Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
X

Autentificare cont

Tine-ma minte
Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola
Nu aveti cont?
X

Recuperare user/parola

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Deblocare automata cont

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Feedback clienti
PortalCodulFiscal.ro
Portal actualizat la 26 Noiembrie 2024

Proiect de modificare a Codului fiscal 2014

Raspuns oferit de
Portal Codul Fiscal

Portal Codul Fiscal

Autor: Irina Dumitrescu

La data de 20.01.2014 pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala a fost publicat un proiect de Ordonanta pentru modificare unor acte normative, printre care se regaseste si Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Principalele modificari propuse:

1. Eliminarea din sfera impozabila a veniturilor realizate de catre persoanele fizice ca urmare a participarii la jocuri de noroc tip pariuri mutuale, pariuri in cota fixa, pariuri in contrapartida, jocuri de noroc caracteristice cazinourilor, jocuri de noroc caracteristice cluburilor de poker, jocuri de tip slot-machine, videoloterie (VLT), jocuri de tip cazinou on-line, pariuri in cota fixa on-line, pariuri mutuale on-line, pariuri in contrapartida on-line si bingo on-line.

2. Definirea produselor accizabile ce pot fi eliberate pentru consum ca fiind produse accizabile care indeplinesc conditiile legale de comercializare.

3. Se propun urmatoarele prevederi necesare pentru valorificarea produselor accizabile aflate in proprietatea operatorilor economici aflati in procedura falimentului:
  • circulatia produselor accizabile aflate in proprietatea operatorilor economici aflati in procedura falimentului prevazuta in Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, nu intra sub incidenta prevederilor privind deplasarea produselor accizabile aflate in regim suspensiv de accize.
  • produsele accizabile aflate in proprietatea operatorilor economici aflati in procedura falimentului si care nu indeplinesc conditiile legale de comercializare, pot fi valorificate catre antrepozitarii autorizati si numai in vederea procesarii. In aceasta situatie livrarea acestor produse se face pe baza de factura care trebuie sa respecte prevederile art. 155 din Codul fiscal si sub supraveghere fiscala.
4. Definirea platitorilor de accize care produc bunurile prevazute la art. 207 lit. a) - c) si f) – l), ca fiind operatorii economici care au in proprietate materia prima si care produc aceste bunuri cu mijloace proprii sau le transmit spre prelucrare la terti, indiferent daca prelucrarea are loc in Romania sau in afara Romaniei.

5. Pentru alcool etilic produs de micile distilerii cu o capacitate care nu depaseste 10 hl de alcool pur, nivelul accizei va fi de 500 euro/hl de alcool pur.

6. Noi reglementari privind regimul TVA pentru serviciile furnizate pe cale electronica, serviciile de telecomunicatii si serviciile de radiodifuziune si televiziune, incepand cu 01 ianuarie 2015.

Proiectul prevede ca locul prestarii pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, radiodifuziune si televiziune prestate catre persoane neimpozabile stabilite in Uniunea Europeana se considera a fi in statul membru in care este stabilit beneficiarul. Pentru a evita inregistrarea prestatorilor de servicii in toate statele membre se propune extinderea regimului special pentru servicii electronice, de care beneficiaza in prezent persoanele impozabile nestabilite in Uniunea Europeana, si pentru celelalte servicii, de telecomunicatii, radiodifuziune si televiziune si concomitent, implementarea unui regim similar si pentru persoanele impozabile stabilite in Uniunea Europeana, dar nestabilite in statul membru de consum, respectiv in statul membru in care este stabilit beneficiarul.

In acest sens, serviciile de telecomunicatii sunt serviciile avand ca obiect transmiterea, emiterea si receptia de semnale, inscrisuri, imagini si sunete sau informatii de orice natura, prin cablu, radio, mijloace optice sau alte mijloace electromagnetice, inclusiv cedarea dreptului de utilizare a mijloacelor pentru astfel de transmisii, emiteri sau receptii. Serviciile de telecomunicatii cuprind, de asemenea, si furnizarea accesului la reteaua mondiala de informatii.

