Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

Noi masuri propuse in sprijinul operatorilor economici in contextul utilizarii caselor de marcat

28 Oct 2024

Guvernul Romaniei a publicat un proiect de ordonanta de urgenta care aduce modificari in legislatia privind obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale. Modificarile vizeaza atat amanarea aplicarii unor sanctiuni, cat si introducerea unor exceptii de la utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale.

  1. Aplicarea dispozitiilor art. 10 lit. cc) si art. 11 alin. (1) lit. f) din OUG nr. 28/1999, se suspenda pana la data de 31 decembrie 2024:

  2. Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

Potrivit art. 10 din OUG 28/1999, constituie contraventie nerespectarea de catre utilizatorii caselor de marcat, de a utiliza aparatele definite la art. 3 alin. 2:

Aparate de marcat electronice fiscale sunt considerate si casele de marcat electronice fiscale si alte sisteme ce includ dispozitive cu functii de case de marcat, echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, care inglobeaza constructiv un modul fiscal, prin intermediul caruia controleaza memoria fiscala, dispozitivul de imprimare, dispozitivul de memorare, afisajul client, dispozitivul de salvare externa si dispozitivul de comunicatie externa care permite integrarea intr-un sistem informatic; 

Contraventiile se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu:

(i) confiscarea sumelor nejustificate;

(ii) suspendarea activitatii la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, organului constatator.

  1. Aplicarea dispozitiilor art. 10 lit. f) si art. 11 alin. (1) lit. h) din OUG nr. 28/1999, se suspenda pana la data de 1 septembrie 2025.

Potrivit Art. 4 alin. 1) si 2) din OUG nr. 28/1999, bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal, trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii: denumirea si codul de identificare fiscala ale operatorului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul si seria fiscala ale aparatului; numarul de ordine; data si ora emiterii; denumirea fiecarui bun livrat sau serviciu prestat; pretul sau tariful unitar; cantitatea; valoarea pe fiecare operatiune, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, cu indicarea cotei de taxa; valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata; valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote de taxa, cu indicarea nivelului de cota; valoarea totala a operatiunilor scutite de taxa pe valoarea adaugata, precum si valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, daca este cazul, unitatea de masura, codul de identificare fiscala al beneficiarului, la cererea acestuia, precum si numarul de identificare al bonului.

Incepand cu 21.06.2024 s-a introdus prin OUG 69/2024, obligativitatea ca data si ora emiterii bonului fiscal, numarul de identificare al bonului fiscal, precum si seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal, sa fie tiparite pe bonul fiscal si sub forma de cod QR.

Pentru savarsirea faptei de emitere a bonului fiscal fara ca acesta sa contina informatiile si sub forma de cod QR, se aplica amenda de la 2.000 lei la 4.000 lei, dar, potrivit proiectului de OUG, contraventia se suspenda pana la data de 1 septembrie 2025, ca raspuns la dificultatile tehnice si de implementare semnalate de mediul de afaceri.

  1. Exceptarea statiilor de incarcare a vehiculelor electrice de la utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale

Conform art. 1 alin. 1) din OUG 28/1999, operatorii economici care incaseaza cu numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie, sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. Proiectul de OUG propune adaugarea in lista exceptiilor si incasarile efectuate din serviciile de incarcare a vehiculelor electrice a caror contravaloare se incaseaza prin intermediul automatelor comerciale.

Daca publicarea OUG in Monitorul Oficial, la art. 2 din OUG nr. 28/1999, dupa lit. r) se va introduce o noua litera, lit. s), cu urmatorul cuprins:

"s) serviciile de incarcare a vehiculelor electrice a caror contravaloare se incaseaza prin intermediul automatelor comerciale exclusiv prin utilizarea cardurilor de credit/debit si/sau a aplicatiilor de tip portofel electronic.”  

