Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 28 Noiembrie 2024

Ordonanta privind stabilizarea preturilor la produsele agricole si alimentare. Lipsa claritatii in cerintele privind declaratiile pe propria raspundere

10 Iul 2023

OUG nr. 67 din 30 iunie 2023, care va intra in vigoare la 30 iulie 2023, instituie o masura cu caracter temporar (trei luni) de combatere a cresterii excesive a preturilor la unele produse agricole si alimentare. Aceasta ordonanta vine ca raspuns la cresterea agresiunii militare a Rusiei impotriva Ucrainei, care a avut un impact semnificativ asupra preturilor energiei si gazelor naturale, precum si asupra resurselor utilizate in agricultura, cum ar fi ingrasamintele chimice, combustibilii si pesticidele. Cresterea acestor preturi a avut consecinte negative majore asupra securitatii alimentare si accesibilitatii preturilor la nivel mondial.

Principala masura prevazuta in ordonanta este limitarea adaosurilor comerciale practicate de operatorii economici pentru anumite produse agricole si alimentare. Aceasta se aplica tuturor operatorilor economici inregistrati in Romania, indiferent de forma de organizare, pe intreg lantul de productie, import, comert intracomunitar, distributie si vanzare cu amanuntul.

Masura se aplica unui set de produse agricole si alimentare, precizate in lista anexata ordonantei: paine alba simpla, lapte de vaca, branza telemea, iaurt simplu, faina alba de grau, malai, oua de gaina, ulei de floarea-soarelui, carne proaspata de pui, carne proaspata de porc, legume proaspete, fructe proaspete, cartofi si zahar alb tos.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
Aceste produse au fost selectate pe baza importantei lor in alimentatia populatiei si a impactului lor asupra costului de trai, iar comercializarea lor (pe o perioada de trei luni) se va face doar cu prezentarea dovezilor cu privire la valoarea adaosului comercial aplicat produselor vandute, constand in declaratii pe propria raspundere semnate de reprezentantii legali ai operatorilor economici.

Dar, ordonanta nu furnizeaza detalii cu privire la formatul sau continutul exact al declaratiilor pe propria raspundere, ci mentioneaza doar ca aceste declaratii trebuie sa fie semnate de reprezentantii legali ai operatorilor economici. Lipsa unei clarificari cu privire la formatul sau cerintele specifice ale declaratiilor pe propria raspundere, poate conduce la interpretari diferite si poate crea incertitudine in practica. Este de asteptat, asadar, sa existe variatii in abordarea practica a cerintelor referitoare la declaratiile respective.

Impactul aplicarii ordonantei poate fi evaluat in mai multe directii:

In primul rand, limitarea adaosurilor comerciale poate contribui la stabilizarea preturilor la aceste produse, evitand astfel cresterile excesive si necontrolate. Aceasta ar putea reduce povara financiara asupra consumatorilor si ar putea imbunatati accesibilitatea produselor de baza, in special pentru categoriile de populatie mai vulnerabile.

In al doilea rand, aceasta masura temporara poate avea un impact pozitiv asupra puterii de cumparare a populatiei. Cresterea excesiva a preturilor la produsele agricole si alimentare poate afecta grav bugetul familiilor si capacitatea lor de a satisface nevoile alimentare de baza. Prin limitarea adaosurilor comerciale, aceasta masura poate contribui la mentinerea unui nivel de trai decent si la protejarea puterii de cumparare a consumatorilor finali.

In al treilea rand, aceasta masura poate sprijini producatorii agricoli, in special in contextul cresterii costurilor de productie. Prin limitarea adaosurilor comerciale excesive, se poate asigura un echilibru  corect intre costurile de productie si preturile de vanzare. Aceasta ar putea ajuta la mentinerea veniturilor producatorilor agricoli si la sustinerea durabilitatii lor economice, contribuind astfel la stabilitatea sectorului agricol.

