Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2024

Procedura achizitionarii tichetelor de masa de catre angajatori


Conform HG 23/2015, gestionarea tichetelor de masa pe suport hartie se efectueaza, potrivit legii, de persoane imputernicite in scris de catre conducerea unitatilor angajatoare. 
 
Prin urmare, angajatorul va imputernici in scris o persoana care sa gestioneze tichetele de masa. 
In vederea achizitionarii tichetelor de masa angajatorul va incheia un contract pentru achizitionare cu o unitate emitenta. 
Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
 
Contractul pentru achizitionarea tichetelor de masa, incheiat intre angajator si unitatile emitente, cuprinde cel putin urmatoarele clauze, in functie de suportul utilizat pentru emiterea tichetelor de masa, referitoare la: 
⁻ necesarul anual, semestrial sau trimestrial de tichete de masa si esalonarea pe luni a acestuia; 
⁻ costul imprimatului reprezentand tichetul de masa pe suport hartie, respectiv costul emiterii tichetelor de masa pe suport electronic, precum si costul suportului electronic sau al inlocuirii acestuia, dupa caz; 
⁻ conditiile in care tichetele de masa pe suport hartie neutilizate de catre salariati se restituie unitatii emitente de catre angajatori; 
⁻ unitatile de alimentatie publica utilizate de unitatile emitente la care salariatii pot folosi tichetele de masa; 
⁻ conditiile privind responsabilitatile partilor si rezilierea contractului; 
⁻ modul de administrare si utilizare a tichetelor de masa pe suport electronic, inclusiv modul in care angajatul poate sa consulte soldul disponibil la un moment dat pe suportul electronic, procedura de inlocuire sau blocare a tichetelor de masa pe suport electronic in caz de furt ori pierdere, costurile inlocuirii; 
⁻ obligatia angajatorilor de a colecta de la salariatii lor si de a transfera catre unitatile emitente toate datele personale si informatiile referitoare la salariati care sunt necesare pentru emiterea, utilizarea, procesarea si decontarea tranzactiilor cu tichete de masa; 
⁻ obligatia emitentilor de a pastra in conditii de siguranta datele primite de la angajatori si de a nu le utiliza in alte scopuri decat cel pentru care au fost primite; 
⁻ obligatia angajatorilor de a instrui salariatii sa nu vanda si sa foloseasca tichetele de masa doar cu scopul de a achizitiona produse alimentare/achita masa si doar din unitatile de alimentatie publica care afiseaza autocolantele speciale de identificare a unitatii care a emis tichetele de masa. 
Una dintre obligatiile angajatorilor stabilita prin contractul de achizitionare a tichetelor de masa este aceea de a instrui salariatii sa nu vanda si sa foloseasca tichetele de masa doar cu scopul de a achizitiona produse alimentare/achita masa si doar din unitatile de alimentatie publica care afiseaza autocolantele speciale de identificare a unitatii care a emis tichetele de masa. 

Comenzile de achizitie de tichete de masa transmise unitatilor emitente de catre angajatori contin cel putin urmatoarele informatii: 
numele salariatilor carora li se atribuie tichetele, 
⁻ codul numeric personal al fiecarui salariat in cazul tichetelor de masa pe suport hartie, 
⁻ numarul unic de identificare al suportului electronic corespunzator fiecarui salariat in cazul tichetelor de masa pe suport electronic, 
⁻ numarul de tichete de masa acordat pentru fiecare salariat, 
⁻ valoarea nominala a tichetului de masa si valoarea nominala totala a tichetelor de masa acordate fiecarui salariat. 
 
