Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 23 Noiembrie 2024

O noua declaratie 112 - proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului acestui formular


In data de 31.01.2019 MFP a publicat pe site-ul oficial, in sectiunea Transparenta decizionala, un Proiect de ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.

Proiectul propune modificarea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate corespunzator cu modificarile din legislatia specifica, generate de introducerea art.1301 in Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, modificata prin Legea nr. 177/2018 privind aprobarea OUG nr. 103/2017 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul asigurarilor sociale, de modificarile prevazute in OUG 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.
In ceea ce priveste declararea persoanelor care beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2019 ordinul propune:
  • introducerea scutirii din caseta ”Creanta fiscala” a sumelor reprezentand    impozit pe venit  si contributia de asigurari sociale de sanatate scutite de la plata in perioada de raportare, conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.
  • introducerea unor noi casete pentru inscrierea cifrei de afaceri si a ponderii cifrei de afaceri din activitatile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, in vederea acordarii facilitatilor fiscale in luna de raportare, in sensul declararii de catre angajator, pe proprie raspundere, a indeplinirii conditiilor aplicarii acestora;
  • introducerea unei noi casete pentru Contributia asiguratorie pentru munca datorata de angajatorii prevazuti la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal;
  • introducerea in sectiunea E3 din Anexa nr. 1.2, Anexa asigurat a unor noi pozitii pentru persoanele fizice care realizeaza venituri pentru care sunt scutite de la plata impozitului, conform Codului fiscal si a altor legi speciale;
  • introducerea in Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4 a formularului, a unor noi pozitii pentru categoriile de salariati pentru care salariul minim brut pe tara este diferentiat, in vederea stabilirii bazelor de calcul pentru CAS, CASS si CAM, pentru identificarea salariatilor care isi desfasoara activitatea in  domeniul constructiilor si beneficiaza de facilitati fiscale conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, precum si pentru persoanele care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional (zilieri), potrivit Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Alte clarificari propuse privind facilitarile fiscale prevazute de OUG 114/2019:
  • facilitatile fiscale prevazute la art. 60 pct. 5, 1381, 154 alin. (1) lit. r),  din Codul fiscal se acorda tuturor angajatilor, indiferent de activitatea prestata, daca sunt indeplinite cumulativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.       
  • facilitatile fiscale se acorda  si in cazul contractelor individuale de munca cu timp partial de lucru daca sunt indeplinite cumultativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. Pentru angajatii care au incheiat astfel de contracte si realizeaza un venit brut lunar sub valoare de 3.000 de lei si care nu beneficiaza de facilitatile fiscale prevazute la art. 60 pct. 5, 138 1 si 154 alin. (1) lit. r), sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile Capitolului III din titlul IV si  Capitolul II,  III si IX din titlul V ale Codului fiscal. 
In aplicarea dispozitiilor art. 146 alin. (5 2) lit. e) din Codul fiscal, in cazul in care in cursul unui an fiscal se utilizeaza, potrivit legislatiei in materie, in aceeasi perioada mai multe valori ale salariului minim brut pe tara diferentiat in functie de studii, de vechime sau alte criterii prevazute de lege, in situatia  in care  un anagajat incheie doua sau mai multe contracte individuale de munca cu timp partial de lucru cu angajatori care nu desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal si cu angajatori care desfasoara astfel de activitati, salariul minim brut pe tara luat in calcul este cel cu valoarea cea mai mica.
  • in situatia in care un angajator desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 si prin sedii secundare, cifra de afaceri luata in calcul la stabilirea indeplinirii conditiilor este cea determinata la nivelul intregii activitati. 
  • facilitatile fiscale nu se acorda pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate de salariatii detasati.
  • clarificarii cu privire la completarea casetelor ”Cifra de afaceri totala cumulata de la inceputul anului, inclusiv din luna de raportare” si ”Cifra de afaceri cumulata de la inceputul anului realizata efectiv din activitatea de constructii conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, inclusiv din luna de raportare” precum si reguli in vederea determinarii acestor cifre de afaceri.


Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre declaratia 112

Nov222024

Facilitatii fiscale pentru angajatii care desfasoara activitatea de creare de programe pentru calculator

de Profeanu Laura valabil la 22 Nov 2024
Intrebare: Am calculat statul la luna octombrie 2024 pentru salariatul in domeniul IT si am constatat ca au fost scazuti din baza de calcul 300 lei, neimpozitati pentru CAS si CASS, de impozit fiind scutit. Salariul este la nivelul salariului minim pe economie aplicabil din iulie 2024, iar anterior a fost tot la nivelul salariului minim pe economie de 3300 lei si pana in prezent nu am luat in calcul ...
Oct192024

Rectificare cerere recuperare sume concedii medicale

de Vera Constantin valabil la 19 Oct 2024
Intrebare: CASMB a respins o suma pentru un concediu medical (cod diagnostic gresit completat in declaratia 112) din perioada cand concediile se transmiteau fizic la sediu. Societatea a corectat codul de concediu mentionat gresit si a depus declaratia rectificativa la ANAF. Care este procedura de corectie a cererii catre CASMB?
Oct162024

Telemunca din Marea Britanie. Conditii. Taxe

de Rodica Mantescu valabil la 16 Oct 2024
Intrebare: Un salariat, angajat cu contract de munca cu norma intreaga, in regim de telemunca, isi poate desfasura activitatea din Marea Britanie? Mentionez ca salariatul este stabilit in Marea Britanie, in Romania venind doar 30 de zile pe an. Multumesc!

