Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 21 Decembrie 2024

Obligatia generarii si actualizarii codului UIT

valabil la 12 Dec 2024
Intrebare:

Societatea noastra importa marfuri din Germania, iar in procesul logistic sunt implicate mai multe entitati.

Avand in vedere procesul descris mai jos, dorim sa intelegem cum ar trebui sa procedam pentru a ne asigura ca raspunderea nu revine societatii noastre in cazul unor modificari neactualizate de catre transportatorul final in in SPV.

1. Organizatorul transportului este o persoana juridica nerezidenta (Wuerth Logistic), care coordoneaza incarcarea marfurilor si subcontracteaza o casa de expeditii.

2. Casa de expeditii este o persoana juridica nerezidenta, care angajeaza un transportator roman pentru livrarea marfurilor catre depozitul nostru din Romania.

3. Transportatorul final este cel care efectueaza transportul efectiv din hub-ul casei de expeditii, pana la destinatia finala.

In acest lant, societatea noastra (beneficiarul marfurilor) primeste datele necesare pentru generarea codului UIT de la casa de exoeditii si le transmite inapoi catre casa de expeditii, care, la randul sau, le comunica transportatorului final.

In sistemul SPV noi inscriem doar transportatorul final , cel care realizeaza livrarea in Romania.

Dorim sa clarificam urmatoarele aspecte:

1. Daca transportatorul final, care nu este organizatorul transportului, schimba vehiculul in timpul transportului, dar nu actualizeaza datele in sistemul SPV, cine este responsabil in fata ANAF? Este suficient sa prezentam dovezi ca nu am fost informati si ANAF va trage la raspundere transportatorul final?

2. In lipsa unui contract direct intre societatea noastra si transportatorul final, raspunderea revine transportatorului efectiv sau beneficiarului?

3. Care dintre cele trei entitati din lantul logistic (organizatorul transportului, casa de expeditie, transportatorul final) poate fi inscrisa in SPV pentru a ne asigura ca societatea noastra nu va fi trasa la raspundere, in cazul in care transportatorul final nu actualizeaza datele in SPV, fara a incheia un contract cu organizatorul transportului sau casa de expeditie?

4. Daca societatea noastra inscrie in sistemul SPV ca organizator al transportului o persoana juridica nerezidenta (organizatorul transportului sau casa de expeditie), iar transportatorul final angajat de acestia nu actualizeaza datele in sistemul SPV (de exemplu, in cazul schimbarii vehiculului), pe cine va trage la raspundere ANAF pentru aceasta omisiune?


Tip societate: S.R.L.
Numar de angajati: peste 250 angajati
Platitoare TVA: Da
Cod CAEN: 4690

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro

Login utilizator

De ce sa te inregistrezi?

  • 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
  • Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
  • Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
  • Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
  • Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria E-Transport

Dec162024

Transport de GPL. Obligatii privind codul UIT

de Ionut Jinga valabil la 16 Dec 2024
Intrebare: Pentru transportul de GPL este necesara obtinerea codului UIT? Multumesc!
Dec132024

Declarare transport intracomunitar de bunuri

de Elena Garofil valabil la 13 Dec 2024
Intrebare: Un SRL romanesc cumpara de pe emag 3 laptopuri de la un furnizor din Bulgaria, cu cod valid de tva. Marfa circula din Bulgaria in Romania. Sunt 3 laptopuri * 5000 lei = 15.000 lei. Administratorul a cumparat aceste laptopuri, nu a spus nimanui, a venit doar curierul cu ele. Nu s-a facut e-Transport pentru ele. Trebuia e-Transport? Achizitie intracomunitara, valoarea intregului pachet > ...
Dec122024

Transport bunuri cu risc fiscal ridicat, generare cod UIT

de Elena Garofil valabil la 12 Dec 2024
Intrebare: Va rugam sa ne indicati daca, in cazul unei achizitii intracomunitare, pentru un colet sau palet care contine exclusiv bunuri de risc fiscal/ sau mixt, cu o valoare sub 2000 EUR si o greutate sub 500 kg, este necesar sa emitem codul UIT.  
Dec112024

Obligatia generarii codului UIT

de Profeanu Laura valabil la 11 Dec 2024
Intrebare: Am dori sa stim cine trebuie sa genereze codul UIT in cazul in care un client de-al nostru doreste sa transporte la noi ambalaje cumparate din UE in nume propriu. Aceste ambalaje vor fi ulterior utilizate de noi pentru marfa vanduta clientului in cauza. Cu stima.
Dec102024

In Sistemul RO e-Transport se declara doar componenta de transport rutier

de Profeanu Laura valabil la 10 Dec 2024
Intrebare: Ne confruntam cu doua situatii distincte in ceea ce priveste emiterea codului UIT, unde avem nevoie de consultanta dumneavoastra: - soseste din spatiul unional o marfa - achizitie (piese de schimb) pentru o nava sub pavilion Malta: furnizor din UE, cumparator din UE. Nava se afla la cheu in Romania pentru reparatii. Documentele comerciale se vor intocmi astfel: furnizor companie europeana ...
Dec092024

Modificare date inregistrate in e-Transport

de Elena Garofil valabil la 09 Dec 2024
Intrebare: Avem o problema frecventa cu importatorii nostri care trimit facturile tarziu, ori dupa ora de program, ori cand deja este soferul in vama. Exista o solutie de a declara factura doar cu un simplu articol care sa cuprinda toata cantitatea si valoarea facturii, fara sa introducem individual doar pentru generare cod, ulterior sa putem introduce toate produsele nominal, cantitativ valoric factura ...