Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 19 Septembrie 2024

Proiect de lege: Scutirea de impozit si CASS pentru biletele de valoare

16 Sep 2024

Un nou proiect de lege depus recent la Senat propune scutirea de impozit pe venit si de CASS (CASS in cazul tichetelor de masa si al voucherelor de vacanta) urmarind o crestere indirecta a salariului net pentru angajatii care beneficiaza de astfel de bilete de valoare.

Cadrul legislativ actual pentru tichetele de valoare

Conform art. 2 alin. (1) din Legea nr. 165/2018, biletele de valoare care pot fi acordate sunt: tichete de masa, tichete cadou, tichete de cresa, tichete culturale si vouchere de vacanta.

Completeaza formularul si TESTEAZA GRATUIT - Legislatie + Consultanta de la experti
Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.
In prezent, regimul fiscal al acestor bilete este reglementat prin articolul 76 alin. (3) lit. h) din Codul fiscal, articol care prevede ca biletele de valoare, sub forma tichetelor cadou acordate potrivit legii, tichetelor de masa, voucherelor de vacanta, tichetelor de cresa si tichetelor culturale, acordate potrivit legii,  sunt considerate venituri asimilate salariilor si sunt supuse impozitarii  cu 10%, conform art. 64 alin. 1) din Codul fiscal.

Contributia de asigurari sociale de sanatate aplicata biletelor de valoare (in cazul tichetelor de masa si al voucherelor de vacanta, introdusa de la 01 ianuarie 2024), este prevazuta de art. 157 alin. 1) lit. t) si alin. 2) din Codul fiscal, potrivit caruia baza lunara de calcul al contributiei de asigurari sociale de sanatate, in cazul persoanelor fizice care realizeaza venituri din salarii sau asimilate salariilor, in tara si in strainatate, o reprezinta castigul brut care include valoarea nominala a tichetelor cadou, a tichetelor de masa si a voucherelor de vacanta, acordate de angajatori.

Proiectul de lege propune eliminarea impozitului pe venit pentru biletele de valoare (cota 10%) si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (cota 10% pentru tichetele de masa si voucherele de vacanta), avand in vedere ca, incepand cu 1 ianuarie 2024, aceste  bilete de valoare (tichete de masa si vouchere de vacanta) au fost supuse CASS.

Daca proiectul va fi adoptat, singurele bilete de valoare supuse impozitului pe venit si contributiilor sociale, ar ramane tichetele cadou, insa numai in situatiile in care se depaseste limita de 300 de lei de persoana sau in cazurile in care acordarea acestora nu se incadreaza in ocaziile scutite de taxe, conform art. 76, alin. 4) din Codul fiscal, care prevede ca, in cazul cadourilor in bani si/sau in natura, inclusiv tichetele cadou, oferite de angajatori, veniturile sunt neimpozabile, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai jos, nu depaseste 300 lei:

(i) cadouri oferite angajatilor, precum si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase;

(ii) cadouri oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie;

(iii) cadouri oferite angajatilor in beneficiul copiilor minori ai acestora cu ocazia zilei de 1 iunie;

Beneficii pentru angajati si economie

Propunerea legislativa aduce argumente puternice in favoarea scutirii tichetelor de valoare de impozite si contributii de sanatate, printre care se numara cresterea atractivitatii acestor beneficii pentru angajati si utilizarea lor pe scara larga. Conform expunerii de motive, eliminarea impozitului si contributiei la sanatate (pentru tichetele de masa si voucherele de vacanta) si a impozitului pe venit pentru tichetele de cresa si cultura, va contribui la stimularea consumului intern, turismului intern si a sectorului cultural, avand  un impact pozitiv asupra economiei.

Totodata, angajatii vor beneficia de o crestere indirecta a salariului net, deoarece nu vor mai datora impozit pe veniturile obtinute din tichetele de valoare si nu vor mai fi obligati sa plateasca contributia la sanatate pentru tichetele de masa si voucherele de vacanta, cresterea veniturilor contribuind astfel  la compensarea altor cheltuieli care au crescut in ultima perioada.

Procedura legislativa

Pentru ca masura sa fie aplicabila, proiectul de lege trebuie adoptat de Parlament, promulgat prin decret prezidential si publicat in Monitorul Oficial. Deocamdata, acesta se afla in stadiul de dezbatere la Senat.

Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016