In plus, implementarea acestei masuri temporare poate avea un impact pozitiv asupra securitatii alimentare. Preturile ridicate la produsele agricole si alimentare pot crea riscul de penurie alimentara si afecta stabilitatea lanturilor de aprovizionare. Prin limitarea cresterii excesive a preturilor si asigurarea accesibilitatii produselor, se poate contribui la reducerea acestor riscuri si la asigurarea disponibilitatii hranei pentru populatie.

In final, implementarea acestei masuri poate contribui si la reglementarea pietei si la reducerea distorsiunilor in lantul de aprovizionare agricola si alimentara. Prin stabilizarea preturilor si impunerea unor limite clare pentru adaosurile comerciale, se poate promova un mediu concurential mai echitabil si se pot reduce practicile comerciale neloiale.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre modificari fiscale

Stabilirea din oficiu a TVA datorata de catre persoanele impozabile care aveau obligatia depunerii D311 si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie

de Profeanu Laura 11 Mai 2024
ANAF se pregateste sa implementeze noi masuri de monitorizare si impunere din oficiu a TVA pentru contribuabilii care nu isi indeplinesc obligatiile legale privind TVA in perioada in care sunt declarati inactivi sau in perioada in care le este anulat codul de TVA, conform art. 11 alin. 6 si 8 din Codul fiscal. Conform art. 324 alin. 10) lit. a) si b) din Codul fiscal, persoanele impozabile al ...

Modificari importante privind deducerea TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare

de Profeanu Laura 27 Apr 2024
In contextul adoptarii generalizate a sistemului e-Factura, Ministerul Finantelor propune eliminarea posibilitatii deducerii TVA din facturile emise pe numele salariatilor aflati in deplasare. In acest sens, un proiect de Hotarare de Guvern  initiat recent de Ministerul Finantelor, propune abrogarea  alineatului  7) de la pct. 69 din Normele metodologice, care prevede ca o ...

Modificari privind ajustarea bazei de impozitare, in vigoare cu 08 martie 2024

de Profeanu Laura 12 Mar 2024
Pe 8 martie 2024, Codul fiscal a fost modificat in privinta ajustarii bazei de impozitare pentru TVA, in contextul reducerilor de pret acordate dupa livrarea bunurilor sau prestarea serviciilor. Aceste schimbari reflecta o incercare de a alinia legislatia fiscala nationala cu cea a Uniunii Europene si jurisprudenta Curtii de Justitie a UE. Inainte de aceasta actualizare, ajustarea bazei de ...
Ian202024

Contract de inchiriere spatiu cu doi coproprietari (soti)

de Mariana Prejbeanu valabil la 20 Ian 2024
Intrebare: Am inchiriat un spatiu si pe contractul de inchiriere apar ambii soti proprietari, cu cota parte de 50%. Prin prisma modificarilor din 2024 privind impozitul cu retinere la sursa, cum ar trebui sa procedez, sa impozitez suma virata lunar si apoi, sa declar la sfarsitul anului in D205 ambii soti, impartind venitul si impozitul la 2? Virarea venitului din chirie il fac intr-un singur cont comunicat ...
Dec082023

Conditii 2024 pentru aplicarea impozitului pe veniturile microintreprinderii

de Alexandru Palaghia valabil la 08 Dec 2023
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca incepand cu anul 2024, pentru a ramane platitor impozit pe venit microintreprindere mai este conditionat de angajarea unei persoane? Cifra de afaceri la sfarsitul anului 2023 este 50,000 euro.
Dec092023

Compensare intre drepturi si obligatii

de Profeanu Laura valabil la 09 Dec 2023
Intrebare: O microintreprindere care aplica sistemul de TVA la incasare doreste sa ofere sub forma de dividende un birou (amenajat ca locuinta) impreuna cu parcarea subterana catre asociatul unic. Biroul a fost achizitionat impreuna cu parcarea subterana in ian. 2022 prin taxare inversa, iar livrarea catre asociat se doreste cu TVA de 5% ca parte a politicii sociale. Pasii pe care dorim sa ii urmam sunt in ...
Vezi toate studiile de caz despre modificari fiscale keyboard_double_arrow_right