Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 22 Aprilie 2025

O noua prorogare a termenelor pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic


Noile case de marcat cu jurnal electronic ar fi trebuit utilizate incepand cu anul 2017, de la 1 aprilie 2017 de catre marii contribuabili, de la 1 iulie 2017 de catre contribuabilii mijlocii si incepand cu data de 1 noiembrie 2017 de catre contribuabilii mici.

Desi pana pana la data de 30 iunie 2016 trebuia aprobata legislatia subsecventa Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (actualiazarea normelor metodologice de aplicare, publicarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale s.a.) acest lucru nu a fost realizat. Avand in vedere ca nu a fost reglementat cadrul legislativ, la sfarsitul anului trecut, prin OUG 98/2016 s-au prevazut noi termene pentru implementarea noilor case de marcat. Este a treia amanare a termenelor de la introducerea prevederilor cu privire la obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola jurnal, prin OUG 91/2014.
Aceasta noua prorogare a termenelor se datoreaza faptului ca, in lipsa unui cadru normativ complet, incepand cu data de 1 ianuarie 2017 nu ar fi  putut  fi disponibile pe piata nici aparate de marcat electronice fiscale cu rola-jurnal pentru care legea prevedea interdictia de comercializare si nici aparate de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru care nu au fost inca parcurse toate etapele de implementare, lucru care ar conduce la un blocaj al activitatii operatorilor economici care deschid noi afaceri dupa data de 1 ianuarie 2017. De asemenea, marii contribuabili s-a fi aflat in imposibilitatea de a respecta obligatia de a utiliza numai aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic incepand cu data de 1 aprilie 2017, cu consecinta aplicarii sanctiunilor prevazute de lege, desi nerespectarea obligatiei nu ar fi fost imputabila acestora.

Noile termene prevazute de OUG 98/2016 sunt:
    Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
  • incepand cu data de 1 iulie 2017, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic.
  • incepand cu data de 1 octombrie 2017, se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.
  • operatorii economici vor avea obligatia de a utiliza numai case de marcat cu jurnal electronic incepand cu: 1 ianuarie 2018 - marii contribuabili, 1 aprilie 2018 - contribuabilii mijlocii, 1 august 2018 - contribuabilii mici.

Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale urmeaza sa fi aprobata prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pana la data de 1 noiembrie 2018.
Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare, trebuiesc modificate pana la data de 31 martie 2017.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre casa de marcat

09Apr2025

Documentatie necesara in cazul returnare bun achizitionat dintr-un magazin fizic

de Ela Dumitra valabil la 09 Apr 2025
Intrebare: O companie are un magazin de imbracaminte; se intampla ca clientul sa returneze achizitia din mai multe motive; intrebam ce documentatie este necesara in cazul returnarii dupa ce am platit rochia si am primit bon fiscal; - daca clientul vrea banii inapoi, ce ar trebui sa facem din punct vedere fiscal si documente? - daca clientul doreste un schimb cu alte haine de valoare egala sau mai ...
31Mar2025

Vanzari prin casa de marcat incasate cu mai multe instrumente de plata

de Olga Crevelescu valabil la 31 Mar 2025
Intrebare: Intr-o farmacie se vand produse cu urmatoarele cote de TVA: produse scutite, cu TVA 9% si TVA 19%. Un client solicita produse care au la baza o reteta decontata partial de Casa de sanatate iar diferenta este achitata cu numerar sau card bancar. Pe langa produsele de pe reteta mai cumpara si alte produse, iar contravaloarea lor este incasata atat prin numerar cat si prin card bancar conform ...
20Mar2025

Radiere Intreprindere Individuala. Stoc marfa. Casa de marcat

de Nicolae Liviu valabil la 20 Mar 2025
Intrebare: Am un II si vreau sa-l inchid. Am suspendat activitatea de anul trecut, iar acum vreau sa fac demersurile pentru a-l radia. Mai am stoc de marfa, trebuie sa scap de el, nu? Casa de marcat o pot vinde dupa ce am inchis firma? Care sunt etapele pe care trebuie sa le parcurg? Multumesc.
11Mar2025

Incasare cu numerar de la persoane juridice

de Gina Popescu valabil la 11 Mar 2025
Intrebare: Sunt SC cu raspundere limitata avand ca obiect de activitate evidenta contabila si doresc sa stiu daca pentru facturile emise catre persoane juridice pe care le incasaz cu numerar sunt obligata sa am casa de marcat sau pot sa eliberez chitanta?
07Mar2025

PFA activitate meditatii. Emitere facturi

de Mariana Prejbeanu valabil la 07 Mar 2025
Intrebare: PFA - activitate - meditatii. Daca se incaseaza c-valoarea meditatiilor in cont bancar este necesar factura? Dar daca incaseaza prin casa de marcat aceste servicii? Multumesc!
05Mar2025

Declararea filialelor si sediilor secundare

de Profeanu Laura valabil la 05 Mar 2025
Intrebare: Firmele A si B functioneaza ca vanzatoare cu amanuntul de textile in acelasi spatiu comercial fiecare cu casa de marcat proprie impartind spatiul 50% 50%. E legal? Conform unui Contract de Franciza, firma B plateste o suma catre firma A ca taxa de franciza, iar A isi deduce integral 12 luni chiria si utilitatile urmand ca la finalul celor 12 luni, conform contractului, sa factureze 50% din ...
Vezi toate studiile de caz despre casa de marcat keyboard_double_arrow_right
Noile case de marcat cu jurnal electronic ar fi trebuit utilizate incepand cu anul 2017, de la 1 aprilie 2017 de catre marii contribuabili, de la 1 iulie 2017 de catre contribuabilii mijlocii si incepand cu data de 1 noiembrie 2017 de catre contribuabilii mici.