Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Modificari fiscale 26 septembrie - 2 octombrie 2022


1. O.M.F. nr. 2.062/2022 privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul II al anului 2022

Publicat in: M.Of. nr. 948 din  28.09.2022 
 
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Ce prevede: Ordinul stabileste valoarea nominala a tichetelor de cresa pentru semestrul II al anului 2022, incepand cu luna octombrie 2022 si pentru primele 2 luni ale semestrului I al anului 2023, respectiv februarie 2023 si martie 2023. Valoarea sumei lunare care se acorda sub forma de tichete de cresa este de 570 lei (o crestere cu 50 lei fata de valoarea anterioara - 520 lei).
 
2. O.A.N.A.F. nr. 1711/2022 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate de institutiile financiare raportoare in vederea indeplinirii obligatiilor prevazute la art. 62 alin. (1) si art. 291 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
 
Publicat in: M.Of. nr. 951 din  29.09.2022 
 
Ce prevede: Ordinul aproba modelul formularelor utilizate de institutiile financiare raportoare, respectiv formularele F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA, cuprinzand informatiile raportate in vederea indeplinirii obligatiilor prevazute la art. 62 alin. (1) si art. 291 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

Institutiile financiare raportoare depun formularele prevazute la art. 1, chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.
 
3. O.U.G. nr. 132/2022 privind modificarea si completarea unor acte normative
 
Publicat in: M.Of. nr. 957 din  30.09.2022 
 
Ce prevede: Ordinul aduce modificari si completari OUG 41/2022 cu privire la Sistemul national privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e-Transport:

Principalele modificari vizeaza:
  • Redefinirea unor termeni: partida de bunuri, organizatorul transportului, transport pe teritoriul national al bunurilor cu risc fiscal ridicat in cazul bunurilor care fac obiectul unui export, transfer intre gestiuni, tranzactii intracomunitare, data declarata pentru inceperea transportului, codul UIT
  • Implementarea in sistem a transporturilor efectuate in nume propriu, transportul bunurilor returnate, care nu au facut obiectul receptiei, transportul in cadrul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer si transportul bunurilor reprezentand stocuri la dispozitia clientului 
Obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport revine si urmatorilor utilizatori, introdusi la art. 8 din ordonanta de urgenta:
- operatorului economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat detinute si transportate intre locul de incarcare si locul de descarcare, situate pe teritoriul national;
- prestatorului de servicii din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei pentru prestarea de servicii, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in statul partenerului comercial;
- beneficiarului din Romania in cazul unor operatiuni comerciale reprezentand un nontransfer atat pentru bunurile expediate din Romania pentru prestarea de servicii intr-un stat membru al Uniunii Europene, cat si pentru bunurile rezultate reexpediate in Romania;
- clientului din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru catre care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile descarcate pe teritoriul Romaniei, cat si pentru bunurile livrate intr-un stadiu ulterior dupa sosire, catre alta persoana impozabila din Romania sau in cazul in care bunurile respective sunt returnate in statul membru din care au fost expediate sau transportate initial;
- furnizorului din Romania in cazul unor operatiuni comerciale ce se subscriu regimului de stocuri la dispozitia clientului in situatia in care Romania este statul membru din care au fost expediate sau transportate bunurile, atat pentru bunurile expediate din Romania, cat si in cazul in care bunurile respective sunt returnate in Romania.
 
  • Introducerea unor obligatii noi pentru organizatorul sau operatorul de transport: organizatorul transportului sau operatorul de transport, dupa caz, are obligatia sa actualizeze, in perioada de valabilitate a codului UIT, informatiile privind identificarea vehiculului de transport rutier ori de cate ori acestea se modifica, inainte de repunerea in miscare.
  • Reglementarea situatiei in care sistemul nu este functional - in situatia in care, la punerea in miscare a mijlocului de transport incarcat cu bunuri cu risc fiscal ridicat sau pe parcursul desfasurarii transportului, Sistemul RO e-Transport nu este functional, obligatia de declarare ori de actualizare se suspenda pana la repunerea in functiune a sistemului. Perioadele de nefunctionare a Sistemului RO eTransport vor fi publicate pe paginile de internet ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Ministerului Finantelor In acest caz obligatiile trebuiesc indeplinite pana la sfarsitul urmatoarei zile lucratoare repunerii in functiune a sistemului, inclusiv pentru transporturile incheiate.
  • Introducerea obligatiei conducatorului vehiculului de transport de a prezenta documentele care insotesc transportul de bunuri cu risc fiscal ridicat si ofiterilor si agentilor de politie din cadrul Politiei Romane, la solicitarea acestora. Politia Romana va avea acces informatic la Sistemul RO e-Transport.
  • Introducerea unui termen de valabilitate a codului UIT de 15 zile calendaristice pentru achizitii intracomunitare, tranzactii intracomunitare aflate in tranzit, nontransferurilor si stocurilor la dispozitia clientului. Pentru celelalte operatiuni se mentine termenul de 5 zile calendaristice.
  • In cazul in care din documentele detinute de catre depozitari, in cazul bunurilor care fac obiectul tranzactiilor intracomunitare aflate in tranzit nu rezulta incadrarea bunurilor transportate in categoria bunurilor cu risc fiscal ridicat, acestia au obligatia declararii in Sistemul RO e-Transport a datelor aferente transporturilor pentru toate bunurile transportate in cadrul unei partide de bunuri.
  • Prorogarea aplicarii prevederilor privind contraventiile si sanctiunile pana la 1 ianuarie 2023.
 
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre tichete de cresa

Modificari fiscale in saptamana 19-25 octombrie 2020

de Irina Dumitrescu 26 Oct 2020
1. O.M.E.E. nr. 3.083/2020 pentru aprobarea Procedurii de implementare a masurii "Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor" din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate ...
Mai232019

Tichete de cresa. Varsta copilului la data acordarii

de Rodica Mantescu valabil la 23 Mai 2019
Intrebare: Salariatul nostru isi va da copilul la cresa la varsta de 1 an si 8 luni. Sotia lui va iesi din CIC, revenind la locul de munca, atunci cand copilul va avea varsta de 1 an si 10 luni. Va rog sa ne spuneti in ce interval/perioada poate beneficia salariatul nostru de tichete de cresa? Mentionam ca acest copil este sanatos, nu este cu handicap. Poate beneficia salariatul nostru de tichete de cresa ...
Iun092016

Tratament fiscal. Tichete cadou acordate salariatilor de furnizori

de Gabriela Dita valabil la 09 Iun 2016
Intrebare: Daca o firma primeste tichete cadou de la furnizorii sai ca urmare a unei campanii de marketing si apoi le distribuie salariatilor, care este tratamentul fiscal? Trebuie sa impoziteze valoarea acestora la salariati (ce depaseste 150 lei/persoana)?
Vezi toate studiile de caz despre tichete de cresa keyboard_double_arrow_right