Modificari fiscale 02 - 08 mai 2022
09 Mai 2022
1. O.A.N.A.F. nr. 802/2022 privind stabilirea bunurilor cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii
Publicat in: M.Of. nr. 430 din 03.05.2022
Ce prevede: Ordinul aproba bunurile cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizarii prin Sistemul RO e-Transport, sistem ce urmeaza a fi implementat de la 01 iulie 2022 conform O.U.G. nr. 41/2022.
2. Legea 125/2022 completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale
Publicat in: M.Of. nr. 456 din 06.05.2022
Ce prevede: Prin aceasta lege se stabileste ca perioada in care o persoana fizica autorizata desfasoara activitati economice constituie vechime in specialitate, in urmatoarele cazuri:
a) activitatea economica pe care o desfasoara PFA a produs venituri nete in anul supus recunoasterii vechimii a caror valoare este cel putin egala cu nivelul a de 12 ori salariul minim brut pe tara garantat in plata stabilit potrivit legii in anul respectiv;
b) PFA este inregistrata la registrul comertului cu un singur cod CAEN de activitate sau cu codul CAEN principal de activitate pentru care se doreste recunoasterea vechimii.
Vechimea in munca si, dupa caz, vechimea in specialitate este considerata perioada in care PFA a desfasurat activitate economica si a achitat contributiile, taxele si impozitele legale, nefiind luata in considerare perioada in care PFA nu a avut activitate generatoare de venit sau a avut activitatea suspendata."
3. Legea nr. 128/2022 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata.
Publicat in: M.Of. nr. 456 din 06.05.2022
Ce prevede: Legea aduce modificari si completari privind obligatiile de a utiliza sisteme moderne de plata (POS, aplicatii).
Operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si institutiile si autoritatile publice, indiferent de modul de finantare si subordonare, care incaseaza impozite, taxe, contributii, amenzi, dobanzi, penalitati de intarziere, penalitati, tarife, alte obligatii de plata si sume pentru serviciile prestate sau intermediate, au obligatia sa accepte incasari si prin intermediul cardurilor de debit, de credit sau preplatite, atat prin intermediul unui terminal POS, cat si prin aplicatii care faciliteaza acceptarea platilor electronice.
Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si cu ridicata precum si cele care desfasoara activitati de prestari de servicii, care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 50.000 euro in echivalent lei, au obligatia sa accepte ca mijloc de plata cardurile de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare, inclusiv aplicatii ce faciliteaza acceptarea platilor electronice.
Obligatia de acceptare se naste incepand cu trimestrul urmator celui in care incasarile din cursul anului respectiv au depasit pragul de 50.000 euro. Cursul de schimb valutar pentru determinarea echivalentului in lei este cel comunicat de BNR in ultima zi a anului precedent.
In cazul in care, timp de 2 ani consecutivi, pragul nu a fost depasit, entitatile nu mai au obligatia de acceptare a cardurilor de debit, de credit sau preplatite, prin intermediul unui terminal POS si/sau al altor solutii moderne de acceptare.
Operatorii economici furnizori de servicii de utilitate publica, precum si institutiile si autoritatile, indiferent de modul de finantare si subordonare, care incaseaza impozite, taxe, contributii, amenzi, dobanzi, penalitati, penalitati de intarziere, tarife sau alte obligatii de plata si sume pentru serviciile prestate sau intermediate, au obligatia sa accepte incasarea sumelor printr-un sistem electronic de plata la distanta/online.
Sunt exceptate de la aceasta obligatie entitatile care au punctele de incasare amplasate in zone nedeservite de retele de comunicatii electronice.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Studii de caz si articole despre e-transport
Noi termene pentru amenzile privind monitorizarea GPS a transporturilor: aplicabile din 1 aprilie 2025
de
Profeanu Laura
22 Nov 2024
Odata cu intrarea in vigoare a OUG 129/2024 (de la 11 noiembrie 2024) sistemul RO e-Transport primeste un nou termen pentru aplicarea sanctiunilor, respectiv 1 aprilie 2025. Decizie reflecta eforturile Guvernului de a sprijini operatorii economici in procesul de adaptare la cerintele legale complexe, avand in vedere impactul considerabil pe care monitorizarea transporturilor il are asupra ...
Nov212024
Declarare in RO e-Transport
de
Gina Popescu
valabil la 21 Nov 2024
Intrebare:
1. Returnam ambalaje (europaleti) firmei furnizoare de marfa din Ungaria cu aviz de insotire a marfurilor si CMR. Nu emitem factura pentru livrare intracomunitara, deoarece furnizorul emite factura cu semnul minus.
Ce "tip operatiune" trebuie selectat pentru obtinerea codului UIT la returnarea ambalajelor pe baza de aviz? In cazul nostru, europaleti.
2. Emitem factura pentru ...
Nov182024
Obtinere cod UIT pentru achizitie intracomunitara
de
Gina Popescu
valabil la 18 Nov 2024
Intrebare:
In luna octombrie am receptionat o comanda (teava) din Italia - factura a fost emisa catre noi SC X SRL dar livrarea s-a efectuat din Italia direct catre clientul nostru SC Y SRL din Romania. SC X SRL a emis cod UIT si l-a comunicat furnizorului din Italia. La receptie s-a constatat ca marfa nu corespundea cu dimensiunile facturate - a fost facturat teava 160 insa s-a receptionat teava 190. ...
Nov162024
Tratament contabil si fiscal pentru achizitie autoturism din stat tert importat intr-un stat membru
de
Amelia Dumitras
valabil la 16 Nov 2024
Intrebare:
Se achizitioneaza o masina din SUA. Primim factura de la Copart SUA cu pretul masinii si alte taxe (pentru licitare, poarta, depozitare, etc.), pe care firma le plateste la data primirii facturii, in luna X. Se primeste factura de la AUTOBIDMASTER SUA pentru transport SUA - Germania (Transport maritim, terestru plus asigurare), care se plateste in luna X. Masina ajunge in Germania in luna X 2 ...
Nov142024
Sponsorizare in bunuri. Manastire din Grecia
de
Vera Constantin
valabil la 14 Nov 2024
Intrebare:
O societate producatoare de tamplarie incheie un contract de sponsorizare (ferestre si usi din productia proprie) cu o Manastire din Grecia. Avand in vedere ca Manastirea nu este inscrisa in Registrul entitatilor de cult din Romania, cheltuiala este deductibila fiscal?
Fiind o sponsorizare intracomunitara (in produse din productia proprie) care este regimul TVA? Este necesara obtinerea ...
Nov142024
Stocuri la dispozitia clientului, declarare transport
de
Elena Garofil
valabil la 14 Nov 2024
Intrebare:
Achizitionam materie prima de la un furnizor din Germania. Contractul incheiat cu acest furnizor prevede achizitia materiilor prime in sistem call-off-stocks (respectiv, furnizorul livreaza stocuri la dispozitia clientului, care se factureaza de catre acesta la momentul transferului din gestiunea de custodie in gestiunea noastra - pentru consum). Sunt aplicabile prevederile art. 270 indice 1 ...
Vezi toate studiile de caz despre e-transport keyboard_double_arrow_right