Comenzile de achizitie de suporturi electronice pentru tichete de masa transmise unitatilor emitente de catre angajatori contin cel putin numele si codul numeric personal corespunzator fiecarui salariat beneficiar. 
Angajatorii care au organizate cantine-restaurant sau bufete, pot achizitiona, tipari si distribui tichete de masa pe suport hartie numai salariatilor proprii, incadrati cu contract individual de munca. 
Angajatorii sunt obligati sa organizeze o evidenta proprie, potrivit formularelor prevazute ca model in anexele la Normele metodologice aprobate prin HG 23/2015 nr. 1, 3 si 5, pentru tichetele de masa pe suport hartie, respectiv potrivit formularelor prevazute ca model in anexele nr. 2, 4 si 6 pentru tichetele de masa pe suport electronic. 
 
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre tichete masa

Sep042024

Conditii acordare tichete de masa

de Profeanu Laura valabil la 04 Sep 2024
Intrebare: Topic: Acordarea tichetelor de masa pentru angajatii care nu au functia de baza la acelasi angajator. Intrebare: este posibila acordarea tichetelor de masa pentru angajatii care nu detin functia de baza la angajatorul respectiv? Daca da, va rugam sa ne indicati cadrul legal actual care reglementeaza aceasta situatie.

Modificari fiscale 4 - 10 aprilie 2022

de Irina Dumitrescu 12 Apr 2022
1. O.M.F. nr. 270/2022 pentru stabilirea valorii sumei indexate care se acorda sub forma de tichete culturale pentru semestrul I al anului 2022 Publicat in: M.Of. nr. 326 din 04.04.2021    Ce prevede: Ordinul aproba  valoarea sumei care se acorda lunar, respectiv ocazional, sub forma de tichete culturale, stabilita potrivit prevederilor art. 33 din Normele ...
Feb022021

Includerea pe cheltuieli a contravalorii tichetelor de masa acordate salariatilor

de Dani Cucu valabil la 02 Feb 2021
Intrebare: Cand se inregistreaza pe cheltuieli in contabilitate valoarea tichetelor de masa transferata pe suport electronic in luna decembrie 2020 cand se impoziteaza potrivit prevederilor Codului fiscal ca venituri din salarii (in luna in care acestea sunt primite de salariat) sau in luna ianuarie 2021 cheltuiala fiind aferenta acestei luni? Ma refer aici daca cheltuiala cu tichetele de masa distribuite ...
Ian082021

Incasare restituire tichete masa expirate. Inregistrare contabila

de Constanta Popa valabil la 08 Ian 2021
Intrebare: Societatea acorda tichete de masa prin card meniu in baza unui contract cu o banca comerciala. In luna ianuarie 2021 a incasat o suma reprezentand restituire tichete de masa expirate. Beneficiarii acestor carduri pentru tichete de masa nu mai sunt angajatii societatii, cardurile nu au fost activate de catre acestia. In aceasta situatie societatea a inregistrat suma in cont 7588 " alte ...
Feb272017

Regularizarea tichetelor de masa acordate salariatilor

de Irina Dumitrescu valabil la 27 Feb 2017
Intrebare: Societatea acorda tichete de masa salariatilor. Aceste tichete se predau pe baza de proces verbal, la fiecare inceput de luna corespunzator nr. de zile lucratoare. Salariatul semneaza, preia tichetele iar procesul verbal se arhiveaza la statul de salarii aferent lunii. Problema este urmatoarea: statul de salariii se emite dupa incheierea lunii curente, iar pe stat apar tichetele de masa la care ...
Feb242016

Conditiile de acordare a tichetelor de masa

de Dani Cucu valabil la 24 Feb 2016
Intrebare: O societate acorda tichete de masa salariatilor, iar plata lichidarii se face pe 10 ale lunii urmatoare. Tichetele nu se comanda in avans, se dau cu o luna mai tarziu, odata cu plata salariului. Din punct de vedere contabil, cum este mai corect: 1 .Sa se comande tichete in avans fara a se sti cat lucreaza fiecare salariat? 2. Sa se comande tichete cu o luna mai tarziu si sa se repartizeze ...
Vezi toate studiile de caz despre tichete masa keyboard_double_arrow_right