Procedura de transmitere a datelor catre ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat

20 Mar 2018
Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala urmatoarele date prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Este vorba de urmatoarele informatii:
a) datele din bonul fiscal, structurate dupa cum urmeaza:
1. valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata;
2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
b) datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;
c) informatii referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal, incetarea functionarii acestuia in urma unor evenimente de tipul lipsa curentului electric sau intreruperea conexiunii la internet, precum si cu privire la repunerea in functiune/reconectarea aparatului;
In cazul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar de catre entitatile care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in transportul persoanelor in regim de taxi, precum si aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale comunica se transmit urmatoarele informatii:
a) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de schimb valutar:
1. suma si moneda incasate de la client;
2. suma si moneda platite clientului;
3. comisionul practicat si nivelul cotei de taxa pe valoarea adaugata;
4. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
5. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
6. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
7. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
b) aparatele de marcat electronice fiscale utilizate in activitatea de transport de persoane in regim de taxi:
1. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
2. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
3. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
4. numarul cursei;
5. valoarea totala a serviciului;
6. valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata, cu indicarea nivelului de cota a acesteia;
c) aparatele de marcat electronice fiscale destinate magazinelor situate in aeroporturile internationale:
1. valoarea totala a bonului fiscal;
2. numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
3. data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
4. seria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal;
5. numarul cursei aeriene;
6. valoarea taxei pe valoarea adaugata defalcata pe cote.
Prin OANAF 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a acestor date. Potrivit acesteia, in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern. Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
Fisierele se transmit prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica) in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele de raportare.
In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate in nicio zi din perioada de raportare utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea "Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate". Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.
Pentru transmiterea fisierelor sau a declaratiei privind aparatele neutilizate utilizatorul ori imputernicitul acestuia trebuie sa detina un certificat calificat eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.
Newsletter PortalCodulFiscal.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "SAF-T 2025"!
Studii de caz si articole despre casa de marcat
09Apr2025
Documentatie necesara in cazul returnare bun achizitionat dintr-un magazin fizic
de
Ela Dumitra
valabil la 09 Apr 2025
Intrebare:
O companie are un magazin de imbracaminte; se intampla ca clientul sa returneze achizitia din mai multe motive; intrebam ce documentatie este necesara in cazul returnarii dupa ce am platit rochia si am primit bon fiscal;
- daca clientul vrea banii inapoi, ce ar trebui sa facem din punct vedere fiscal si documente?
- daca clientul doreste un schimb cu alte haine de valoare egala sau mai ...
31Mar2025
Vanzari prin casa de marcat incasate cu mai multe instrumente de plata
de
Olga Crevelescu
valabil la 31 Mar 2025
Intrebare:
Intr-o farmacie se vand produse cu urmatoarele cote de TVA: produse scutite, cu TVA 9% si TVA 19%. Un client solicita produse care au la baza o reteta decontata partial de Casa de sanatate iar diferenta este achitata cu numerar sau card bancar. Pe langa produsele de pe reteta mai cumpara si alte produse, iar contravaloarea lor este incasata atat prin numerar cat si prin card bancar conform ...
20Mar2025
Radiere Intreprindere Individuala. Stoc marfa. Casa de marcat
de
Nicolae Liviu
valabil la 20 Mar 2025
Intrebare:
Am un II si vreau sa-l inchid. Am suspendat activitatea de anul trecut, iar acum vreau sa fac demersurile pentru a-l radia. Mai am stoc de marfa, trebuie sa scap de el, nu? Casa de marcat o pot vinde dupa ce am inchis firma? Care sunt etapele pe care trebuie sa le parcurg? Multumesc.
11Mar2025
Incasare cu numerar de la persoane juridice
de
Gina Popescu
valabil la 11 Mar 2025
Intrebare:
Sunt SC cu raspundere limitata avand ca obiect de activitate evidenta contabila si doresc sa stiu daca pentru facturile emise catre persoane juridice pe care le incasaz cu numerar sunt obligata sa am casa de marcat sau pot sa eliberez chitanta?
07Mar2025
PFA activitate meditatii. Emitere facturi
de
Mariana Prejbeanu
valabil la 07 Mar 2025
Intrebare:
PFA - activitate - meditatii. Daca se incaseaza c-valoarea meditatiilor in cont bancar este necesar factura? Dar daca incaseaza prin casa de marcat aceste servicii? Multumesc!
05Mar2025
Declararea filialelor si sediilor secundare
de
Profeanu Laura
valabil la 05 Mar 2025
Intrebare:
Firmele A si B functioneaza ca vanzatoare cu amanuntul de textile in acelasi spatiu comercial fiecare cu casa de marcat proprie impartind spatiul 50% 50%. E legal? Conform unui Contract de Franciza, firma B plateste o suma catre firma A ca taxa de franciza, iar A isi deduce integral 12 luni chiria si utilitatile urmand ca la finalul celor 12 luni, conform contractului, sa factureze 50% din ...
Vezi toate studiile de caz despre casa de marcat keyboard_double_arrow_right