Livrare intracomunitara bunuri, cod invalid in VIES, diferente suplimentare de plata TVA
PJ RO, in cadrul controlului de fond pe TVA perioada 2018-2021, au fost identificate livrari intracomunitare efectuate catre PJ din state membre UE, dar aparent cu cod de TVA invalid in momentul emiterii facturilor. Mentionam ca codurile de TVA sunt valide la zi pe aplicatia VIES. Pentru tranzactiile respective au fost emise facturi conforme, documente de livrare CMR, avize etc., respectiv sumele au fost incasate in intregime. Societatea nu poate face dovada validitatii codului TVA al partenerului pentru diferite perioade cuprinse in intervalul 2018 -2021 pentru ca nu s a listat/salvat validarea/confirmarea de pe VIES. In aceste conditii, cum putem dovedi validitatea acestor coduri de TVA din statele membre, respectiv cum putem sa evitam reincadrarea tranzactiilor?
Nu avem din partea clientului informare ca, codul de tva ar fi fost suspendat pentru anumite perioade din intervalul dat.
Deoarece, in prezent nu exista o validare automata in momentul emiterii facturilor, a validitatii codurilor de TVA, cum putem pe viitor sa evitam repetarea acestor neajunsuri (gen listare lunara din vies si salvare) sau ce alte posibilitati ar fi?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Creeaza un CONT de TESTARE GRATUITA pentru a avea acces la toate raspunsurile din PortalCodulFiscal.ro, completand formularul de mai jos. (Poti vedea exemple de raspunsuri cu un Click AICI)
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!