Modificari fiscale 07 - 13 octombrie 2024

de Irina Dumitrescu 14 Oct 2024
1. Legea nr. 254/2024 pentru modificarea art. 291 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal   Publicat in: M.Of. nr.1006 din 08.10.2024 Ce prevede: Legea introduce cota redusa TVA de 9% pentru hrana pentru albine. Cota redusa se la aplica de la 1 ianuarie 2025.   2. O.A.N.A.F. nr. 6.330/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de ...

Actualizari la Formularul 112 aplicabile incepand cu declararea veniturilor aferente lunii septembrie 2024

de Profeanu Laura 11 Oct 2024
Recenta intrare in vigoare a Legii 360/2023 privind sistemul public de pensii, a impus modificari importante in structura si continutul formularului 112 (Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate). Modificarile legislatiei Potrivit Referatului de aprobare a proiectului de ordin pentru noul model ...
Oct142024

Program de lucru inegal. Declaratia 112

de Rodica Mantescu valabil la 14 Oct 2024
Intrebare: Un salariat este angajat cu contract individual de munca cu norma intreaga, 40 ore pe saptamana, program INEGAL Salariatul vine la lucru marti, miercuri si joi 7 ore, vineri 13 ore si sambata 6 ore, program specificat in CIM. In Revisal a fost trecut CIM cu norma intreaga, 40 ore/saptamana, INEGAL. Salariul este negociat fix pe luna, nu pe ora. In luna septembrie 2024 are lucrate 160 ore ...
Vezi toate studiile de caz despre declaratia 112 keyboard_double_arrow_right
In data de 31.01.2019 MFP a publicat pe site-ul oficial, in sectiunea Transparenta decizionala, un Proiect de ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.Proiectul propune modificarea Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate corespunzator cu modificarile din legislatia specifica, generate de introducerea art.1301 in Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, modificata prin Legea nr. 177/2018 privind aprobarea OUG nr. 103/2017 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul asigurarilor sociale, de modificarile prevazute in OUG 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.In ceea ce priveste declararea persoanelor care beneficiaza de facilitatile prevazute de OUG 114/2019 ordinul propune:introducerea scutirii din caseta ”Creanta fiscala” a sumelor reprezentand    impozit pe venit  si contributia de asigurari sociale de sanatate scutite de la plata in perioada de raportare, conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.introducerea unor noi casete pentru inscrierea cifrei de afaceri si a ponderii cifrei de afaceri din activitatile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, in vederea acordarii facilitatilor fiscale in luna de raportare, in sensul declararii de catre angajator, pe proprie raspundere, a indeplinirii conditiilor aplicarii acestora;introducerea unei noi casete pentru Contributia asiguratorie pentru munca datorata de angajatorii prevazuti la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal;introducerea in sectiunea E3 din Anexa nr. 1.2, Anexa asigurat a unor noi pozitii pentru persoanele fizice care realizeaza venituri pentru care sunt scutite de la plata impozitului, conform Codului fiscal si a altor legi speciale;introducerea in Nomenclatorul “Tip asigurat“ din Anexa nr. 4 a formularului, a unor noi pozitii pentru categoriile de salariati pentru care salariul minim brut pe tara este diferentiat, in vederea stabilirii bazelor de calcul pentru CAS, CASS si CAM, pentru identificarea salariatilor care isi desfasoara activitatea in  domeniul constructiilor si beneficiaza de facilitati fiscale conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, precum si pentru persoanele care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional (zilieri), potrivit Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Alte clarificari propuse privind facilitarile fiscale prevazute de OUG 114/2019:facilitatile fiscale prevazute la art. 60 pct. 5, 1381, 154 alin. (1) lit. r),  din Codul fiscal se acorda tuturor angajatilor, indiferent de activitatea prestata, daca sunt indeplinite cumulativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal.       facilitatile fiscale se acorda  si in cazul contractelor individuale de munca cu timp partial de lucru daca sunt indeplinite cumultativ conditiile prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal. Pentru angajatii care au incheiat astfel de contracte si realizeaza un venit brut lunar sub valoare de 3.000 de lei si care nu beneficiaza de facilitatile fiscale prevazute la art. 60 pct. 5, 138 1 si 154 alin. (1) lit. r), sunt aplicabile in mod corespunzator dispozitiile Capitolului III din titlul IV si  Capitolul II,  III si IX din titlul V ale Codului fiscal. In aplicarea dispozitiilor art. 146 alin. (5 2) lit. e) din Codul fiscal, in cazul in care in cursul unui an fiscal se utilizeaza, potrivit legislatiei in materie, in aceeasi perioada mai multe valori ale salariului minim brut pe tara diferentiat in functie de studii, de vechime sau alte criterii prevazute de lege, in situatia  in care  un anagajat incheie doua sau mai multe contracte individuale de munca cu timp partial de lucru cu angajatori care nu desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 din Codul fiscal si cu angajatori care desfasoara astfel de activitati, salariul minim brut pe tara luat in calcul este cel cu valoarea cea mai mica.in situatia in care un angajator desfasoara activitatile corespunzatoare codurilor CAEN prevazute la art. 60 pct. 5 si prin sedii secundare, cifra de afaceri luata in calcul la stabilirea indeplinirii conditiilor este cea determinata la nivelul intregii activitati. facilitatile fiscale nu se acorda pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate de salariatii detasati.clarificarii cu privire la completarea casetelor ”Cifra de afaceri totala cumulata de la inceputul anului, inclusiv din luna de raportare” si ”Cifra de afaceri cumulata de la inceputul anului realizata efectiv din activitatea de constructii conform art. 60 pct. 5 din Codul fiscal, inclusiv din luna de raportare” precum si reguli in vederea determinarii acestor cifre de afaceri.