Prelungire contract inchiriere, cheltuieli amortizare investitii pe terenuri inchiriate
Raspuns oferit deElena Ionescu
Consultant fiscal
valabil la 11 Aug 2022
Intrebare:
O societate comerciala a inchiriat in anul 2005 teren intravilan de la alta societate in scopul efectuarii de investitii pentru inchiriere. Terenul este proprietate publica.
In afara de constructia de cladiri, containere etc., pentru inchiriere, s-au efectuat lucrari de investitii constand in: instalatii electrice, retele de apa si canalizare, retele de gaze, bransamente aferete acestor retele, platforma pietonala, retele edilitare.
Terenul inchiriat nu avea nici un fel de utilitati sau bransamente. Contractul de inchiriere a expirat in anul 2021 si locatorul nu doreste sa prelungeasca durata. Investitiile nu sunt amortizate in totalitate; durata de amortizare ramasa este si de 13 ani.
1. Ce se intampla cu valoarea investitiei in infrastuctura terenului? Se poate solicita plata valorii neamortizate de la proprietar?
2. Din punct de vedere contabil poate fi obligata societatea de la care am inchiriat terenul sa prelungeasca durata contarctului de inchiriere, avand in vedere faptul ca acestea nu sunt amortizate? Bunurile imobile construite nu mai pot fi inchiriate, nici amortizarea nu se inregistreaza.
"Art. 12, l227/2015: b) pentru cheltuielile cu investitiile efectuate din surse proprii la mijloacele fixe din domeniul public, pe durata normala de utilizare, pe durata normala de utilizare ramasa sau pe perioada contractului de concesionare sau inchiriere, dupa caz" cum trebuie sa interpretam "Dupa caz"?
3. Din punct de vedere contabil si fiscal este aplicabila legea 571/2003?
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulFiscal.ro
Login utilizator
De ce sa te inregistrezi?
- 47 de experti sunt la dispozitia ta 24 / 7 / 365!
- Ai acces la o baza de date cu 90.000 intrebari si raspunsuri din contabilitate, fiscalitate, impozit pe salarii.
- Toate informatiile din portal iti stau la dispozitie oricand si din orice locatie!
- Accesul total in portal consultanta personalizata te costa acum doar 4 lei/zi, TVA inclusa.
- Consultanta oferita de specialistii PortalCodulFiscal.ro
SMS
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de contabili folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"!
Intrebari similare din categoria Investitii
Nov212024
Achizitie apartamente in vederea revanzarii
de
Gina Popescu
valabil la 21 Nov 2024
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze ...
Sep262024
Deductibilitatea cheltuielilor cu scaderea din gestiune a titlurilor de participare
de
Alexandru Palaghia
valabil la 26 Sep 2024
Intrebare:
Va rog sa-mi spuneti daca: in cazul investitiilor la bursa ale societatii rezulta o pierdere (se vand actiunile la pret mai mic decat pretul de achizitie), aceasta pierdere este deductibila la calculul impozitului pe profit?
Va multumesc!
Sep232024
Patrimoniul de afectatiune PFA
de
Alexandru Palaghia
valabil la 23 Sep 2024
Intrebare:
La infiintarea unui PFA se pot trece in declaratia de afectatiune din patrimoniul personal bunurile care au constituit patrimoniul personal? Spre exemplu, daca o persoana fizica X a achizitionat o casa de locuit in urma cu mai multi ani, poate sa inceapa o activitate de inchiriere, alocand = afectand casa de locuit utilizata initial in interes personal in scopul desfasurarii unei activitati de ...
Sep202024
Inchiriere bun imobil. Regim fiscal
de
Ionut Jinga
valabil la 20 Sep 2024
Intrebare:
O persoana fizica autorizata, inregistrata in scopuri de TVA, obtine venituri din inchirierea a 2 imobile (cladiri): un imobil este din patrimoniul afacerii (a fost achizitionat pe PFA) si celalalt este achizitionat inainte de a deveni persoana fizica autorizata, deci este in patrimoniul personal. Va rog sa ma ajutati pentru ambele variante cu obligatiile de plata si declarative ce decurg de ...
Aug092024
Investitii financiare pe termen scurt la bursa. Inregistrare in scopuri de TVA
de
Gina Popescu
valabil la 09 Aug 2024
Intrebare:
SC ABC - CAEN 8622 - detine depozite in lei in banca pe care nu vrea sa le retraga ca dividende. SC doreste sa le investeasca la bursa ca persoana juridica.
Este posibil asa ceva? Ce implicatii pot aparea dpdv fiscal? Cifra de afaceri deja a depasit 300.000 lei, nu devine platitor de tva conform art 292. Cu o activitate financiara de genul celei de mai sus, il obliga legea la inregistrare ...
Apr222024
Tratamentul contabil al cheltuielilor cu investitiile efectuate la imobile inchiriate
de
Alexandru Palaghia
valabil la 22 Apr 2024
Intrebare: Societatea noastra isi desfasoara activitatea intr-un spatiu inchiriat. In acel spatiu face pe cheltuiala proprie lucrari de modernizare (zugravit, montaj aere conditionate, schimbat parchet etc). Lucrarea se intinde de mai multe luni. Cum se contabiliteaza aceste cheltuieli?