Noi reglementari in domeniul jocurilor de noroc in Romania aduse de OUG nr. 82/2023
06 Dec 2023
In contextul actual al industriei jocurilor de noroc din Romania, OUG nr. 82/2023 marcheaza un punct de cotitura. In vigoare din 6 octombrie 2023, aceasta ordonanta aduce modificari substantiale in domeniu, vizand in special aspectele de licentiere, contributii si publicitate.
Organizarea si exploatarea activitatii de jocuri de noroc pe teritoriul Romaniei constituie monopol de stat si se desfasoara in conditiile OUG nr. 77/2009.
Incepand cu 06.10.2023, statul acorda dreptul de organizare si exploatare a activitatii de jocuri de noroc, doar societatilor inmatriculate in Romania sau persoanelor juridice constituite legal intr-un stat membru al Uniunii Europene sau in state semnatare ale Acordului privind Spatiul Economic European sau din Confederatia Elvetiana, care au inregistrat un sediu permanent in Romania si la nivelul caruia sunt recunoscute in totalitate veniturile din organizarea si exploatarea activitatii de jocuri de noroc.
Aceasta modificare (adusa art. 1 alin. 2 din OUG nr. 77/2009) clarifica si extinde conditiile sub care statul roman poate acorda dreptul de organizare si exploatare a activitatii de jocuri de noroc. Initial, textul prevedea acordarea acestui drept in mod general, dar modificarea specifica acum ca dreptul poate fi acordat societatilor inmatriculate in Romania sau persoanelor juridice legal constituite intr-un stat membru UE, in statele semnatare ale Acordului privind Spatiul Economic European sau din Confederatia Elvetiana.
O alta schimbare este aceea ca jocurile de noroc online in Romania sunt acum permise exclusiv pentru societati licentiate de Oficiul National pentru Jocuri de Noroc (ONJN) si care au sediul in Romania sau opereaza printr-un sediu permanent.
Operatorii economici licentiati care nu indeplinesc la data de 06.10.2023 conditiile prevazute de OUG 77/2009 (modificata prin OUG 82/2023) in termen de maximum 6 luni de la aceasta data, au urmatoarele obligatii:
a) sa solicite O.N.J.N. aprobarea transferului licentei detinute in Romania, pentru perioada de valabilitate ramasa, precum si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, catre o societate existenta sau nou-inmatriculata pe teritoriul Romaniei sau catre o persoana juridica care are inregistrat un sediu permanent. Transferul se poate realiza prin divizare, fuziune sau transfer de afaceri. Operatorii economici care trebuie sa faca dovada operarii prin intermediul unei societati inmatriculate in Romania sau printr-un sediu permanent si care la data de 06.10.2023 detin o licenta in Romania, trebuie sa depuna la O.N.J.N. dovada respectiva, sub sanctiunea revocarii licentei; sau
b) sa inregistreze sediul permanent in Romania si sa solicite O.N.J.N. alocarea licentei detinute catre sediul permanent, pentru perioada de valabilitate ramasa, precum si a autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc; sau
c) obtinerea unei noi licente.
In ceea ce priveste publicitatea, OUG 82/2023 aduce clarificari si restrictii suplimentare privind publicitatea si reclama pentru jocurile de noroc. Initial, textul stipula principiile generale ale publicitatii pentru jocurile de noroc si interzicea transmiterea mesajelor electronice nesolicitate care contin informatii despre jocurile de noroc. Modificarea adauga o interdictie asupra publicitatii prin mesaje electronice nesolicitate referitoare la unul sau mai multe jocuri de noroc.
De asemenea, adauga o restrictie noua privind reclama de exterior pentru jocuri de noroc, stabilind o limita de dimensiune de 35 mp/panou/material publiciar.
Interzicerea publicitatii excesive si a mesajelor nesolicitate reprezinta pasi importanti in protejarea consumatorilor si in promovarea jocului responsabil.
