Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2024

Noua facilitate ANAF de la 1 iulie 2021: sistemul One Stop Shop - OSS

12 Apr 2021

Companiile care vand produse online si cele care furnizeaza servicii catre clienti persoane fizice din Uniunea Europeana (UE) pot adera incepand cu 01.07.2021 la un nou sistem de administrare fiscala a TVA ului.
 
Astfel va deveni operational sistemul One Stop Shop (OSS) la nivelul UE ce va permite firmelor sa declare electronic si sa plateasca TVA-ul aferent unor bunuri si servicii furnizate consumatorilor finali.
 
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Inca de la 1 aprilie este posibila inregistrarea electronica in sistemul OSS pe site-ul ANAF. Folosirea   sa este insa optionala si este posibila abia cu 01.07.2021. Asadar, incepand cu 1 aprilie 2021, portalul www.anaf.ro ofera posibilitatea inregistrarii electronice in sistemul One Stop Shop — OSS (Regim special de TVA) fiind o adaptare la prevederile unei directive europene.

In conformitate cu prevederile Directivei TVA nr. 112/2006 referitoare la implementarea „pachetului TVA privind comertul electronic”, de la data de 1 iulie 2021 intregul sistem OSS va deveni operational, facilitand companiilor declararea electronica si plata taxei pe valoarea adaugata (TVA) aferenta anumitor categorii de bunuri si servicii B2C (Business-to-Consumer).

Utilizarea sistemului este optionala, simplificarea constand in faptul ca sistemul ofera oportunitatea ca respectivele companii sa nu se mai inregistreze si sa declare TVA in fiecare dintre statele membre UE in care datoreaza TVA, dar sa beneficieze de servicii electronice pentru indeplinirea acestor obligatii prin intermediul Statului Membru de Identificare.

Avand in vedere ca din iulie, sistemul MOSS (Mini One Stop Shop) urmeaza sa se extinda si asupra vanzarii de bunuri la distanta, la aceasta data, Romania a implementat procedura de  inregistrare prin ghiseul unic de catre persoanele impozabile din Romania care efectueaza vanzari de bunuri la distanta. 

Similar serviciilor furnizate pe cale electronica, pentru care  in prezent  inregistrarea prin MOSS se efectueaza obligatoriu, si in cazul vanzarilor la distanta inregistrarea va fi obligatorie cu 1 iulie  doar dupa depasirea unui plafon de 10.000 euro. Astfel, vanzarile intracomunitare de bunuri la distanta sunt operatiuni taxabile in Romania pana la depasirea acestui plafon, locul livrarii fiind considerat locul unde se afla bunurile la momentul in care incepe expedierea sau transportul lor.

O alta noutate, deloc de neglijat, este ca tot incepand  cu 1 iulie 2021 plafonul actual de 35.000 EUR in Romania, cu privire la vanzarile la distanta din fiecare Stat Membru al UE va fi desfiintat.
 
Scopul dezvoltarii acestei scheme este de reducere a poverii administrative pentru mediul de afaceri prin simplificarea procedurii de declarare si plata a TVA (B2C), facilitarii comertului transfrontalier si combaterii fraudei TVA.
 
Conceptul de administrare fiscala implementat de la 1 ianuarie 2015 prln schema Mini One Stop Shop este extins prin One Stop Shop si va acoperi trei scheme speciale puse la dispozitia contribuabililor:
- schema non-UE pentru furnizarea de servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune de catre persoane impozabile nestabilite in UE va fi extinsa  pentru toate tipurile de servicii transfrontaliere catre consumatori finali din UE (B2C);
- schema UE pentru furnizarea intracomunitara de servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune va fi extinsa pentru toate tipurile de servicii intracomunitare business-to-consumer (de la persoana impozabila catre consumatori finali), pentru livrari de bunuri interne prin intermediul interfetelor electronice si pentru vanzari intracomunitare de bunuri, la distanta;
- schema noua de import pentru vanzarile la distanta de bunuri importate din state si teritorii terte catre consumatori din UE pana la valoarea de 150 euro. Modificarea fata de sistemul actual de import vizeaza faptul ca vanzatorul va colecta TVA la vanzarea catre consumatorii UE si va declara si plati TVA catre statul membru de identificare din cadrul OSS. Aceste bunuri vor beneficia de scutire de TVA la import, facilitandu-se interfata cu sistemul vamal.

