Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 24 Noiembrie 2024

Procedura de anulare a accesoriilor pentru obligatiile bugetare administrate de ANOFM


Prin OANOFM nr. 728/2019 publicat in M.OF. nr. 955 din 28/11/2019 a fost aprobata Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii in conformitate cu prevederile cap. II - Anularea unor obligatii accesorii din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale.

Aceasta procedura se aplica pentru obligatiile bugetare administrate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) prin entitatile publice subordonate cu personalitate juridica (agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca/Agentia Municipala pentru Ocuparea Fortei de Munca Bucuresti (AJOFM/AMOFM) si centrele regionale de formare profesionala a adultilor (CRFPA)), respectiv obligatii financiare principale reprezentand:
  1.  debite provenite din nerespectarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca cu modificarile si completarile ulterioare.
  2. Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
    Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
    Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
    alte debite pentru care, potrivit actelor normative in vigoare, AJOFM/AMOFM si CRFPA au competente in stabilire si recuperare, precum si obligatii accesorii aferente acestora, stabilite prin:
  •  decizii de imputare emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA;
  • procese-verbale de control intocmite de structurile control din cadrul AJOFM/AMOFM;
  • hotarari judecatoresti emise de instanta competenta;
  • decizii/procese-verbale referitoare la obligatiile bugetare accesorii.
Prin obligatii bugetare administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate se intelege inclusiv obligatiile bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii, existente in evidenta AJOFM/AMOFM/CRFPA in vederea recuperarii.
 
Obiectul facilitatilor fiscale
 
ANOFM, prin entitatile publice subordonate cu personalitate juridica acorda urmatoarele facilitati fiscale:
  1.  amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii ramase nestinse la data emiterii Fisei de calcul/Deciziei, pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, in cazul nedepunerii acestei cereri pentru debitorii care notifica AJOFM/AMOFM/CRFPA;
  2. anularea obligatiilor de plata accesorii.
 
Categoriile de obligatii de plata accesorii care, potrivit ordonantei, pot face obiectul facilitatilor fiscale sunt urmatoarele:
  •  dobanzi/majorari de intarziere;
  •  penalitati de intarziere;
  •  orice alte obligatii de plata accesorii.
 Obligatiile de plata accesorii sunt aferente:
   a) obligatiilor bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, astfel cum sunt definite la art. 23 alin.(3) din O.G.6/2019;
   b) obligatiilor bugetare principale cu termene de plata pana la 31 decembrie 2018 inclusiv si stinse pana la aceasta data;
   c) obligatiilor bugetare principale scadente pana la data de 31 decembrie 2018 inclusiv si cuprinse in decizii de imputare emise ca urmare a unui control aflat in derulare la data de 8 august 2019.
   
Cine poate beneficia de facilitatile prevazute in aceasta procedura?
 
Debitorii ce pot beneficia de facilitatile prevazute in aceasta procedura sunt:
  • debitorii, persoane juridice, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligatii bugetare principale restante, administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate (AJOFM/AMOFM/CRFPA), sub un milion lei;
  • debitorii, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti, ori institutiile publice, care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligatii bugetare principale restante, administrate de ANOFM prin entitatile publice subordonate (AJOFM/AMOFM/CRFPA) de un milion lei sau mai mari.
Beneficiaza de facilitatile prevazute de procedura si urmatorii debitori:
  • debitorii declarati insolvabili, potrivit legii;
  • persoanele carora li s-a stabilit raspunderea solidara potrivit Codului de procedura fiscala sau raspunderea potrivit legislatiei in domeniul insolventei (Legii nr. 85/2014 / legii nr. 85/2006) pentru obligatiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 decembrie 2018 inclusiv, indiferent de data emiterii deciziei de atragere a raspunderii sau a ramanerii definitive a Hotararii judecatoresti de atragere a raspunderii;
  • debitorii aflati in procedura insolventei, ori aflati in dizolvare, potrivit prevederilor legale in vigoare;
  • debitorii care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv inregistreaza numai obligatii de plata accesorii nestinse aferente obligatiilor bugetare principale stinse pana la aceasta data, iar accesoriile nu au fost stinse pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei privind instituirea unor facilitati fiscale, respectiv pana la data de 8 august 2019;
  • debitorii carora li s-au comunicat decizii de imputare aferente unor obligatii bugetare principale scadente pana la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ca urmare a unui control in derulare la data de 8 august 2019, indiferent de cuantumul obligatiilor bugetare principale si de data comunicarii deciziei de imputare.
Facilitatile fiscale se acorda de catre ANOFM prin AJOFM/AMOFM/CRFPA.
 
Obligatiile bugetare de a caror plata depinde acordarea facilitatilor sunt cele administrate/stabilite de fiecare dintre entitatile publice cu personalitate juridica, subordonate ANOFM.
 
Obligatiile bugetare accesorii ce urmeaza a fi anulate sunt cele calculate de catre entitatile publice cu personalitate juridica, subordonate ANOFM (AJOFM/AMOFM/CRFPA).
 
Procedura stabileste modul de realizare a activitatii de anulare a obligatiilor de plata accesorii in conformitate cu prevederile cap. II - Anularea unor obligatii accesorii din O.G. nr. 6/2019, reglementand :
  •  modalitatea de notificare privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii - pe baza formularului din Anexa nr. 1 la procedura. Notificarea privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii nu este obligatorie.
  • procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii - pe baza Cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii, potrivit O.G. nr. 6/2019 al carui model se regaseste in Anexa nr. 8 la procedura.
Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitori, inclusiv de catre cei care au notificat AJOFM/AMOFM/CRFPA intentia de a beneficia de anularea obligatiilor accesorii in baza unei cereri de anulare a accesoriilor depusa la registratura AJOFM/AMOFM/CRFPA sau comunicata prin posta cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire. Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.
  • retragerea notificarii/cererii de anulare a accesoriilor;
  • anularea obligatiilor in cazul persoanelor pentru care s-a atras raspunderea.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Studii de caz si articole despre ANOFM

Iul192019

Subventie ANOFM. Venit neimpozabil pentru o persoana care obtine venituri din profesii liberale

de Dana Hristu valabil la 19 Iul 2019
Intrebare: O persoana fizica, autorizata profesie liberala (PFI), al carei impozit pe venit se determina in sistem real, incaseaza subventie de la Agentia de Somaj, ca urmare a angajarii unei persoane in prag de pensionare. Subventia incasata este sau nu venit impozabil la determinarea impozitului pe venit din activitatea independenta?
Vezi toate studiile de caz despre ANOFM keyboard_double_arrow_right
Prin OANOFM nr. 728/2019 publicat in M.OF. nr. 955 din 28/11/2019 a fost aprobata Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii in conformitate cu prevederile cap. II - Anularea unor obligatii accesorii din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale.