Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2024

Obligatiile persoanelor care desfasoara activitati de consultanta fiscala cu privire la combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism


Persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala sau contabila intra sub incidenta prevederilor Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii terorismului.
Consultantii fiscali si societatile de consultanta fiscala sunt entitati raportoare, avand toate obligatiile ce decurg din legislatia de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism. 
 
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Obligatii ale societatilor de consultanta fiscala conform Normei privind instituirea masurilor de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism prin intermediul activitatii de consultanta fiscala
 
Societatile de consultanta fiscala au obligatia:
 
  • sa aplice strategii si politici de cunoastere a clientelei care sa previna folosirea acestora in scopul spalarii banilor sau al finantarii actelor de terorism, de pastrare a evidentelor, de control intern, de evaluare si gestionare a riscurilor si sa aplice managementul de conformitate si comunicare, pentru a preveni si a impiedica implicarea entitatii reglementate in operatiuni suspecte de spalare de bani si de finantare a actelor de terorism, asigurand instruirea corespunzatoare a angajatilor. 
  • sa asigure instruirea corespunzatoare a angajatilor cu privire la prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, prin programe speciale de instruire, la care pot participa si reprezentanti din cadrul Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilorui, la solicitarea acestora si sa informeze toti angajatii asupra politicilor si procedurilor emise in baza Legii nr. 656/2002.
  • sa adopte norme interne de cunoastere a clientelei care sa previna folosirea acestora pentru desfasurarea unor activitati ce au ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism. Normele de cunoastere a clientelei trebuie sa fie aprobate la nivelul organelor de conducere si supuse revizuirii ori de cate ori este necesar, dar cel putin anual, si trebuie sa fie cunoscute de intregul personal cu responsabilitati in domeniul cunoasterii clientelei, in scopul prevenirii spalarii banilor si a finantarii terorismului. 
  • de a desemna printr-un act intern una sau mai multe persoane care au responsabilitati in aplicarea prevederilor referitoare la prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, ale caror nume vor fi comunicate Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilorui impreuna cu natura si limitele responsabilitatilor mentionate. Persoanele desemnate raspund pentru indeplinirea sarcinilor stabilite in aplicarea Legii nr. 656/2002. Actul intern, respectiv desemnarea persoanei in relatia cu Oficiul, va fi comunicat direct la sediul Oficiului sau prin intermediul serviciilor postale, cu confirmare de primire, si va respecta formularul de desemnare elaborat de Oficiu. Orice modificare sau schimbare a persoanei/persoanelor desemnate se va notifica Oficiului in termen de 30 de zile de la data modificarii. 
 
Obligatii de raportare
 
Consultantii fiscali si societatile de consultanta fiscala au obligatia de a identifica tranzactiile sau tipurile de tranzactii suspecte efectuate in numele clientilor lor, iar in situatia in care exista suspiciuni ca o operatiune care urmeaza a fi efectuata are ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, acestea vor transmite de indata Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilorui un raport de tranzactii suspecte, in forma prevazuta de lege. 
 
Consultantii fiscali si societatile de consultanta fiscala au obligatia de a nu transmite, in afara conditiilor prevazute de lege, informatiile detinute in legatura cu spalarea banilor si finantarea actelor de terorism si de a nu avertiza clientii implicati sau alte terte persoane despre faptul ca o raportare privind o tranzactie suspecta ori informatii aferente acesteia au fost/vor fi inaintate Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilorui. 
 
Societatile de consultanta fiscala au obligatia de a raporta, prin intermediul persoanei desemnate, in cel mult 10 zile lucratoare, catre Oficiu operatiunile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima o reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele. 
 
Consultantii fiscali au obligatia de a raporta, in cel mult 10 zile lucratoare, catre C.C.F. operatiunile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima o reprezinta echivalentul in lei a 15.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni ce par a avea o legatura intre ele, iar C.C.F. are obligatia de a transmite Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilorui informatiile primite, in cel mult 3 zile de la primire. Informatiile se transmit Oficiului nealterate. 
 
Contractele de confidentialitate, legislatia sau prevederile privind secretul profesional nu pot fi invocate pentru a restrictiona capacitatea persoanelor fizice si juridice care desfasoara activitati de consultanta fiscala de a raporta tranzactiile suspecte Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilorui. 
 
In vederea indeplinirii acestor obligatii consultantii fiscali si societatile de consultanta fiscala au obligatia sa utilizeze formularele de raportare elaborate de Oficiu. 
 
Pastrarea evidentelor
 
Consultantii fiscali si societatile de consultanta fiscala au obligatia:
 
-  sa identifice, sa verifice si sa inregistreze identitatea clientilor si a beneficiarilor reali inainte de a initia orice relatie de afaceri sau de a efectua tranzactii in numele clientului/beneficiarului real. In acest sens consultantii fiscali si societatile de consultanta fiscala au obligatia de a pastra o copie de pe documentul de identitate, ca dovada de identitate, pentru o perioada de cel putin 5 ani, incepand cu data cand se incheie relatia cu clientul. 
 
- sa pastreze evidentele secundare sau operative si inregistrarile tuturor operatiunilor financiare ce decurg din derularea unei relatii de afaceri ori a unei tranzactii ocazionale, cu privire la care acestea au acordat consultanta, pentru o perioada de minimum 5 ani de la incheierea relatiei de afaceri, respectiv de la realizarea tranzactiei ocazionale, intr-o forma corespunzatoare, pentru a putea fi folosite ca mijloace de proba in justitie, daca este necesar. Evidentele trebuie sa fie suficiente pentru a permite o reconstituire a tranzactiei individuale, inclusiv suma si tipul valutei. 
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre modificari fiscale

Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal. Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...

Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE. Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Ian202024

Contract de inchiriere spatiu cu doi coproprietari (soti)

de Mariana Prejbeanu valabil la 20 Ian 2024
Intrebare: Am inchiriat un spatiu si pe contractul de inchiriere apar ambii soti proprietari, cu cota parte de 50%. Prin prisma modificarilor din 2024 privind impozitul cu retinere la sursa, cum ar trebui sa procedez, sa impozitez suma virata lunar si apoi, sa declar la sfarsitul anului in D205 ambii soti, impartind venitul si impozitul la 2? Virarea venitului din chirie il fac intr-un singur cont comunicat ...
Dec082023

Conditii 2024 pentru aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii

de Alexandru Palaghia valabil la 08 Dec 2023
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca incepand cu anul 2024, pentru a ramane platitor impozit pe venit microintreprindere mai este conditionat de angajarea unei persoane? Cifra de afaceri la sfarsitul anului 2023 este 50,000 euro.
Dec092023

Compensare intre drepturi si obligatii

de Profeanu Laura valabil la 09 Dec 2023
Intrebare: O microintreprindere care aplica sistemul de TVA la incasare doreste sa ofere sub forma de dividende un birou (amenajat ca locuinta) impreuna cu parcarea subterana catre asociatul unic. Biroul a fost achizitionat impreuna cu parcarea subterana in ian. 2022 prin taxare inversa, iar livrarea catre asociat se doreste cu TVA de 5% ca parte a politicii sociale. Pasii pe care dorim sa ii urmam sunt in ...
Vezi toate studiile de caz despre modificari fiscale keyboard_double_arrow_right