Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Noiembrie 2024

Majorarea valorii tichetelor de masa: Ce implica aceasta schimbare pentru angajati si angajatori

11 Iul 2023

Majorarea valorii tichetelor de masa va fi implementata in doua etape: 35 de lei incepand cu 1 august 2023 si 40 de lei incepand cu 1 ianuarie 2024.

In prezent, conform Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, valoarea nominala a unui tichet de masa nu poate depasi suma de 30 de lei.
Majorarea valorii tichetelor de masa are o serie de potentiale efecte pozitive asupra angajatilor:
  1. Mai multa putere de cumparare pentru mancare: Cresterea valorii tichetelor de masa inseamna ca angajatii vor avea mai multi bani pentru mancare. Acest lucru poate duce la o mai buna nutritie si o calitate mai buna a vietii;
  2. Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
  3. Mai multa flexibilitate: Cu o valoare mai mare a tichetelor de masa, angajatii pot avea mai multa flexibilitate in ceea ce priveste alegerea alimentelor si restaurantelor;
  4. Cresterea moralului si satisfactiei la locul de munca: Beneficiile extra salariale, cum ar fi tichetele de masa, pot ajuta la cresterea satisfactiei in randul angajatilor. Acest lucru poate duce la o crestere a productivitatii si a angajamentului fata de locul de munca.
Desi cresterea in sine nu pare mare, impactul poate fi mai semnificativ atunci cand se multiplica cu numarul total de tichete de masa pe care un angajat le primeste intr-o luna.
Majorarea valorii tichetelor de masa va avea si un impact asupra angajatorilor, care vor trebui sa aloce mai multe resurse pentru acoperirea costurilor acestora.

Art. 10 al HG nr. 1045/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare prevede urmatoarele reguli referitoare la acordarea tichetelor de masa:
  1. Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna;
  2. Nu se considera zile lucratoare perioadele in care salariatii sunt in concediu de odihna, sau zile libere platite pentru evenimente familiale/ sarbatori legale, zile festive etc., sunt delegati/detasati in afara localitatii lor de munca si primesc indemnizatie de delegare/ detasare, sau se afla in concediu medical, absenti de la locul de munca etc;
  3. Nu se acorda tichete de masa personalului care beneficiaza de indemnizatie de hrana;
  4. Salariatii beneficiaza lunar de un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucrate, iar acest numar nu poate depasi numarul de zile lucratoare din luna pentru care se acorda tichetele.
  5. In cazul salariatilor cu contract cu timp partial sau care ocupa mai multe functii, tichetele pot fi acordate doar de angajatorii la care salariatii respectivi isi desfasoara functia de baza. Daca functia de baza nu poate fi stabilita, salariatul trebuie sa aleaga in scris angajatorul care i le va acorda si sa transmita aceasta optiune si celorlalti angajatori in maximum 10 zile lucratoare.
  6. In cazul salariatilor cu program mai mare de 8 ore in regim de tura, numarul de zile pentru care se acorda tichetele se determina prin impartirea numarului de ore la durata normala a timpului de munca de 8 ore. Fractiile rezultate se considera zi de prezenta la munca, cu conditia ca totalul zilelor sa nu depaseasca numarul de zile lucratoare din luna respectiva.
Exemplul 1:
In luna iunie (20 de zile lucratoare) salariatul A (8 ore/zi) a lucrat 168 ore.
In acest caz, intrucat luna iunie a avut 20 de zile lucratoare, iar salariatul a lucrat 168 de ore - 21 de zile (8 ore/zi) numarul de tichete de masa pe care le poate primi este de 20.

Exemplul 2:
In luna iunie salariatul B (8 ore/zi) a lucrat 120 ore si 40 ore a avut concediu de odihna.
Daca salariatul B a lucrat 15 zile (120 ore) si a avut 5 zile de concediu de odihna (40 ore) putem calcula numarul de tichete in urmatorul mod:
Numarul de zile lucratoare = Numarul total de zile lucratoare - Numarul de zile de concediu de odihna: 20 - 5  = 15 zile lucratoare.
Astfel, salariatul poate primi un numar de tichete de masa cel mult egal cu numarul de zile lucratoare, adica 15 tichete de masa.
In acest caz, numarul de zile lucrate (15) nu a depasit numarul de zile lucratoare din luna (20).