Sunt vizate inclusiv vanzarile bunurilor care sunt deja depozitate pe teritoriul Uniunii de catre companii din state terte.
In premiera astfel, companiile care pun la dispozitie interfete electronice vor fi responsabile de asigurarea colectarii TVA aferenta vanzarilor realizate de pe platformele lor de catre companiile din state din afara UE catre consumatorii din Uniune.

In practica, o persoana impozabila care este inregistrata in regimul special de TVA OSS intr-un stat membru UE (statul membru de identificare) va transmite electronic declaratii de TVA OSS in care sunt detaliate livrarile care pot fi declarate in sistemul respectiv OSS impreuna cu TVA datorata.

Declaratia TVA este transmisa trimestrial in schema UE si schema non-UE si lunar in schema de import. Aceste declaratii de TVA OSS sunt apoi transmise de catre statul membru de identificare catre statele membre de consum corespunzatoare printr-o retea de comunicatii securizata. Ulterior, statul membru de identificare efectueaza si transferul catre statul membru de consum a platii TVA cuvenite, incasata de la contribuabil.Declaratia de TVA OSS nu inlocuieste declaratia de TVA pe care o persoana impozabila trebuie sa o depuna in temeiul obligatiilor sale interne de TVA.

Ghidul One Stop Shop Guide to the VAT One Stop Shop, care ofera informatii aferente inregistrarii, declararii si platii TVA este disponibil in limba engleza pe site-ul Comisiei Europene: https://ec.europa.eu/taxation customs/business/vat ressources en .

In  prezent, regimul MOSS (Mini One Stop Shop) este aplicabil doar  furnizorilor de servicii electronice de telecomunicatii, radiodifuziune sau televiziune catre clienti persoane fizice sau persoane neimpozabile, prescurtat servicii B2C.
 
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre one stop shop

Aug222022

Procedura inscriere in OSS

de Portal Codul Fiscal valabil la 22 Aug 2022
Intrebare: Stiti cumva care este procedura pentru inscriere in One Stop Shop?
Nov052021

Prestatori neplatitori de TVA. Servicii furnizare software la comanda. Regim TVA. Inregistrarea in ghiseul unic OSS

de Constanta Popa valabil la 05 Nov 2021
Intrebare: Care sunt obligatiile fiscale (declaratii) ale unor societati comerciale care au cod CAEN 6201 - Activitati de realizare a soft-ului la comanda (software orientat client) - realizarea soft-ului trebuie sa se inregistreze in OSS - One Stop Shop? Mentionez faptul ca o societate are cod fiscal pentru activitati intracomunitare conform art 317 din CF, iar una nu are niciun fel de cod de TVA. Firma ...
Aug232021

Casa de expeditii - prestari servicii catre persoane neimpozabile din alt stat membru

de Cristina Cret valabil la 23 Aug 2021
Intrebare: Suntem o casa de expeditii. Ne intereseaza daca au aparut incepand de la 01.07 modificari legislative care ne-ar putea afecta.
Aug112021

Vanzari la distanta

de Olga Crevelescu valabil la 11 Aug 2021
Intrebare: Pentru o societate comerciala din Romania avand codul CAEN 4647 (Comert cu ridicata al mobilei, covoarelor si a articolelor de iluminat, platitor de TVA, conform noilor reglementari fiscal de TVA valabile din 01.07.2021 pentru vanzarile online, as avea urmatoarele intrebari: - plafonul de 10.000 euro din ce este constituit? (total vanzari sau vanzari din platforma online, care au fost in ...
Iul102021

Comert online, plafon de 10.000 euro

de Elena Garofil valabil la 10 Iul 2021
Intrebare: Avem o platforma online de 10000 Euro. Intrebarea noastra este daca pastrez cota de tva din Romania la vanzarile la distanta pentru fiecare tara in parte? Adica, daca de exemplu in Ungaria depasesc 10000 euro aplic cota de tva din Ungaria si declar Tva-ul de plata in euro prin decontul special? Daca in Olanda nu depasesc 10000Euro intr-un an pastrez la facturare cota de tva din Romania pana ...
Iul082021

Achizitie de la o companie cu cod TVA EU, regim TVA, declaratii

de Elena Garofil valabil la 08 Iul 2021
Intrebare: O societate A din Romania, platitoare de TVA achizitionaeza de la Atlassian ( cu sediul in Sydney, Australia servicii electronice (gazduire) . Pe factura furnizorul are trecuta adresa din Australia , VAT Number EU372001951 si mentiunea "Reverse charge supply.It is the responsibility of the customer to remit any VAT relating to goods or services covered by this invoice to the customer's ...
Vezi toate studiile de caz despre one stop shop keyboard_double_arrow_right