Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 25 Noiembrie 2024

O noua prorogare a termenelor pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic


Noile case de marcat cu jurnal electronic ar fi trebuit utilizate incepand cu anul 2017, de la 1 aprilie 2017 de catre marii contribuabili, de la 1 iulie 2017 de catre contribuabilii mijlocii si incepand cu data de 1 noiembrie 2017 de catre contribuabilii mici.

Desi pana pana la data de 30 iunie 2016 trebuia aprobata legislatia subsecventa Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (actualiazarea normelor metodologice de aplicare, publicarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale s.a.) acest lucru nu a fost realizat. Avand in vedere ca nu a fost reglementat cadrul legislativ, la sfarsitul anului trecut, prin OUG 98/2016 s-au prevazut noi termene pentru implementarea noilor case de marcat. Este a treia amanare a termenelor de la introducerea prevederilor cu privire la obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola jurnal, prin OUG 91/2014.
Aceasta noua prorogare a termenelor se datoreaza faptului ca, in lipsa unui cadru normativ complet, incepand cu data de 1 ianuarie 2017 nu ar fi  putut  fi disponibile pe piata nici aparate de marcat electronice fiscale cu rola-jurnal pentru care legea prevedea interdictia de comercializare si nici aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru care nu au fost inca parcurse toate etapele de implementare, lucru care ar conduce la un blocaj al activitatii operatorilor economici care deschid noi afaceri dupa data de 1 ianuarie 2017. De asemenea, marii contribuabili s-a fi aflat in imposibilitatea de a respecta obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic incepand cu data de 1 aprilie 2017, cu consecinta aplicarii sanctiunilor prevazute de lege, desi nerespectarea obligatiei nu ar fi fost imputabila acestora.

Noile termene prevazute de OUG 98/2016 sunt:
    Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
  • incepand cu data de 1 iulie 2017, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic.
  • incepand cu data de 1 octombrie 2017, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.
  • operatorii economici vor avea obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic incepand cu: 1 ianuarie 2018 - marii contribuabili, 1 aprilie 2018 - contribuabilii mijlocii, 1 august 2018 - contribuabilii mici.

Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale urmeaza sa fi aprobata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 1 noiembrie 2018.
Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, trebuiesc modificate pana la data de 31 martie 2017.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre casa de marcat

Nov212024

Anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal

de Profeanu Laura valabil la 21 Nov 2024
Intrebare: Incepand cu data de 1 octombrie 2024 am dotat spalatoria self service cu casa de marcat conform normelor in vigoare. Furnizorul casei mi-a comunicat ca acesta nu elibereaza bon la fiecare utilizare a jentonului si nici raport zilnic. Am completat registrul de casa pe baza incasarilor efective conform monetarului. Pe 18 nov. s-a efectuat verificarea casei de catre furnizor si s-a constat ca ...
Nov162024

Servicii prestate de o clinica dentara. Aspecte fiscale

de Ionut Jinga valabil la 16 Nov 2024
Intrebare: Un SRL platitor de impozit pe venit, neplatitor de TVA, cu activitate in domeniul prestarilor de servicii medicale stomatologice CAEN 8623, detine o clinica stomatologica, in cadrul careia isi desfasoara activitatea, in baza contractelor de colaborare intre SRL-urile proprii si SRL-ul mai sus mentionat, medici stomatologi care presteaza servicii de medicina dentara catre clienti persoane ...
Nov132024

Servicii prestate de o clinica dentara. Aspecte fiscale

de Ionut Jinga valabil la 13 Nov 2024
Intrebare: Un SRL platitor de impozit pe profit, neplatitor de TVA, cu activitate in domeniul prestarilor de servicii medicale stomatologice CAEN 8623, detine o clinica stomatologica, in cadrul careia isi desfasoara activitatea, in baza contractelor de colaborare intre SRL-urile/PFI-urile/CMI-urile proprii si SRL-ul mai sus mentionat, medici stomatologi care presteaza servicii de medicina dentara catre ...
Oct302024

Radiere punct lucru. Defiscalizare casa de marcat

de Profeanu Laura valabil la 30 Oct 2024
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu pasii de inchidere la ANAF a unui punct de lucru cu mai putin de 5 salariati, care nu a avut cod fiscal (dupa inchiderea la ONRC). De asemenea, ce ar trebui sa facem cu casa de marcat, se inregistreaza la ANAF defiscalizarea acesteia si cum? Multumesc.
Oct302024

AMEF pentru incasarile din parcari

de Alexandru Palaghia valabil la 30 Oct 2024
Intrebare: Societatea are ca domeniu de activitate administrarea unei piete de legume si fructe prin subinchirierea spatiilor catre terti, cod Caen 6820. Lunar societatea emite facturi de chirie pentru spatiile comerciale si terenurile pe care le administreaza. Pe langa aceste venituri din chirii, societatea mai realizeaza venituri si din taxa de acces in targ pe care o platesc toate masinile care intra ...
Oct172024

Obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale pentru cabinete stomatologice

de Profeanu Laura valabil la 17 Oct 2024
Intrebare: Cabinet medical individual stomatologic, fara angajati, presteaza servicii medicale de stomatologie. Trebuie sa-si ia casa de marcat?
Vezi toate studiile de caz despre casa de marcat keyboard_double_arrow_right
Noile case de marcat cu jurnal electronic ar fi trebuit utilizate incepand cu anul 2017, de la 1 aprilie 2017 de catre marii contribuabili, de la 1 iulie 2017 de catre contribuabilii mijlocii si incepand cu data de 1 noiembrie 2017 de catre contribuabilii mici.