Masurile fiscal bugetare publicate in Monitorul Oficial. Ce prevede actul normativ?
21 Mar 2020
In M.Of. nr. 230 din 21 martie 2020 a fost publicata O.U.G. nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare.
Masurile fiscale introduse prin acest act normativ vizeaza:
- Prorogarea termenului pentru plata primei rate pentru impozit pe cladiri, impozit pe teren si impozit pe mijloacele de transport si pentru aplicarea bonificatiei de 10% pentru pentru plata cu anticipatie a acestor impozite, datorate pentru intregul an de la 31 martie 2020 la 30 iunie 2020, inclusiv.
- Prorogarea termenelor pentru depunerea notificarii si solicitarii de restructurarea obligatiilor bugetare conform O.G. nr. 6/2019, astfel:
- debitorul care doreste sa isi restructureze obligatiile bugetare potrivit capitolului I din O.G nr. 6/2019 are obligatia de a notifica organul fiscal competent cu privire la intentia sa in perioada 1 februarie-31 iulie 2020, fata de 31 martie 2020 cat era anterior.
- solicitarea de restructurare se poate depune pana la 30 octombrie 2020 sub sanctiunea decaderii, fata de 31 iulie 2020 cat a fost stabilita anterior, prin O.G. nr. 6/2020.
- Suspendarea dobanzilor si penalitatilor si inceperea masurilor de executare silita.
Intre data de 21 martie 2020 – si termenul de 30 de zile de la incetarea starii de urgenta:
- pentru obligatiile fiscale scadente incepand cu 21 martie 2020 si neachitate pana la implinirea termenului de 30 de zile de la incetarea starii de urgenta nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere. Acestea nu sunt considerate obligatii fiscale restante.
- Se suspenda sau nu incep masurile de executare silita prin poprire a creantelor bugetare, cu exceptia executarilor silite care se aplica pentru recuperarea creantelor bugetare stabilite prin hotarari judecatoresti pronuntate in materie penala. Masurile de suspendare se aplica de institutiile de credit sau tertii popriti prin efectul legii, fara alte formalitati din partea organelor fiscale.
- Contribuabilii care aplica sistemul de declarare si plata a impozitului pe profit anual cu plati anticipate efectuate trimestrial, nu mai sunt obligati sa determine platile anticipate trimestriale in suma de o patrime din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, actualizat cu indicele preturilor de consum. Acestia pot efectua platile anticipate trimestriale pentru anul 2020 la nivelul sumei rezultate din calculul impozitului pe profit trimestrial, curent. Modul de calcul se pastreaza pentru toate trimestrele anului fiscal 2020.
Alte masuri:
- Modificari in Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii - IMM INVEST ROMANIA aprobat prin O.U.G. nr. 110/2017.
- Amanarea ratelor si dobanzilor aferente imprumuturilor acordate de MFP din venituri realizate din privatizarea unitatilor/subdiviziunilor teritoriale.
Pentru aceste imprumuturi MFP prelungeste perioada creditului cu trei luni prin mutarea corespunzatoare a datelor de scadenta.
- Instituirea unui nou mecanism privind aprobarea operatiunilor acordate de catre Eximbank – SA in numele si in contul statului care conduc la o expunere cumulata pe acelasi debitor sau grup de debitori de peste 50 mil. euro echivalent, in contextul instituirii starii de urgenta pe teritoriul Romaniei.
- Posibilitatea de acordare a unui imprumut Companiei Nationale Unifarm SA pentru rambursarea primei transe din imprumutul acordat de Eximbank in numele si in contul statului si pentru achizitia de urgenta de material si echipament sanitar in contextul epidemiei cu coronavirus in Romania.
- Masuri bugetare privind rectificari bugetare, virarea de credite bugetare si de angajament neutilizate.
- Masuri pentru intreprinderile mici si mijlocii astfel cum sunt definite de Legea nr. 346/2004 care si-au intrerupt activitatea total sau partial in baza deciziilor emise de autoritatile competente pe perioada starii de urgenta si care detin Certificatul de urgenta emis de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de afaceri:
- amanarea la plata pentru serviciile de utilitati – electricitate, gaze naturale, apa, telefonie, internet precum si de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare.
- In contractele in derulare, altele decat cele de la lit. a) poate fi invocata forta majora impotriva acestora numai dupa incercarea, dovedita cu inscrisuri comunicate intre parti prin orice mijloc, inclusiv prin mijloace electronice, de renegociere a contractului, pentru adaptarea clauzelor acestora cu luarea in considerare a conditiilor exceptionale generate de starea de urgenta.