Exceptarea se bazeaza pe urmatoarele considerente:

- Potrivit art. 5, alin. (1) din Regulamentul (UE) 2023/1804 al Parlamentului European si al Consiliului, statiile de incarcare care permit platile electronice sunt compatibile cu instrumentele de plata larg utilizate in Uniune, asigurand astfel accesul facil la serviciile de reincarcare;

- Utilizarea terminalelor de plata la aceste puncte asigura o trasabilitate completa a fluxurilor banesti, facilitand o buna fiscalizare a veniturilor si contribuind la combaterea evaziunii fiscale;

- Integrarea caselor de marcat in infrastructura statiilor de incarcare implica dificultati tehnice din cauza necesitatii de a conlucra doua dispozitive electronice complexe;

- Implementarea caselor de marcat in aceste statii ar genera costuri ridicate si ar putea dura un interval indelungat de timp, ceea ce ar putea fi contraproductiv, afectand profitabilitatea operatorilor economici si, implicit, incasarile la bugetul de stat.

Prounerile legislative sunt concepute pentru a facilita tranzitia catre utilizarea extinsa a caselor de marcat electronice, luand in considerare provocarile tehnologice si de implementare intampinate de operatorii economici. Prin adoptarea acestor masuri, Guvernul isi propune sa sprijine mediul de afaceri in conformarea cu reglementarile fiscale, evitand in acelasi timp sanctionarea injusta a acestora pentru intarzieri care nu le sunt imputabile.

 

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre case de marcat

Oct072024

Factura si bon fiscal. Neconcordante intre D300 si P300

de Ionut Jinga valabil la 07 Oct 2024
Intrebare: O societate platitoare de tva presteaza servicii - cursuri auto catre persoane fizice. Pentru prestarea serviciilor se emite factura si bon fiscal pentru sumele incasate. Exista situatii in care incasarea are loc in aceeasi zi, dar exista si situatia in care se negociaza o scadenta de 30-60 zile, astfel incat in aceasta situatie nu se stie cum va achita ulterior clientul cash sau prin virament ...
Oct022024

Justificarea neconcordantei intre decontul de TVA cod 300 si decontul precompletat RO e-TVA

de Amelia Dumitras valabil la 02 Oct 2024
TVA » E-TVA
Intrebare: La verificarea e-TVA s-a constatat ca la casele de marcat a fost facuta o setare gresita, luand in totalul vanzarii in numerar si suma suportata de Casele de sanatate pentru retetele compensate sau gratuite, pentru care se emite factura, astfel raportarea in RO e-Case de marcat a fost majorata cu aceasta valoare. Mentionez ca in contabilitate vanzarea in numerar a fost inregistrata corect. ...
Iul212024

Atentionare R243.3

de Profeanu Laura valabil la 21 Iul 2024
Intrebare: La declaratia 394 eroare: R243.3
Iun232024

Bonuri fiscale. OUG 692024

de Ionut Jinga valabil la 23 Iun 2024
Intrebare: Va rugam sa ne explicati ce modificari trebuie facute la bonurile fiscale emise de casele de marcat in lumina ultimelor reglementari si daca este nevoie sa contactam furnizorii de servicii privind acestea pentru efectuarea modificarilor necesare. Care este termenul de aplicare a acestora.
Mai282024

Registru de casa

de Alexandru Palaghia valabil la 28 Mai 2024
Intrebare: Noi intocmim zilnic Registrul de casa si editam Raportul fiscal zilnic (Z). Intrebarea noastra este daca in casa de marcat trebuie sa inregistram si iesirile de numerar sau doar intrarile de numerar (vanzarile). Adica soldul Registrului de casa trebuie sa fie egal cu soldul din Raportul Z?

Modificari ale Sistemului informatic national RO e-Case de marcat electronice in vederea precompletarii decontului de TVA

de Profeanu Laura 01 Mai 2024
Executivul a adoptat un proiect de Ordonanta de Urgenta care impune modificari in modul in care casele de marcat transmit informatii catre autoritatile fiscale, pentru functionarea eficienta a noului sistem RO e-TVA, destinat precompletarii deconturilor de TVA. In acest context, al adoptarii si implementarii sistemului informatic national RO e-TVA, este foarte importanta intelegerea corelatiilor ...
Vezi toate studiile de caz despre case de marcat keyboard_double_arrow_right