie). Ce acte trebuie sa detina furnizorul, aferente livrarii? Este suficient daca avem: 1. Entry certificate semnat de Client 2. CMR? Cu CMR-ul este o discutie in sensul ca la unul dintre clienti nu il avem niciodata semnat si la destinatie, si de multe ori la livrare sunt implicate mai multe firme care lucreaza la produsul final (sunt niste produse la care lucram noi partial si uneori pleaca de la noi, uneori pleaca de la alta firma care lucreaza pentru acelasi client) sau le trimitem in Bulgaria initial (au si acolo o firma care lucreaza pt. ei) sau la Gopet Bulgaria (care organizeaza livrarea finala) si de acolo pleaca spre tara finala de destinatie (Ex.: Danemarca, Finlanda) Optional: Cmd. emisa de client pentru bunurile livrate mai sunt necesare alte acte? 5. Mai avem situatia atipica in care depozitam niste bunuri in Romania ale unui client dintr-un alt stat UE, si pe care il facturam lunar pentru depozitare, fara TVA. Este ok facturarea fara TVA in aceasta situatie? Daca tin bunurile respective intr-un depozit si sunt facturate la randul meu cu tva pentru depozitare in Romania, este corect ca eu sa facturez catre clientul extern fara TVA? In cazul facturarii fara tva a acestui serviciu de depozitare, eu ca si emitent al facturii trebuie sa detin anumite acte la dosar? Daca da, care sunt acestea? 6. Mai exista si situatia in care s-au facturat catre un client dintr-un alt stat UE anumite servicii fara tva, spre exemplu manopera prestata in Romania unor bunuri cu destinatia alt stat UE (anumite piese de mobilier existent au fost modificate); ore suplimentare prestate peste program de angajatii societatii in vederea finalizarii la data solicitata de catre client a unor lucrari. Avem comenzi de la clientul extern pe care figureaza doar servicii (Ex.: Manopera), avem si comenzi de la clientul extern pe care figureaza si bunuri si servicii (Evidentiate separat pe factura). In aceste situatii solicitam completarea Entry Certificate de catre client doar pentru pozitiile care contin bunuri (de pe o factura care contine si pozitie separata cu servicii)?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Intrebari similare din categoria Operatiuni scutite de TVA
Ian152025
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
de
Profeanu Laura
valabil la 15 Ian 2025
Intrebare:
Revin cu intrebarea, daca in structura cifrei de afaceri societatea are venituri din inchiriere spatii,aceasta fiind activitate secundara, si, in continuare contractul de inchiriere este in derulare... Anual veniturile din inchiriere sunt 92400 RON, la calculul plafonului, nu se scad veniturile din inchiriere?
Va multumesc.
Ian142025
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
de
Profeanu Laura
valabil la 14 Ian 2025
Intrebare:
Societatea este platitoare de impozit pe profit si neplatitoare de tva.In luna noiembrie 2024 a atins cifra de afaceri de 311500 RON. Din cifra de afaceri 84700 RON reprezinta venituri din inchiriere spatii unui client pentru depozitare utilaje. Considerati ca societatea trebuie sa notifice depasirea plafonului de scutire tva si sa treaca in categoria platitorilor de tva?Daca raspunsul este ...
Dec202024
Cabinet medical. Inregistrare ca platitor de tva
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 20 Dec 2024
Intrebare:
Un cabinet medical mic a depasit plafonul de 300.000, devine platitor de tva sau este scutit?
Dec062024
Operatiuni exclusiv scutite fara drept de deducere, obligatia solicitarii anularii inregistrarii TVA
de
Amelia Dumitras
valabil la 06 Dec 2024
Intrebare:
Suntem o societate comerciala care are ca obiect de activitate inchirierea bunurilor proprii, este singura activitate care se desfasoara. Societatea este platitoare de TVA ca urmare a cifrei de afaceri, depune decont TVA lunar. Societatea a optat pentru facturarea chiriilor fara TVA, conf. art. 292. Deci nu deduce TVA si nici nu colecteaza. Avem urmatoarele intrebari:
1) avand in vedere ca ...
Dec022024
NOTIFICARE privind anularea optiunii de taxare a operatiunilor prevazute la art. 292 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal
de
Profeanu Laura
valabil la 02 Dec 2024
Intrebare:
Societatea X obtine venituri din prestarea de servicii si din inchirierea unor spatii pe care le inchiriaza unor societati afiliate. Pana la data de 01.07.2024 facturarea pentru inchirierea spatiilor s-a facut fara TVA, cu determinarea procentului de pro-rata anual.
La data de 01.07.2024 societatea a depus la Anaf o Notificare privind optiunea de taxare a operatiunilor prevazute la art. 292 ...
Dec022024
Plafon TVA pentru venituri din activitati de medicina veterinara
de
Gina Popescu
valabil la 02 Dec 2024
Intrebare:
SC microintreprindere, neplatitoare de TVA, presteaza servicii veterinare, avand contract cu DSV si emite lunar facturi catre DSV de 10000 lei, conform OUG 42/2004, precum si alte facturi pentru diverse servicii prestate. In luna noiembrie total cifra de afaceri este de 304200 lei (total facturi emise) si deci se pune problema inregistrarii ca platitor de TVA.
1. Avand in vedere ca in OUG ...