- Penalitatile stipulate pentru intarzieri in executarea obligatiilor din contracte incheiate cu autoritati publice nu se datoreaza pe durata starii de urgenta.
- Amanarea la plata pentru serviciile de utilitati – electricitate, gaze naturale, apa, telefonie, Internet precum si de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu social si de sedii secundare pentru urmatoarele persoane/entitati:
- urmatoarele profesii care indeplinesc servicii de interes public: formele de exercitare a profesiei de notar public, de avocat si de executor judecatoresc a caror activitate este afectata direct prin masurile dispuse de autoritatile publice, pentru prevenirea si combaterea pandemiei determinate de infectia cu coronavirus COVID- 19. Criteriile pe baza carora sunt stabiliti beneficiarii vor fi stabilite prin hotarare de guvern.
Membrii acestor profesii sunt obligati ca pe perioada instituirii starii de urgenta sa ia cu observarea regulilor de disciplina sanitara si a celorlalte masuri de protectie si preventie stabilite de autoritatile competente, masuri necesare in vederea continuarii activitatii. Nerespectarea acestei obligatii constituie abatere disciplinara care se sanctioneaza cu excluderea din profesie, in conditiile si conform procedurilor stabilite de legislatia in vigoare, aplicabile fiecarei profesii.
Salariatii acestor forme de exercitare a profesiei care refuza indeplinirea sarcinilor de serviciu asumate prin contractul individual de munca si din acest motiv nu se poate asigura desfasurarea in conditii optime a activitatii nu vor avea acces la beneficiile de asistenta sociala sau la alte facilitati ce se vor acorda pe durata starii de urgenta.
- Cabinetele medicilor de familie si cabinetele stomatologice in care isi desfasoara activitatea in orice forma, cel mult 20 de persoane si a caror activitate este afectata direct de masurile dispuse de autoritatile publice pentru prevenirea si combaterea pandemiei determinate de infectia cu coronavirus COVID- 19. Criteriile pe baza carora sunt stabiliti beneficiarii vor fi stabilite prin Hotarare de Guvern.
- Federatiile sportive nationale si cluburile sportive care detin certificat de identitate sportiva si a caror activitate este afectata direct prin masurile dispuse de autoritatile publice, pentru prevenirea si combaterea pandemiei determinate de infectia cu coronavirus COVID- 19. Criteriile pe baza carora sunt stabiliti beneficiarii vor fi stabilite prin hotarare de guvern
- Prelungirea termenului de depunere a declaratiei privind beneficiarii reali, prevazut la art. 56 alin.(4) si art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 cu 3 luni de la data incetarii starii de urgenta, iar pe durata starii de urgenta se suspenda depunerea acestei declaratii.
- Prelungirea termenului de depunere a declaratiei privind beneficiarii reali, prevazut la art. 344 alin. (4) din O.G. 26/2000 si art. 63 din Legea 129/2019, pentru completarea documentelor conform cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din O.G. nr. 26/2000 cu 3 luni de la data incetarii starii de urgenta, iar pe durata starii de urgenta se suspenda depunerea declaratiei si completarea documentelor.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Studii de caz si articole despre masuri fiscale
Ian112024
Impozit microintreprindere 3% pentru cod CAEN 8622
de
Amelia Dumitras
valabil la 11 Ian 2024
Intrebare: Va rog sa imi spuneti pentru un SRL - MEDIC, cod CAEN 8622, care incepe activitatea cu data de 15.01.2024 si angajeaza un salariat pana la data de 31.01.2024 este corecta aplicarea cotei pe venit micro in valoare de 1%?
Modificari fiscale - saptamana 07 - 13 iunie 2021
de
Irina Dumitrescu
15 Iun 2021
1. O.U.G. nr. 44/2021 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca
Publicat in: M.Of. nr. 575 din 07.06.2021
Ce ...
Modificari fiscale in saptamana 13-19 iulie 2020
de
Portal Codul Fiscal
20 Iul 2020
Legea nr. 131/2020 pentru completarea alin. (8) al art. 270 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr. 217/2016 privind diminuarea risipei alimentare
Publicat in: M.Of. nr. 623 din 15.07.2020
Ce prevede: Prin Legea nr. 217/2016 privind diminuarea risipei alimentare, republicata, au fost implementate o serie de masuri in vederea diminuarii ...
Vezi toate studiile de caz despre masuri fiscale keyboard_double_arrow_right