Exemplul 3:
In luna iulie salariatul C (8 ore/zi) a lucrat 9 ore pe zi - 10 de zile si 8 ore pe zi - 10 zile.
Pentru a determina numarul de tichete de masa pe care le va primi angajatul, trebuie mai intai sa calculam numarul total de ore lucrate in luna iunie.
Pentru cele 10 zile in care angajatul a lucrat 9 ore pe zi, totalul orelor lucrate este de 90 de ore.
Pentru cele 10 zile in care angajatul a lucrat 8 ore pe zi, totalul orelor lucrate este de 80 de ore.
Numarul total de ore lucrate in iunie este de 90 ore + 80 ore = 170 ore.
Daca impartim numarul total de ore la durata normala a unei zile de lucru (8 ore) obtinem numarul total de zile pentru care salariatul va primi tichete de masa: 170 ore / 8 ore/zi = 21.25 zile.

Fractiile rezultate din calcul se considera zi de prezenta la lucru, cu conditia ca totalul zilelor rezultat sa nu depaseasca numarul de zile lucratoare din luna pentru care se acorda tichetele.

In acest caz, numarul total de zile lucratoare in iunie este de 20 de zile, asa ca, desi calculul nostru a produs un numar de 21.25 zile, angajatul va primi tichete de masa doar pentru 20 de zile, deoarece acesta este numarul de zile lucratoare din luna analizata.

In concluzie, aceste norme asigura o distributie corecta si echitabila a tichetelor de masa intre angajati, in functie de timpul pe care il petrec efectiv lucrand. In acelasi timp, ele protejeaza angajatii care lucreaza ore suplimentare, asigurandu-i ca primesc tichete de masa pentru toate zilele pe care le-au lucrat, fara insa a depasi numarul total de zile lucratoare din luna respectiva.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre modificari fiscale

Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal. Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...

Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE. Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Ian202024

Contract de inchiriere spatiu cu doi coproprietari (soti)

de Mariana Prejbeanu valabil la 20 Ian 2024
Intrebare: Am inchiriat un spatiu si pe contractul de inchiriere apar ambii soti proprietari, cu cota parte de 50%. Prin prisma modificarilor din 2024 privind impozitul cu retinere la sursa, cum ar trebui sa procedez, sa impozitez suma virata lunar si apoi, sa declar la sfarsitul anului in D205 ambii soti, impartind venitul si impozitul la 2? Virarea venitului din chirie il fac intr-un singur cont comunicat ...
Dec082023

Conditii 2024 pentru aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii

de Alexandru Palaghia valabil la 08 Dec 2023
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca incepand cu anul 2024, pentru a ramane platitor impozit pe venit microintreprindere mai este conditionat de angajarea unei persoane? Cifra de afaceri la sfarsitul anului 2023 este 50,000 euro.
Dec092023

Compensare intre drepturi si obligatii

de Profeanu Laura valabil la 09 Dec 2023
Intrebare: O microintreprindere care aplica sistemul de TVA la incasare doreste sa ofere sub forma de dividende un birou (amenajat ca locuinta) impreuna cu parcarea subterana catre asociatul unic. Biroul a fost achizitionat impreuna cu parcarea subterana in ian. 2022 prin taxare inversa, iar livrarea catre asociat se doreste cu TVA de 5% ca parte a politicii sociale. Pasii pe care dorim sa ii urmam sunt in ...
Vezi toate studiile de caz despre modificari fiscale keyboard_double_arrow_right
Majorarea valorii tichetelor de masa va fi implementata in doua etape: 35 de lei incepand cu 1 august 2023 si 40 de lei incepand cu 1 ianuarie 2024.