Totodata, OUG nr. 82/2023 stabileste si noi contributii anuale pentru operatorii de jocuri de noroc, cu sume variate in functie de clasa si tipul jocurilor. Mai mult, se introduce si o modificare a frecventei platii taxelor - de la trimestriala la lunara.
Veniturile proprii se constituie din contributiile organizatorilor jocurilor de noroc licentiati, cu urmatoarele contributii anuale:
(i) organizatorii de jocuri de noroc la distanta licentiati din clasa I - 500.000 euro anual;
(ii) persoanele juridice implicate direct in domeniul jocurilor de noroc traditionale si la distanta licentiate din clasa II - 15.000 euro anual;
(iii) jocurile la distanta monopol de stat clasa III - 100.000 euro anual;
(iv) organizatorii de jocuri de noroc traditionale licentiati, dupa cum urmeaza:
- pentru jocurile loto: 200.000 euro anual;
- pentru jocurile de videoloterie: 100 euro pentru fiecare aparat anual;
- pentru pariurile mutuale: 50.000 euro anual;
- pentru pariurile in cota fixa: 200.000 euro anual;
- pentru pariurile in contrapartida: 100.000 euro anual;
- pentru jocurile de noroc caracteristice cazinourilor: 4.000 euro anual pentru fiecare masa de joc;
- pentru jocurile caracteristice clubului de poker: 5.000 euro anual pentru fiecare club;
- pentru jocurile tip slot-machine se va aplica etapizat dupa cum urmeaza:
• 300 euro anual pentru fiecare slot autorizat in cursul anului 2024;
• 500 euro anual pentru fiecare slot autorizat in cursul anului 2025 si urmatorii ani;
- pentru jocurile bingo desfasurate in sali de joc: 5.000 euro anual;
- pentru jocurile de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune: 500.000 euro anual.
In contextul industriei jocurilor de noroc in plina expansiune, aceste modificari reprezinta eforturile Guvernului de a imbunatati controlul si supravegherea acestui sector. Schimbarile vizeaza atat asigurarea unui cadru legal clar si eficient, cat si protectia consumatorilor si prevenirea dependentei de jocuri de noroc.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Studii de caz si articole despre modificari fiscale
Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie
de
Profeanu Laura
11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal.
Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...
Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare
de
Profeanu Laura
27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare.
In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea alineatului 7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...
Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024
de
Profeanu Laura
12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE.
Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Ian202024
Contract de inchiriere spatiu cu doi coproprietari (soti)
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 20 Ian 2024
Intrebare: Am inchiriat un spatiu si pe contractul de inchiriere apar ambii soti proprietari, cu cota parte de 50%. Prin prisma modificarilor din 2024 privind impozitul cu retinere la sursa, cum ar trebui sa procedez, sa impozitez suma virata lunar si apoi, sa declar la sfarsitul anului in D205 ambii soti, impartind venitul si impozitul la 2? Virarea venitului din chirie il fac intr-un singur cont comunicat ...
Dec082023
Conditii 2024 pentru aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii
de
Alexandru Palaghia
valabil la 08 Dec 2023
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca incepand cu anul 2024, pentru a ramane platitor impozit pe venit microintreprindere mai este conditionat de angajarea unei persoane? Cifra de afaceri la sfarsitul anului 2023 este 50,000 euro.
Dec092023
Compensare intre drepturi si obligatii
de
Profeanu Laura
valabil la 09 Dec 2023
Intrebare: O microintreprindere care aplica sistemul de TVA la incasare doreste sa ofere sub forma de dividende un birou (amenajat ca locuinta) impreuna cu parcarea subterana catre asociatul unic. Biroul a fost achizitionat impreuna cu parcarea subterana in ian. 2022 prin taxare inversa, iar livrarea catre asociat se doreste cu TVA de 5% ca parte a politicii sociale. Pasii pe care dorim sa ii urmam sunt in ...
Vezi toate studiile de caz despre modificari fiscale keyboard_double_arrow_right