Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Noiembrie 2024

Modificari privind emiterea Certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social



La inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social este obligatorie inregistrarea la organul fiscal competent documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si sa obtina certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
 

Obligatia legala

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
La inmatricularea unei societati comerciale sau la schimbarea sediului social este obligatorie inregistrarea la organul fiscal competent documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si sa obtina certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social.


Modificare procedura


Procedura s-a modificat, in sensul simplificarii, in masura in care nu reprezentantul societatii este cel care o va indeplini ci acest lucru se va face in mod automat, prin interventia Registrului Comertului.
Astfel, inregistrarea documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social la organul fiscal competent se efectueaza la solicitarea oficiului registrului comertului de pe langa tribunalul judetean sau al municipiului Bucuresti, prin transmiterea in format electronic a Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social, completata de persoana solicitanta potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2 la ordin, insotita de actele doveditoare ale dreptului de folosinta (cum ar fi: titlu de proprietate, contract de vanzarecumparare, contract de inchiriere, contract de comodat sau alte acte care atesta dreptul de folosinta).
Pentru realizarea procedurii, oficiul registrului comertului transmite organului fiscal competent documentele prevazute anterior, in format .pdf, prin posta electronica, pe adresa de e-mail dedicata.
Organul fiscal organizeaza evidenta documentelor care atesta dreptul de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social in cadrul Registrului de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social.


Registrului de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social
Registrul se organizeaza la nivel de adresa a spatiului si se gestioneaza la nivelul organelor fiscale competente, cu ajutorul aplicatiei informatice puse la dispozitie de Directia generala de tehnologia informatiei, si cuprinde:
a) adresa completa a spatiului cu destinatie de sediu social (strada, numar, bloc, apartament, localitate, judet/sector);
b) datele de identificare a titularului dreptului de folosinta (nume si prenume/denumire, adresa domiciliului/domiciliului fiscal si cod de identificare fiscala);
c) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (tipul documentului, numar si data);
d) perioada de valabilitate a dreptului de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social (data de inceput, data de final).
Organul fiscal, dupa primirea prin posta electronica a documentatiei de la oficiul registrului comertului, verifica datele inscrise in cerere cu cele din actele doveditoare si preia informatiile in Registrul de evidenta a spatiilor cu destinatie de sediu social.


Emiterea adeverintei


Organul fiscal emite Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social
Documentele emise se transmit prin posta electronica oficiului registrului comertului de la care a fost primita solicitarea.


Termen de solutionare
 

Pentru cererile, insotite de documentatia completa, primite de organul fiscal competent in prima jumatate a programului de lucru, documentele prevazute la pct. 8 se transmit oficiului registrului comertului in aceeasi zi. Pentru cererile primite in a doua jumatate a programului de lucru, documentele prevazute la pct. 8 se transmit oficiului registrului comertului cel tarziu in prima jumatate a programului de lucru din ziua imediat urmatoare.
Documentele primite si emise in aplicarea prezentei proceduri se arhiveaza de organul fiscal in format electronic.


Sursa:
Procedura din 02/02/2012 de emitere, in format electronic, a Adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si a Certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social
(Ordin 108 / 2012 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 99 din 08/02/2012)



Sursa: www.contabilitateafirmei.manager.ro

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre modificari fiscale

Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal. Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...

Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE. Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Ian202024

Contract de inchiriere spatiu cu doi coproprietari (soti)

de Mariana Prejbeanu valabil la 20 Ian 2024
Intrebare: Am inchiriat un spatiu si pe contractul de inchiriere apar ambii soti proprietari, cu cota parte de 50%. Prin prisma modificarilor din 2024 privind impozitul cu retinere la sursa, cum ar trebui sa procedez, sa impozitez suma virata lunar si apoi, sa declar la sfarsitul anului in D205 ambii soti, impartind venitul si impozitul la 2? Virarea venitului din chirie il fac intr-un singur cont comunicat ...
Dec082023

Conditii 2024 pentru aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii

de Alexandru Palaghia valabil la 08 Dec 2023
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca incepand cu anul 2024, pentru a ramane platitor impozit pe venit microintreprindere mai este conditionat de angajarea unei persoane? Cifra de afaceri la sfarsitul anului 2023 este 50,000 euro.
Dec092023

Compensare intre drepturi si obligatii

de Profeanu Laura valabil la 09 Dec 2023
Intrebare: O microintreprindere care aplica sistemul de TVA la incasare doreste sa ofere sub forma de dividende un birou (amenajat ca locuinta) impreuna cu parcarea subterana catre asociatul unic. Biroul a fost achizitionat impreuna cu parcarea subterana in ian. 2022 prin taxare inversa, iar livrarea catre asociat se doreste cu TVA de 5% ca parte a politicii sociale. Pasii pe care dorim sa ii urmam sunt in ...
Vezi toate studiile de caz despre modificari fiscale keyboard_double_arrow_right