Se propun modificari pentru Regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune prestate de catre persoane impozabile nestabilite in Uniunea Europeana si implementarea unui regim special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune prestate de catre persoane impozabile stabilite in Uniunea Europeana, dar intr-un alt stat membru decat statul membru de consum.

Regimul special pentru toate serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune prestate catre persoane neimpozabile care sunt stabilite, au domiciliul stabil sau resedinta obisnuita in statele membre de consum, daca persoana impozabila nu este stabilita in aceste state membre  poate fi utilizat de orice persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania, sau, in cazul in care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dispune de un sediu fix in Romania. Regimul special poate fi utilizat si de catre orice persoana impozabila care nu are sediul activitatii economice in Uniunea Europeana, dar dispune de mai multe sedii fixe in Uniunea Europeana, in cazul in care are un sediu fix in Romania si alege Romania ca stat membru de inregistrare.

Inceperea activitatii supuse regimului special, incetarea si modificarile intervenite se notifica organelor fiscale.
Continutul, designul, structura, precum si materialele PortalCodulFiscal.ro apartin Editurii RENTROP & STRATON si sunt protejate de Legea 8/1996 privind drepturile de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare. Copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati sectiunea Termeni si conditii.

Newsletter PortalCodulFiscal.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul PortalCodulFiscal.ro si primesti cadou Raportul special "Intreprinderi legate
Impozit micro sau impozit pe profit?"
!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Codul Fiscal

Sep122024

ORDONANTA DE URGENTA nr. 107 din 4 septembrie 2024

de Portal Codul Fiscal 12 Sep 2024
ORDONANTA DE URGENTA nr. 107 din 4 septembrie 2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative EMITENT:  Guvernul   PUBLICAT IN:  Monitorul Oficial nr. 905 din ...
Iul032024

ORDONANTA DE URGENTA nr. 87 din 28 iunie 2024

de Portal Codul Fiscal 03 Iul 2024
ORDONANTA DE URGENTA nr. 87 din 28 iunie 2024 privind modificarea unor acte normative in domeniul e-Transport, e-TVA si e-Factura, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare EMITENT:  Guvernul PUBLICAT IN:  Monitorul Oficial nr. 608 din 28 iunie 2024   Data Intrarii in vigoare: 28 Iunie 2024 ...
Iul032024

ORDONANTA DE URGENTA nr. 69 din 21 iunie 2024

de Portal Codul Fiscal 03 Iul 2024
ORDONANTA DE URGENTA nr. 69 din 21 iunie 2024 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul gestionarii si implementarii sistemului national privind factura electronica RO e-Factura si al aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si pentru alte masuri fiscale EMITENT:  Guvernul   PUBLICAT IN:  Monitorul Oficial nr. 582 din 21 ...
Iul032024

ORDONANTA DE URGENTA nr. 78 din 21 iunie 2024

de Portal Codul Fiscal 03 Iul 2024
ORDONANTA DE URGENTA nr. 78 din 21 iunie 2024 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum si pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare   EMITENT:  Guvernul   PUBLICAT IN:  Monitorul Oficial nr. 596 din 26 iunie 2024   Data Intrarii in vigoare: 26 Iunie ...
Ian082024

TITLUL I - Dispozitii generale

de Portal Codul Fiscal 08 Ian 2024
       TITLUL I   Dispozitii generale   CAP. I   Scopul si sfera de cuprindere a Codului fiscal   ART. 1   Scopul si sfera de cuprindere a Codului fiscal   (1) Prezentul cod stabileste: cadrul legal privind impozitele, taxele si contributiile sociale obligatorii prevazute la art. 2 alin. ...
Ian082024

TITLUL II - Impozitul pe profit

de Portal Codul Fiscal 08 Ian 2024
  TITLUL II   Impozitul pe profit   CAP. I   Dispozitii generale   ART. 13   Contribuabili   (1) Sunt obligate la plata impozitului pe profit, conform prezentului titlu, urmatoarele persoane, denumite in continuare contribuabili:   a) persoanele juridice romane, cu exceptiile prevazute ...