Noul formular 088 a fost adoptat

18 Iul 2016
Noul formular 088 a fost adoptat prin OANAF 2048 publicat in Monitorul Oficial nr. 533 din 15/07/2016 si se va utiliza incepand cu 01 august 2016.
In cazul persoanelor impozabile, societati infiintate in baza Legii nr. 31/1990, care sunt inregistrate in scopuri de TVA, formularul se va depune, la solicitarea organelor fiscale competente, in situatia in care prezinta risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal central desemnat in acest scop.
Formularul a fost simplificat prin diminuarea numarului de intrebari, de la 20 la 12, si reducerea numarului de documente ce trebuiesc anexate.
In noul formular se vor raporta:
1. Informatii privind locul de desfasurare a activitatii economice:
- la sediul social/profesional sau la sedii secundare (puncte de lucru), cu prezentarea de informatii privind activitatea principala desfasuarata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala si perioada de valabilitate a contractului.
- in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru), caz in care se vor declara adresa completa unde se desfasoara activitati proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru)
Informatii privind intentia de a efectua investitii in legatura cu domeniul principal de activitate (adresa , durata de realizare, valoare estimata, numar/data autorizatie de construire).
2. Informatii privind detinerile asociatiilor si/sau administratorilor, respectiv:
a) daca au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile - societati infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, inclusiv persoana impozabila pentru care se depune declaratia:
- la care a fost declansata procedura insolventei;
- in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.
b) au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, respectiv membri ai unor intreprinderi familiale:
- la care a fost declansata procedura insolventei;
- in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.
3. Tipul de viza detinuta - pentru cetatenii non-UE care detin calitatea de administrator.
4. Precizari privind conturile bancare in numele persoanei impozabile, active la data depunerii declaratiei, deschise in tara/strainatate precum si beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara/strainatate in numele persoanei impozabile.
5. Informatii privind modul de organizare si conducere a contabilitatii si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii.
6. Datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale pentru persoana impozabila.
7. Numarul contractelor individuale de munca. In cazul in care persoana impozabila nu are incheiate contracte individuale de munca se va preciza motivul pentru care activitatea desfasurata nu presupune incheierea unor astfel de contracte de munca.
8. Informatii privind veniturile brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice.
9. Studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia.
10. Informatii privind detinerile de active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate.
11. Precizari privind intentia de a efectua, in urmatoarele 12 luni:
a) operatiuni intracomunitare;
b) achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export).
12. Informatii privind creditarile efectuate de catre asociati si/sau administratori la persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii declaratiei, calitatea de asociat si/sau administrator.
Conform unui comunicat ANAF informatiile rezultate din Declaratia 088 vor fi analizate doar agregat, in ansamblul lor, printr-un algoritm informatic automatizat, iar evaluarea izolat unui singur criteriu, precum nivelul studiilor, este irelevanta pentru atribuirea codului de TVA.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Studii de caz si articole despre formular 088
Noi informatii solicitate prin formularele de inregistrare fiscala
de
Portal Codul Fiscal
26 Mai 2017
Incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088, formular mult contestat de catre mediul de afaceri. Formularul a fost eliminat ca urmare a faptului ca:
pe de o parte, contribuabilii furnizeaza o serie de informatii organelor fiscale prin formularele 010 – „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, ...
25Apr2017
Achizitii intracomunitare de bunuri efectuate de catre o societate neinregistrata in scop de TVA
de
Dana Hristu
valabil la 25 Apr 2017
Intrebare: O societate, care are ca obiect de activitate principal comert cu ridicata al florilor si secundar comert cu amanuntul al florilor, s-a infiintat in martie 2017. Este neplatitoare de tva, dar a efectuat in luna aprilie 2017, pana la aceasta data achizitii intracomunitare de flori din Olanda la valoarea de 5000 euro, pe care le-a vandut in Romania. Ce obligatii declarative din punct de vedere al ...
08Mar2017
Implicatiile schimbarii sediului si administratorului unei entitati din punct de vedere al probabilitatii anularii inregistrarii in scopuri de TVA
de
Ela Dumitra
valabil la 08 Mar 2017
Intrebare: Societate platitoare de TVA a schimbat sediul societatii si administratorul in februarie 2017. Ce documentatie trebuie sa intocmim pentru ca societatea sa ramana in continuare platitoare de TVA?
Procedura de inregistrare in scopuri de TVA dupa 01 februarie 2017
de
Portal Codul Fiscal
10 Feb 2017
Prin OANAF 605/2017 s-au stabilit criteriile pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA si au fost aprobate:
Procedura privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art. 316 alin. (12) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii economice in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr. ...
13Feb2017
Inregistrare platitor TVA prin optiune, la infiintare.
de
S.M Armaselu
valabil la 13 Feb 2017
Intrebare: Daca vreau sa mai infiintez o societate SRL cu 2 salariati, pot opta din start (de la infiintare) sa fiu INREGISTRAT CU TVA, sa am cif cu RO? Si unde? In 010 ANAF, sau la Registrul Comertului?
Este oficial – Formularul 088 va fi eliminat de la 01 februarie 2017
de
Portal Codul Fiscal
16 Ian 2017
Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".
Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune ...
Vezi toate studiile de caz despre formular 088 keyboard_double_arrow_right