Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2024

Modificari fiscale in saptamana 20-26 iulie 2020


  1. O.M.F.P. nr. 2.100/2020 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii
Publicat in: M.Of. nr. 635 din 20.07.2020

Ce prevede: Ordinul aproba Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, conform cap. II din O.U.G. nr. 69/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru instituirea unor masuri fiscale precum si documentele conexe acestei proceduri.
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
  1. O.M.M.P.S. nr. 1.140/2020 pentru aprobarea Metodologiei de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor, precum si inregistrarile care se efectueaza in acesta
Publicat in: M.Of. nr. 651 din 23.07.2020

Ce prevede: Ordinul aproba Metodologia de intocmire si transmitere a Registrului electronic de evidenta a zilierilor, precum si inregistrarile care se efectueaza in acesta. Au obligatia de a infiinta, completa si transmite Registrul electronic de evidenta a zilierilor beneficiarii de lucrari, definiti conform art. 1 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru infiintarea Registrului, Beneficiarul obtine numele de utilizator si parola de la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul, denumit in continuare ITM competent.

Meodologia contine:
- mentiuni cu privire la infiintarea Registrului;
- mentiuni cu privire la instalarea si autorizarea accesului la aplicatia "Inspectia Muncii";
- mentiuni cu privire la continutul si modalitatea de completare a Registrului;
- mentiuni cu privire la transmiterea Registrului;
- modelele documentelor conexe metodologiei.
 
  1. O.A.N.A.F. nr. 3.011/2020 privind modificarea anexei nr. 4 "Instructiuni de completare a formularului 100 «Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat», cod 14.13.01.99/bs" la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa
Publicat in: M.Of. nr. 651 din 23.07.2020

Ce prevede: Ordinul modifica instructiunile de completare a formularului 100 cu privire la declararea bonificatiei la plata impozitului pe profit/veniturile microintreprinderilor pentru trimestrele 2 si 3 ale anului 2020, conform art. 1 din OUG 33/2020, astfel cum a fost modificat prin OUG nr. 99/2020.
 
  1. O.U.G. nr. 120/2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2
Publicat in: M.Of. nr. 658 din 24.07.2020

Ce prevede: Ordinul aproba masuri de sprijin pentru salariatii angajatorilor a caror activitate a fost suspendata ca urmare a anchetei epidemiologice efectuate de directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. Acestia  beneficiaza de acordarea indemnizatiei prevazute la art. XI din OUG 30/2020, cu exceptia salariatilor aflati in concediu medical si care primesc indemnizatia de asigurari sociale aferenta.
Indemnizatia se calculeaza pentru numarul de zile in care activitatea a fost suspendata.
Aceasta  masura se aplica pe toata perioada in care activitatea este suspendata, dar nu mai tarziu de data de 31 decembrie 2020, regimul fiscal al indemnizatiilor fiind cel reglementat la art. XI din OUG 30/2020.
 
  1. Legea 153/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru completarea Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati
 
Publicat in: M.Of. nr. 659 din 24.07.2020

Ce prevede: Legea inroduce urmatoarele facilitati pentru achizitia aparatelor de marcat electronice:
  • In cazul platitorilor de impozit pe profit, cheltuielile sunt nedeductibile la data punerii in functiune insa contribuabilii care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale scad costul lor de achizitie din impozitul pe profit datorat pentru trimestrul in care au fost puse in functiune, in cazul in care acestia datoreaza impozit pe profit trimestrial, sau din impozitul pe profit anual, in cazul contribuabililor care aplica sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit potrivit prevederilor prezentei litere se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.
 
Contribuabilii care datoreaza impozit pe profit, la data determinarii impozitului pe profit pentru anul 2020, scad din impozitul pe profit si costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si al celor puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a acestei legi, cu conditia ca la data achizitiei respectivelor aparate de marcat electronice fiscale contribuabilii sa fi fost platitori de impozit pe profit.

Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si al celor puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a acestei  legi va reprezenta sume asimilate cheltuielilor nedeductibile la calculul impozitului pe profit, dar care se scad din impozitul pe profit al anului 2020. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe profit, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.
 
  • In cazul platiorilor de impozit pe veniturile microinreprinderilor – cheltueilile nu se mai scad din baza impozabila ci se deduc din impozit. Astfel, microintreprinderile care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale scad costul de achizitie aferent lor din impozitul pe veniturile microintreprinderilor in trimestrul in care au fost puse in functiune, in limita impozitului pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul respectiv. Sumele care nu sunt scazute se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive. Scaderea acestor sume din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
 
Contribuabilii care datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor, la data determinarii impozitului pe veniturile microintreprinderilor pentru trimestrul 4 al anului 2020, scad din impozitul pe veniturile microintreprinderilor si costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si al celor puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a acestei legi, cu conditia ca la data achizitiei respectivelor aparate de marcat electronice fiscale contribuabilii sa fi fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor.

Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, in anul 2019, precum si al celor puse in functiune in anul 2020 inaintea intrarii in vigoare a acestei legi se va adauga la baza impozabila pentru trimestrul 4 al anului 2020 dar se scade din impozitul pe veniturile microintreprinderilor determinat in trimestrul respectiv. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reporteaza in urmatoarele 28 de trimestre consecutive. Recuperarea acestor sume se va efectua la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
  • Persoanele fizice care daoreaza impozit din activitati independene, impuse in sistem real, la determinarea venitului net anual impozabil adauga costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale puse in functiune in anul respectiv si deduc din impozitul anual datora costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale puse in functiune in anul respectiv.
Contribuabilii care datoreaza impozit pe venit, la data determinarii impozitului pe venit aferent anului 2020, adauga la venitul net anual impozabil determinat la art. 118 alin. (2) lit. b) costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018, precum si in anul 2019.

Costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale achizitionate si puse in functiune in anul 2018 si in anul 2019 se scade din impozitul pe venit calculat potrivit art. 123 alin. (1) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Sumele care nu sunt scazute din impozitul pe venit, potrivit prevederilor prezentului alineat, se reporteaza in urmatorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua la fiecare termen de plata a impozitului pe venit.
 
- Contribuabilii obligati la plata impozitului specific care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale  scad costul de achizitie aferent lor din impozitul specific in anul in care au fost puse in functiune, in limita impozitului specific datorat pentru anul respectiv. Sumele care nu sunt scazute se reporteaza in anul urmator, pe o perioada de 7 ani consecutivi.
 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre noutati fiscale

Proiect de OUG. Masuri de implementare si utilizare a decontului precompletat RO e-TVA

de Profeanu Laura 21 Iun 2024
Guvernul a adoptat vineri principalele reguli pentru implementarea deconturilor precompletate de TVA, incepand cu luna august 2024, acestea fiind incluse intr-un proiect de Ordonanta de Urgenta (OUG). Documentul extinde sursele de informatii pe care se bazeaza deconturile precompletate si detaliaza modul in care sunt gestionate situatiile in care apar diferente intre forma precompletata de ...
Iun212024

Decontul precompletat RO e-TVA. Diferente semnificative

de Profeanu Laura valabil la 21 Iun 2024
TVA » E-TVA
Intrebare: Proiect RO e-TVA. Va rog sa ne dati cateva exemple practice pentru a intelege corect: Conditiile cumulative de minim 20% in cota procentuala si o valoare absoluta de minim 1.000 lei, rezultate din compararea valorilor inscrise in randurile din decontul de taxa pe valoarea adaugata depus de persoana impozabila, cu cele corespunzatoare randurilor din decontul precompletat RO e-TVA. Multumesc.
Iun212024

Ro e-Factura din iulie 2024

de Vera Constantin valabil la 21 Iun 2024
Intrebare: Va rugam sa ne prezentati modificarile e-factura incepand cu data de 01.07.2024 in ce priveste modificarea termenului de trimitere, temei legal, termen si in ce priveste facturile de achizitie document justificativ contabilitate, amenzi. Va multumim!

Dosarul preturilor de transfer pentru marii contribuabili: Termen 25 iunie 2024

de Profeanu Laura 17 Iun 2024
In acest an, marii contribuabili trebuie sa finalizeze dosarul preturilor de transfer pana la data de 25 iunie 2024. Intrucat OUG nr. 153/2020 a stabilit termenul pentru declararea si plata impozitului pe profitul aferent anului 2023, pentru 25 iunie 2024, acesta este si termenul pentru intocmirea dosarului preturilor de transfer pentru marii contribuabili, conform normelor stabilite de ANAF ...

Clarificari recente de la CJUE privind sediile fixe

de Profeanu Laura 15 Iun 2024
Deciziile autoritatilor fiscale din Romania privind impunerea TVA pentru existenta de sedii fixe au fost recent subiectul unei hotarari importante de la Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE). In speta Adient C-533/22, CJUE a oferit clarificari esentiale, invalidand abordarile generalizate ale ANAF care nu gasesc sustinere in legislatia de TVA europeana. Contextul spetei La baza ...

Majorarea deducerii personale de baza de la 1 iulie 2024

de Profeanu Laura 14 Iun 2024
Incepand cu 1 iulie 2024, angajatii din Romania vor beneficia de o majorare a deducerii personale de baza, o modificare direct corelata cu cresterea salariului minim brut pe tara. Deducerea personala este suma scutita de la impozitare, destinata a micsora sarcina fiscala a angajatilor, in special a celor cu venituri modeste. Conform art. 77 din Codul fiscal, deducerea personala de baza este ...
Vezi toate studiile de caz despre noutati fiscale keyboard_double_arrow_right